stearin Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Finner på alle mulige unnskyldninger for å ikke gjøre noe jeg bør gjøre. Utsetter alt til siste liten. Og jeg er så lei! DIB er også blitt en unnskyldning for å ikke gjøre ditt og datt i huset når jeg har mulighet til det. Mens jeg sitter her vet jeg at jeg kunne ryddet lekene, hengt klærne, ryddet kjøkkenet og gjort noe som virkelig er nyttig mens barnet er i barnehagen. Men likevel sitter jeg her. Fins det noen der ute som har vært lat, men kommet seg ut av det? Altså klart å endre seg fra lat til flittig? ...Og er det kun jeg som er lat, eller? Anonymknappen er fullt lovlig å bruke
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Jeg og Min filosofi er at litt kjedelige mennesker med et fattig indre liv og lite fantasi er mest strukturert og har det ryddigt og rent. "Vi" andre har så mye mer å fylle tiden med
hit og dit Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Jeg er kjempelat hjemme. Det er som regel rent og relativt ryddig her, men jeg er lat som fy og vil helst ikke. Utsetter det og tar basketak på kvelden. I dag har jeg vert hjemme med sykt barn, som har sovet en del, og jeg har oppført meg som syk selv. Ligget på sofaen, sett TV og strikket. På jobb derimot er jeg den rake motsetning. Da er jeg effektiv, tar på meg masse oppgaver og liker å være i gang. I helgene kan jeg ogs være førstemann til å foreslå at vi skal ut og gå, fiske ja alt mulig. Men putt meg innenfor hjemmets fire vegger: og latsabben våkner og tar over.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Jeg tror ikke jeg er lat, jeg vet det Noen dager er verre enn andre. Bruker tiden på å surfe på nett, lese, se film/serier/opptak... I perioder klarer jeg å ta meg sammen. Tenker at jeg skal bare sette på en vaskemaskin, så kan jeg sette meg med pc. Er jeg riktig flink utsetter jeg pausen med å tenke at jeg skal bare støvsuge først. I dag har jeg satt på en vaskemaskin, ikke hengt den opp, og laget og spis middag. Nå skal jeg straks på jobb, så jeg kunne vel ha vært mer effektiv. Men jeg har en dårlig dag, den jævla gubben kan vaske det jævla huset han.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Jeg er dødslat! Jeg innrømmer det og jeg har dårlig selvdisiplin. Jeg river meg i håret av oppgitthet hver gang jeg leser er inne "har barnefri så nå skal huset shines" Herregud tenker jeg da, du prioriterer feil kvinne! Jeg må faktisk rydde i dag da for kjekken kommer i kveld og jeg vil ha det pent rundt meg da slik at det matcher han. Men jeg leverte snupp i barnehagen i dag sov til 13 tok en yoghurt ryddet kjøkken og sitter her da.. Må rydde stuen, bad og vaske.. Damn it!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Jeg er kjempelat hjemme. Det er som regel rent og relativt ryddig her, men jeg er lat som fy og vil helst ikke. Utsetter det og tar basketak på kvelden. I dag har jeg vert hjemme med sykt barn, som har sovet en del, og jeg har oppført meg som syk selv. Ligget på sofaen, sett TV og strikket. På jobb derimot er jeg den rake motsetning. Da er jeg effektiv, tar på meg masse oppgaver og liker å være i gang. I helgene kan jeg ogs være førstemann til å foreslå at vi skal ut og gå, fiske ja alt mulig. Men putt meg innenfor hjemmets fire vegger: og latsabben våkner og tar over. Det er som å lese meg! På jobben er jeg så strukturert alt blir ferdig før fristen det er alltid ryddig der. Mens hjemme er det skippertak som bare det! Helgen er jeg gjerne ute av huset en time etter vi står opp..
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Samme her! Sjefen min sa engang til meg "Det jeg liker ved deg er at hver gang jeg spør deg om du kan gjøre en ting, så har du allerede gjort det!" Hjemme? Haha, sæææærlig!
stearin Skrevet 6. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2012 Godt å se at jeg ikke er alene. Men nå MÅ jeg komme meg opp av sofaen, får besøk i ettermiddag, og er litt flaut å få besøk slik huset ser ut nå. Leketøy er flyttet fra lekekrok til rett foran sofa og PÅ sofaen faktisk. Har også et syprosjekt jeg startet på i kjøkkenet. Blæh... SÅ mye å gjøre, så lite tid. Hehe...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Jeg tror ikke, jeg vet jeg er lat.
hit og dit Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 This reminds me: må skynde meg å handle sesong 5 av Dexter så jeg kan late meg når jeg kommer hjem fra trening. Om bare mannen kunne komme hjem å ta over det syke barnet. Aaaah, litt mer sofa.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Jeg er også lat ja! Min unnskyldning er at jeg aldri har barnefri,er alenemamma så når han først sover så vil jeg kose meg med litt alenetid å ikke bare gjøre kjedelige ting som husarbeid. Er mye gøyere å spille på nettet eller kose meg med privat praksis på dvd Men holder selvsagt huset pent og rent likevel dettar bare litt ekstra tid å dra seg opp fra sofaen å få det gjort
*Lissi* Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Du er ikke alene! Er sykemeldt og har gooood tid til å rydde/vaske. Skulle iallfall trene etter ungene var levert i bhg. og på skole. Joda...sitter med rompa godt plantet i sofaen med PC eller ser tv. Skjerpe meg i morgen
Gjest Mentha Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Jeg er kjempelat hjemme. Det er som regel rent og relativt ryddig her, men jeg er lat som fy og vil helst ikke. Utsetter det og tar basketak på kvelden. I dag har jeg vert hjemme med sykt barn, som har sovet en del, og jeg har oppført meg som syk selv. Ligget på sofaen, sett TV og strikket. På jobb derimot er jeg den rake motsetning. Da er jeg effektiv, tar på meg masse oppgaver og liker å være i gang. I helgene kan jeg ogs være førstemann til å foreslå at vi skal ut og gå, fiske ja alt mulig. Men putt meg innenfor hjemmets fire vegger: og latsabben våkner og tar over. Haha det er meg i et nøtteskall. Kjempeeffektiv på jobben, en våt tennissokk hjemme. Har senvakt i dag, og fikk omsider rotet meg til å rydde på kjøkkenet og sette på oppvaskmaskinen. Da har jeg samvittighet nok til å sette meg under pleddet enda en gang og ta meg enda en kopp kaffe før jeg må dra Tror jeg har en energisuger et sted i huset, for jammen detter man ikke ned så fort man kommer inn døra her.
Rediken Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Jeg er verdens lateste når det gjerlder matlaging til meg selv. (takk Gud for at mannen liker å lage mat!) Når jeg er hjemme alene er jeg personen som sulter ihjel forann kjøleskapet
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Sånn er jeg også! Å jeg bor alene :S Bra sønnen min er så liten enda at han spiser babymat. Må skjerpe meg når han blir litt større gitt :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå