spretten Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Har du noen gang blitt sagt opp? Hvorfor og hvordan? Kanskje det kommer noen gode historier her?
mammsien Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Jepp. Jeg har... Vil du vite grunnen? Jeg var gravid.... Enden på visa var at jeg gikk til sak og vant ;0) Jævla rævh*** må ikke komme her og komme her nei! Saken varte fra jeg var 13 uker til tre uker før keg født i uke 39. Jeg vant og kunne dermed ta lengre permisjon enn planlagt Ette rpermisjonen var slutt fikk jeg en ny jobb jeg trives godt i og lan jobbe 80% i steden for 100... Tøfft mens saken sto på. Men veldig glad for at jeg sto løpet ut.
ana_fi_hob_ Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Jeg ble oppsagt fordi sjefen ikke tålte et noen av mine ideer var bedre enn hennes.
Mammarama=) Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Ja som 14 åring ble jeg sparka fra jordbær åkeren..Var alt for glad i jordbær krig =D
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Jeg ble oppsagt fordi jeg ble syk.. Fikk sms da jeg lå på sykehuset om at de hadde funnet noen til alle vaktene mine fremover, og at det ikke var behov for meg videre. Hadde gått videre med det til fagforeninga, hadde det ikke vært for at jeg fikk et annet jobbtilbud like etter.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Ja jeg fikk sparken da jeg var 15 år og hadde sommerjobb på vaskehjelp. Saken var det at jeg alene ikke greide å gjøre det tre peroner til daglig pleier å gjøre!! Var i et stort bygg hvor jeg skulle vaske en etg. hver dag. Og når jeg ikke klarte det fikk jeg beskjed om å ikke komme tilbake. Men når pappa trua med anmeldelse fikk jeg betaling for alle tre ukene selv om jeg bare jobba to.. Men var en kjempe vond følelse da, 15 år gammel og ikke klarte det jeg trodde var forventa av meg =(
Kathrine. Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Ja. Pga nedbemanning. Valgte meg av to (kanske fordi eg var i fødselspermisjon). Etter permisjonen skulle eg jobbe oppsigelsestida. Fekk da greie på at ei anna hadde fått fast jobb i mellomtida, på annen avd. Men likevel en jobb eg hadde fortrinsrett til. Eg sto på krava og trua med å gå videre med det. De hadde jurist som meinte at eg ikkje hadde noken sak. Eg samla sammen div. Mailer og info. Og enden på visa var at eg fekk sluttpakke på 7,5 mnd og slapp å jobbe i oppsigelsestida. (måtte være så lenge pga eg måtte ha jobb til mannen var ferdig med sin perlisjon siden det var utover pappa-perm) Strålande fornøgd. Var en useriøs plass, og hadde bestemt meg for å leite etter ny jobb uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Jeg ble oppsagt. Det gjorde jeg dessverre ingenting med. Jobbet i barnehage og fikk plutselig beskjed om at venninna til styrer skulle begynne i min stilling og at oppsigelsestiden løp i ferien. Fikk derfor aldri komme tilbake. Foreldrene prøvde å få meg til å lage oppstyr rundt det for jeg var helt klart ulovlig behandlet, men jeg tok det så personlig at jeg antok at det var meg det var noe galt med meg. Synes det var flaut.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Jepp. Jeg har... Vil du vite grunnen? Jeg var gravid.... Enden på visa var at jeg gikk til sak og vant ;0) Jævla rævh*** må ikke komme her og komme her nei! Saken varte fra jeg var 13 uker til tre uker før keg født i uke 39. Jeg vant og kunne dermed ta lengre permisjon enn planlagt Ette rpermisjonen var slutt fikk jeg en ny jobb jeg trives godt i og lan jobbe 80% i steden for 100... Tøfft mens saken sto på. Men veldig glad for at jeg sto løpet ut. Har et lignende problem selv. Fikk du erstatning, og eventuelt hvor mye /hvor mange månedslønninger var det?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Oppsagt blir vel feil, men jeg opplevde at tilbud om arbeidskontrakt ble forsøkt trukket som følge av graviditet. Jeg tok saken til likestillingsombudet og det ble inngått forlik med min arbeidsgiver. Fikk meg ny jobb etter permisjon. Knall tøff prosess som jeg er idag er glad jeg tok, men mens det sto på var det absolutt en stor påkjenning.
mammsien Skrevet 9. november 2012 #11 Skrevet 9. november 2012 Jepp. Jeg har... Vil du vite grunnen? Jeg var gravid.... Enden på visa var at jeg gikk til sak og vant ;0) Jævla rævh*** må ikke komme her og komme her nei! Saken varte fra jeg var 13 uker til tre uker før keg født i uke 39. Jeg vant og kunne dermed ta lengre permisjon enn planlagt Ette rpermisjonen var slutt fikk jeg en ny jobb jeg trives godt i og lan jobbe 80% i steden for 100... Tøfft mens saken sto på. Men veldig glad for at jeg sto løpet ut. Har et lignende problem selv. Fikk du erstatning, og eventuelt hvor mye /hvor mange månedslønninger var det? Send meg en pm du så kan jeg fortelle litt der, evt hjelpe deg hvis det er noe.jwg kan hjelpe deg med. Ikke gi deg før du vet hvor du står iallefall.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #12 Skrevet 9. november 2012 Ble sagt opp mens jeg var i mammapermisjon. Eller, det vil si, jeg ble ikke direkte sagt opp, men hun som var vikar i min stilling hadde fått min stilling som fast jobb og da var det ikke bruk for meg lengre. Ikke ga de meg beskjed om det heller. Jeg leste om det på Facebook (!!!) da hun vikaren jublet over fast jobb (min stilling). Jeg kjørte sak og fikk 250 000,- i erstatning Anonym poster: 76cd1ec7d5f30c5511b2576b0e77291c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå