Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Alle sier jo at man ikke skal slanke seg under graviditet eller når man ammer, men hvordan kan man unngå det?Jeg har i hvert fall pleid å drikke litt vin, litt øl, ta en kaffe latte her og der, spise litt potetgull på lørdagen, spise brød innimellom... Når man da er gravid og selvsagt kutter alt dette så må man da gå ned enten man vil eller ei? Mitt ufødte barn skal i hvert fall IKKE ha i seg noe sukker, hvete eller annen junk. Mener å ha lest et sted at om man drikker en cappuchino hver dag går man opp ca 5 kilo på et år (og dermed, om man allerede gjør det, vil man gå ned 5 kilo på et år om man dropper det igjen). Er sikker på at jeg kalorimessig får i meg minst tilsvarende det i snitt, bare av ting gravide ikke skal ha. Gjelder ikek bare usunne ting heller, men om man ikke engang skal kunne spise røykelaks og fenalår utgår de eneste to påleggene jeg liker Og hvor mye avocado og olivenolje skal man klare stappe i seg for å veie opp for et glass vin hver dag... (for den avocadoen og olivenoljen må jo da komme i tillegg til det man allerede spiser i utgangspunktet...) Har BMI på rett under 20, så ikke bra om jeg går ned i svangerskapet, men ser ikke hvordan jeg skal klare å unngå det?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Er det ikke å bare drite mindre enn du spiser a?
Smyril Line Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Tror det de sier er at man ikke skal aktivt slanke seg. Å legge om kostholdet og kutte ut driten, er i aller høyeste grad anbefalt. Men etter som du veier såpass lite i utgangspunktet, kan du jo høre med lege/jordmor på neste kontroll? Avocado, olivenolje, nøtter og laks vil helt sikkert hjelpe på
Kyllingbein Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Vil nå anbefale deg at du spiser brød da.. Og du vil nok gå opp litt likevel så lenge du får i deg nok kalorier.. Synes du er litt hysterisk. Jeg spiser både pizza, brødskiver, pasta og ris. Barnet ditt må ha karbohydrater. Latte blir det også iblant men ikke hver dag. Hvis du holder deg oppe i vekt med rødvin, latte og røkelaks så har du kanskje andre problemer?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Spis normalt som alle andre oppegående mennesker du, så går det nok bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå