Gå til innhold

grønnsakssuppe...hva har dere i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grønnsaker?

Gi meg gjerne oppskrift :) uten kjøtt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker tomatbasert grønnsakssuppe.

Først steker jeg sjarlottenløk og hvitløk i gryten. Tilsetter en boks hakkede tomater, vann og økologisk grønnsaksbuljong. Salt og pepper. Har i Broccolibuketter, blomkål, paprika, erter, purreløk, sellerirot eller hva jeg måtte ha liggende.

Krydrer med chili (vi liker spicy suppe) oregano og provancekrydder.

Har ingen oppskrift, smaker til etterhvert.

Nå fikk jeg lyst til å lage suppe. :D

Skrevet

grønnsaksuppe:

grønnsaksbuljong

potet

gulrot

selleri

løk (finhakk)

pølse

alt i terninger, og putre i ca 15-20 min :-) NAM

Skrevet

Hvor mye vann i forhold til det andre? Og hvor mye buljong?

Skrevet

Det står på pakken.

Jeg bruker et terning grønnsaksbuljong i ca en liter vann, da blir det ikke så salt :-)

Skrevet

for eksempel:

purre

kålrot

gulrot

pastinakk

persillerot

selleri

Skrevet

Jeg kjører enkelt. I helgene har vi ofte denne til lunsj, da jentene liker den godt: salt kjøtt som base. Gulrot, selleri, sellerirot, kålerabi, nepe, potet. Skjærer alt i veldig små biter.

Kjedelig og god =)

Skrevet

Jeg liker den best slik:

Hodekål

Kålrot

Gulrot

Potet

Røkt kjøttpølse

Salt

Liker ikke løk i slik suppe, og er heller ikke vant til å bruke buljong.

Skrevet

Jeg lager en kjempeporsjon suppe og har middag til mange dager:)

5,6 l vann

5 buljongterninger

3 store purrer

1 kg gulrøtter

2 bokser hermetiske tomater

2 bokser grønne brekkbønner

2 stilker selleri

litt pastarester.

Kutter gulrøttene i staver og purrene i ringer.

Koker opp alt sammen og lar det koke i 20-30 minutter.

Har spist dette til kvelds i går, lunsj og middag i dag. 2 middager er klare i frysen:)

Skrevet

Jeg bruker det jeg maatte ha tilgjengelig av groennsaker, det meste funker egentlig :) Som regel ender det opp med foelgende:

Groennsaksbuljong

Potet

Gulrot

Brokkoli

Blomkaal

Champignon (fersk)

Purre

Brekkboenner

Kyllingpoelser

Kutter alt i passe store biter (blomkaalen kan godt kuttes i stoerre biter enn resten, da den har en tendens til aa gaa litt i "opploesning") Fyller gryta ca 1/3 med vann og 2-3 buljongterninger (avhengig av merke) og koker opp, saa er det bare aa fylle opp resten av gryta med groennsakene, paa med lokk og koke til alt er moert. Hiver i poelsebitene de siste minuttene.

Skrevet

Hvorfor kommer så mange med forslag til å ha i pølser? HI ba om grønnsakssuppe uten kjøtt.... ;)

Skrevet

Hvorfor kommer så mange med forslag til å ha i pølser? HI ba om grønnsakssuppe uten kjøtt.... ;)

<gjerne oppskrift uten kjøtt> står det, altså det betyr faktisk ikke den SKAL være UTEN kjøtt. Les før du uttaler deg

Skrevet

Fordi spoersmaalet var "hva har dere i?", og jeg har i poelser. Dersom HI ikke vil ha kjoett i sin suppe, saa er det jo bare aa ignorere den delen av oppskriften. Herre, alt folk gidder aa henge seg opp i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...