Gå til innhold

Litt deppa etter dialogmøte med NAV i dag.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Arbeidsgiveren min dukket ikke opp. Det er jo litt typisk. Jeg har en svært hektisk arbeidsplass. Men vi tok en prat likevel. Det var ikke så skummelt som jeg trodde, men jeg tenker så det knaker her jeg sitter. Jeg har vært sykmeldt 100% og for to mnd siden begnte jeg å jobbe 50%. Jeg er veldig glad for at jeg faktisk klarer 50%. Mine sykpenger går ut i mai neste år. Saksbehandler snakket veldig om at jeg måtte prøve å komme tilbake i 100% jobb før denne tid eller finne meg en annen jobb. (hvem vil ansette en som er 50% sykmeldt, tenker jeg) Pga av at jeg sannsynligvis ikke vil få meg noen annen jobb hvis jeg mister den jobben jeg har. Hva gjør man da?

Poenget mitt er at jeg kan jo ikke trylle. Jeg er langt ifra frisk og klarer 50% nå, men klarer ikke mer forløpig.

Jeg tenker at omskolering kunne vært noe på sikt hvis jeg ikke ble bedre... Ønsket mitt er jo å bli frisk og klare å jobbe 100% igjen.

 

Noen som har noen gode råd?

Et lite hjertesukk fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avhengig av hvilken jobb du har så er det jo en del stillinger som utlyses som 50 % eller mindre. Hvis du har 50 % arbeidskapasitet så er du jo høyst aktuell til slike jobber, og potensiell arbeidsgiver har strengt tatt ikke lov til å avskrive deg fra en jobb fordi du kun er 50 % arbeidsfør dersom så lenge du kan gå i den stillingen.

Der jeg jobbet før (bofellesskap) var det faktisk flere som ikke ville jobbe 100 % pga helse; to med rygg og ei med litt mer psykiske problemer. De jobbet 50 %, 70% og 60%. De hadde ikke fått redusert stillingen sin men søkt på disse stillingene fordi det var det de hadde kapasitet til.

 

Anonym poster: f3394c4bf80fab4da65bb690194b5b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...