chiqita Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Jeg bruker en nabojente som barnevakt 1 kveld i uka. Til å begynne med var det ingen problem, men lurer på om hun begynner å bli husvarm nå... For en stund siden oppdaget jeg at dersom vi hadde snop stående i skapet var hun og hentet dette og spiste opp. Samme med brus i kjøleskapet. Måtte begynne å gjemme bort ting jeg ikke ville hun skulle få kloa i.. I dag merket jeg at hun når hun var barnevakt i går, har vært i fryseren og hentet en boks is som hun har spist nesten opp!! Kjente jeg ble forbanna, den isen er kjøpt inn til helga da skal vi ha bursdagselskap. Er hun i overkant frekk eller er det normalt av en barnevakt å bare forsyne seg med det de måtte finne??
Gjest Antarctica Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Nei, barnevakter skal oppvartes litt og kunne kose seg med det som finnes i huset av mat og godt. Det er deres privilegium. Ellers håper jeg du betaler veldig godt! (Noe annet hvis hun tømmer barskapet!)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Høres veldig merkelig ut. Jeg har vært mye barnevakt i min ungdom, og jeg spiste KUN det de hadde satt frem til meg, uansett om de fleste sa:"Bare forsyn deg av det som er i skapene", men for meg føles det unaturlig å gå i skapene til folk å ta ting.. selv om jeg var barnevakt for folk i min egen familie holdt jeg fingrene fra fatet. Så, kanskje du må spesifisere til henne:"Her er det vi har kjøpt til deg", feks. Og se om hun tar hintet
Gjest Antarctica Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 (Jeg har ofte dårlig samvittighet fordi det ikke fins noe særlig snask hos meg, jeg kjøper sjelden inn sånt.)
Contura Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Det er frekt synes jeg. Hva med å sette fram noe hun kan forsyne seg av og si at ikke vil at hun "raider" skapene deres? (jaja, finn en annen formulering, selvsagt)
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Det synes jeg var litt for mye. Jeg hadde aldri våget å gjøre slik. Jeg hadde gitt beskjed til henne neste gang hun kom at hun eks kan ta den åpnede brusen, et par skiver, sette frem en skål med litt chips el. Ellers må du bare gi direkte beskjed at hun ikke får forsyne seg selv av deres mat/godteri.
Cmyk Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Nei, det er ikke vanlig å forsyne seg fritt, med mindre den som eier huset har sagt det. Men det ER vanlig at man har snop og brus stående framme til barnevakten - og eventuelt sier at det er en pizza i fryseren, om h*n skulle bli sulten i løpet av kvelden.
Kathrine. Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Ikkje normalt å forsyne seg av noke en ikkje har blitt tilbudt. Kanskje du burde begynne å tilby ho noke. Kjøp inn noke som er til henne. Er jo normalt å tilby snop/drikke.
Mineto Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Legg frem litt til henne, neste gang. Hvor gammel er hun? Husk at ikke alle regler og normer sitter godt spikret hs alle tenåringer. Hun er nok ikke en dårlig jente av denne grunn. Kjøp en pose smågodt til henne, og sett en cola i kjøleskapet:-)
chiqita Skrevet 6. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2012 Jeg betaler veldig godt, bedre enn de fleste jeg kjenner. Har ingen problem med at hun finner seg det som står fremme, men at hun går i skap og fryser for å snoke syntes jeg faktisk er over grensen! Kjøper jo av og til inn ting som skal brukes og det er veldig kjipt at det blir borte.. Er egentlig torsdager hun passer og da har jeg jo ofte handlet inn til helgen. Hun er her bare 2.5 time, så syntes vel hun ikke trenger å raide skapene på den tiden...
Har en farlig sexy mann Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Jeg hadde ikke akseptert det. Kjøp inn litt godsaker og fortell at hun kan spise av det du har satt frem, men det andre som ligger i skap, skuffer, kjøl eller frys har dere kjøpt inn til ei spesiell anledning og at det må få stå i fred. Greit at barnevakten skal oppvartes litt, men når noen er barnevakt hver uke, så stiller saken seg litt annerledes enn om det var en lørdagskveld innimellom.
It's all about me Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Greit at hun skal ha drikke og kanskje litt mat hvis hun sitter i middagstid eller litt ut over kvelden når det er vanlig med kveldsmat. Men en barnevakt trenger hverken snop, chips eller masse brus når hun sitter fast på torsdager. En barnevakt som sitter hele kvelden når dere er på fest er noe annet. Si neste gang at det ligger en Grandiosa i fryseren hvis hun blir sulten og i kjøleskapet er det en halvliter Cola. Men resten er kjøpt inn til helgen så det må hun la ligge.
Cat_Woman Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Det var frekt syns jeg, men samtidig syns jeg også at barnevakter fortjener litt oppvartning. Sett fram litt godis til henne neste gang :-)
Gjest Antarctica Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Si meg, velger og vraker dere i flinke barnevakter? Jeg har to faste som ungene mine kjenner, som er over 18 begge to og som jeg stoler på. Hvis jeg skulle begynne å kjipe meg overfor dem, ville de kanskje ikke si ja til flere oppdrag. Man må da behandle enda bedre den barnevakten som gjør torsdagsavtalen mulig for deg på fast basis? Skulle hun si opp jobben, må du jo ut på leiting etter en annen.
Honningmelon Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Jeg syns ikke det er greit at hun går og snoker i skuffer igjen skap. Men, jeg hadde syntes det var å helt ok at hun forsynte seg med brus. Også hadde jeg kjøpt inn litt snop som jeg hadde satt på bordet og sagt at hun fikk bare forsyne seg med brus og av det snopet dere har satt frem. Kanskje hun da slutter å snoke.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Da jeg satt barnevakt, (for sikkert hundre år siden) spiste jeg det som var satt fram til meg på bordet. Kanskje hadde de en brus til meg.. Dette var i helgene. Bare hvis jeg skulle sørge for ev. middag/kveldsmat tok jeg litt. Men det var jo avtalt. Snoket aldri i skapene og forsynte meg fritt! Dere får si det til henne at dere vet hva som ligger i skapene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå