Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Hvilke grønnsaker? Gi meg gjerne oppskrift uten kjøtt
Mamma4livet Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Jeg liker tomatbasert grønnsakssuppe. Først steker jeg sjarlottenløk og hvitløk i gryten. Tilsetter en boks hakkede tomater, vann og økologisk grønnsaksbuljong. Salt og pepper. Har i Broccolibuketter, blomkål, paprika, erter, purreløk, sellerirot eller hva jeg måtte ha liggende. Krydrer med chili (vi liker spicy suppe) oregano og provancekrydder. Har ingen oppskrift, smaker til etterhvert. Nå fikk jeg lyst til å lage suppe.
nerdybirdy Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 grønnsaksuppe: grønnsaksbuljong potet gulrot selleri løk (finhakk) pølse alt i terninger, og putre i ca 15-20 min :-) NAM
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Hvor mye vann i forhold til det andre? Og hvor mye buljong?
nerdybirdy Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Det står på pakken. Jeg bruker et terning grønnsaksbuljong i ca en liter vann, da blir det ikke så salt :-)
Von Hertelhofen Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 for eksempel: purre kålrot gulrot pastinakk persillerot selleri
hit og dit Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Jeg kjører enkelt. I helgene har vi ofte denne til lunsj, da jentene liker den godt: salt kjøtt som base. Gulrot, selleri, sellerirot, kålerabi, nepe, potet. Skjærer alt i veldig små biter. Kjedelig og god =)
Love my kidz Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Jeg liker den best slik: Hodekål Kålrot Gulrot Potet Røkt kjøttpølse Salt Liker ikke løk i slik suppe, og er heller ikke vant til å bruke buljong.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Jeg lager en kjempeporsjon suppe og har middag til mange dager:) 5,6 l vann 5 buljongterninger 3 store purrer 1 kg gulrøtter 2 bokser hermetiske tomater 2 bokser grønne brekkbønner 2 stilker selleri litt pastarester. Kutter gulrøttene i staver og purrene i ringer. Koker opp alt sammen og lar det koke i 20-30 minutter. Har spist dette til kvelds i går, lunsj og middag i dag. 2 middager er klare i frysen:)
Mizfit Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Jeg bruker det jeg maatte ha tilgjengelig av groennsaker, det meste funker egentlig Som regel ender det opp med foelgende: Groennsaksbuljong Potet Gulrot Brokkoli Blomkaal Champignon (fersk) Purre Brekkboenner Kyllingpoelser Kutter alt i passe store biter (blomkaalen kan godt kuttes i stoerre biter enn resten, da den har en tendens til aa gaa litt i "opploesning") Fyller gryta ca 1/3 med vann og 2-3 buljongterninger (avhengig av merke) og koker opp, saa er det bare aa fylle opp resten av gryta med groennsakene, paa med lokk og koke til alt er moert. Hiver i poelsebitene de siste minuttene.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Hvorfor kommer så mange med forslag til å ha i pølser? HI ba om grønnsakssuppe uten kjøtt....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Hvorfor kommer så mange med forslag til å ha i pølser? HI ba om grønnsakssuppe uten kjøtt.... <gjerne oppskrift uten kjøtt> står det, altså det betyr faktisk ikke den SKAL være UTEN kjøtt. Les før du uttaler deg
Mizfit Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Hvorfor kommer så mange med forslag til å ha i pølser? HI ba om grønnsakssuppe uten kjøtt.... Fordi spoersmaalet var "hva har dere i?", og jeg har i poelser. Dersom HI ikke vil ha kjoett i sin suppe, saa er det jo bare aa ignorere den delen av oppskriften. Herre, alt folk gidder aa henge seg opp i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå