Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Vi vurderer å flytte til Drammen. Hvor i Drammen er det godt miljø og god barneskole/barnehage. Noen her som trives godt, og er fornøyd med nærmiljø? Noen som er tilfyttere?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Kikket litt på Konnerud nå, fint der ja. Men litt dyrt. Kanskje stille på salgsfronten nå frem til over jul.
Smyril Line Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Jeg er innflytter selv, så er ingen ekspert, men Konnerud er flott. Godt nærmljø, mye idrett og fritidsaktiviteter for barna, barnehager, skoler og ungdomsskole i nærområdet, foreldre som stiller opp på foreldremøter ol. Ellers hører jeg at det er litt det samme på Åskollen, men der er det vel nesten samme prisnivå som på Konnerud. Er du hardbarket bymenneske, er det mange flotte områder på Danvik/Austad/Strømsåsen/Gulskogen, men da må du tåle å sende barna dine på skoler med ca 30-40 % flerkulturelle. Konnerud og Åskollen enda er ganske blendahvite, uten at jeg mener at det er en fordel - når de skal på videregående og ut i (arbeids)livet forøvrig, er det ikke nødvendigvis en fordel å ha levd i en boble der alle er like ressurssterke Både Danvik og Gulskogen er gode skoler, som jobber aktivt med å gjøre flerkulturaliteten til en ressurs, og ikke et problem. Den andre siden av elven kjenner jeg dårlig, Bragernesåsen/Toppenhaug er svinedyrt, men litt a la Konnerud og Åskollen, Åssiden er litt av hvert tror jeg, fra villaer til rekkehus og blokker.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Vi vurderer å flytte til Drammen. Hvor i Drammen er det godt miljø og god barneskole/barnehage. Noen her som trives godt, og er fornøyd med nærmiljø? Noen som er tilfyttere? Harrybyen aka Drammen er slum. Det er ikke godt miljø noen steder. Det er en grøft ved en motorvei, der de som ikke har råd til å bo NOE annet sted på Østlandet/Oslo-området flytter.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Vi vurderer å flytte til Drammen. Hvor i Drammen er det godt miljø og god barneskole/barnehage. Noen her som trives godt, og er fornøyd med nærmiljø? Noen som er tilfyttere? Harrybyen aka Drammen er slum. Det er ikke godt miljø noen steder. Det er en grøft ved en motorvei, der de som ikke har råd til å bo NOE annet sted på Østlandet/Oslo-området flytter. Hihihi.. dust! Vi bor godt i Oslo nå, men synes denne byen har blitt et høl...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Jeg bodde 2 år på åssiden, trivdes bra der hvertfall. Rolig og mange lekeplasser/turstier.. gåavstand til det meste. Og litt billigere enn konnerud vil jeg tro Men hvorfor velger dere akkurat Drammen? Bare av nysgjerrighet
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Jeg er ekte drammenser og kan komme med mine synspunkter og fordommer om bydelene. Må understreke at dette er mine inntrykk og ikke fakta. -Åskollen: et miljø med mange barnefamilier og mange idrettstilbud. Virker litt barnefamilie-ghetto i noen områder, ala Tranby, men mange liker jo det. Da jeg var ung var det imidlertid en del belasta folk som kom fra Åskollen-området, så jeg er ganske skeptisk. -Konnerud: en egen by i byen. Familievennlig og en del idrettstilbud. Usentralt. Må kjøre i kø i evigheter for å komme hjem dersom man jobber i sentrum. -Øren: koselig og sentrumsnært. Samme med Underlia. -Åssiden: deler av Åssiden er bra, andre deler mer belastet. Ville sjekket nøye hvilke skoler man kommer til å tilhøre hvis dere vurderer å flytte dit. -Austad: jeg har vokst opp der og i motstrid til hva noen andre her har sagt om Austad, så vokste jeg opp i et ressursterkt område med eneboliger og så godt som ingen sosiale problemer. Har imidlertid hørt at grensene til hvilke skoler man tilhører har flyttet seg på Austad, så ville nok sjekket ut det før flytting. -Danvik: fint område, sentralt. -Fjell: jeg personlig ville styrt unna. Samme med galterud. -Tangen: har et lurvete inntrykk av Tangen. -Toppenhaug: bor der selv. Ryktene skal ha det til at det er store sosiale forskjeller på barneskolen siden du har både barn fra sentrum der nede og den tettheten med mange "rike" folk på toppen der oppe på toppen av Toppenhaug og Strøtvet. Har et godt inntrykk av området.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Hvis dere ikke er nødt til å bo "midt" i Drammen, så kan dere jo eventuelt titte på hus i både Lier og Røyken. Kort avstand til Drammen, og foreløpig mye billigere.
Smyril Line Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Jeg er ekte drammenser og kan komme med mine synspunkter og fordommer om bydelene. Må understreke at dette er mine inntrykk og ikke fakta. -Åskollen: et miljø med mange barnefamilier og mange idrettstilbud. Virker litt barnefamilie-ghetto i noen områder, ala Tranby, men mange liker jo det. Da jeg var ung var det imidlertid en del belasta folk som kom fra Åskollen-området, så jeg er ganske skeptisk. -Konnerud: en egen by i byen. Familievennlig og en del idrettstilbud. Usentralt. Må kjøre i kø i evigheter for å komme hjem dersom man jobber i sentrum. -Øren: koselig og sentrumsnært. Samme med Underlia. -Åssiden: deler av Åssiden er bra, andre deler mer belastet. Ville sjekket nøye hvilke skoler man kommer til å tilhøre hvis dere vurderer å flytte dit. -Austad: jeg har vokst opp der og i motstrid til hva noen andre her har sagt om Austad, så vokste jeg opp i et ressursterkt område med eneboliger og så godt som ingen sosiale problemer. Har imidlertid hørt at grensene til hvilke skoler man tilhører har flyttet seg på Austad, så ville nok sjekket ut det før flytting. -Danvik: fint område, sentralt. -Fjell: jeg personlig ville styrt unna. Samme med galterud. -Tangen: har et lurvete inntrykk av Tangen. -Toppenhaug: bor der selv. Ryktene skal ha det til at det er store sosiale forskjeller på barneskolen siden du har både barn fra sentrum der nede og den tettheten med mange "rike" folk på toppen der oppe på toppen av Toppenhaug og Strøtvet. Har et godt inntrykk av området. Hvis du sikter til det jeg skrev, så mente jeg ikke at Austad et et område med sosiale problemer, men at deler av Austad tilhører skole(r?) med stor variasjon i elevenes bakgrunn. Men det var kanskje ikke mitt innlegg du siktet til
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Bor selv på Åssiden/aronsløkka og trives veldig godt her:) Du har det meste av butikker her samtidig som kollektivtilbudet er veldig bra. Bussene går ofte. Mange gode barnehager. Gode idrettstilbud. Barneskolene er Åssiden, Aronsløkka og Øren og alle tre er godt fungerende skoler. Aronsløypa er et stort plus samt nærhet til marka både sommer og vinter. På Åssiden finner du vel det meste av priser tenker jeg. Prisene har økt en del, og eneboliger oppe ved Aronsløkka er ganske dyrt. Finnes mange fine rekkehusområder da:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Grunnen til at vi vil til drammen er familie, har spredt familie, og drammen blir en fin halvvei til begges familier. Vi har ingen tilhørighet her vi bor lengere (de fleste flytter på seg), og synes det er dårlig miljø og skoler i områdene vi har råd til å bo om vi skulle blitt i Oslo. Tenker på barnas beste, men vil ikke bo i et høl i utkanten av Oslo, vi vil ha bysentrum i nærheten. Tusen takk for mange fine svar, det var veldig oppklarende for vår del. Vi betaler heller litt mer for et ok strøk. Enn en diger leilighet i et dårlig miljø.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Jeg ville også vurdert Lier og Nedre Eiker siden du ikke må bo i Drammen.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Vi vurderer å flytte til Drammen. Hvor i Drammen er det godt miljø og god barneskole/barnehage. Noen her som trives godt, og er fornøyd med nærmiljø? Noen som er tilfyttere? Harrybyen aka Drammen er slum. Det er ikke godt miljø noen steder. Det er en grøft ved en motorvei, der de som ikke har råd til å bo NOE annet sted på Østlandet/Oslo-området flytter. Har du råd til å komme til Drammen? Det høres ut som du ikke har vært siden 90-tallet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Har dere råd til å bo på Konnerud, hadde jeg ikke vært i tvil. Her er det mange andre ressursterke familier. Veldig trivelig sted. Ikke langt unna Gulskolgen sente,r, og der har dere alt. 3 gode barneskoler på Konnerud. Full barnehagedekning. FLott natur.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Vi vurderer å flytte til Drammen. Hvor i Drammen er det godt miljø og god barneskole/barnehage. Noen her som trives godt, og er fornøyd med nærmiljø? Noen som er tilfyttere? Harrybyen aka Drammen er slum. Det er ikke godt miljø noen steder. Det er en grøft ved en motorvei, der de som ikke har råd til å bo NOE annet sted på Østlandet/Oslo-området flytter. Har du råd til å komme til Drammen? Det høres ut som du ikke har vært siden 90-tallet. Siden 90-tallet? Som om 90-tallet var lenge siden. Ingen norsk by endrer seg så mye på noen få år. Faktisk har jeg vært der på begynnelsen av 2000-tallet. At Drammen ikke skulle være harry lenger er bare noe kommunens PR-rådgivere fant på i fjor, og prøver å pushe deperat.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #18 Skrevet 9. november 2012 Har dere råd til å bo på Konnerud, hadde jeg ikke vært i tvil. Her er det mange andre ressursterke familier. Veldig trivelig sted. Ikke langt unna Gulskolgen sente,r, og der har dere alt. 3 gode barneskoler på Konnerud. Full barnehagedekning. FLott natur. Full barnehagedekning ved hovedopptak ja. Ikke flytt midt i året, da er det ekstremt vanskelig å få barnehageplass. Anonym poster: 471a5982dc598d3947e0b1fb0a4c7758
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #19 Skrevet 9. november 2012 Vi vurderer å flytte til Drammen. Hvor i Drammen er det godt miljø og god barneskole/barnehage. Noen her som trives godt, og er fornøyd med nærmiljø? Noen som er tilfyttere? Harrybyen aka Drammen er slum. Det er ikke godt miljø noen steder. Det er en grøft ved en motorvei, der de som ikke har råd til å bo NOE annet sted på Østlandet/Oslo-området flytter. Har du råd til å komme til Drammen? Det høres ut som du ikke har vært siden 90-tallet. Siden 90-tallet? Som om 90-tallet var lenge siden. Ingen norsk by endrer seg så mye på noen få år. Faktisk har jeg vært der på begynnelsen av 2000-tallet. At Drammen ikke skulle være harry lenger er bare noe kommunens PR-rådgivere fant på i fjor, og prøver å pushe deperat. Det er der du tar feil. Drammen har siden midten av 2000-taller utviklet seg veldig. Da jeg flyttet dit var det bare harry, men de siste årene er det blitt kjempe fint. Jeg vurderer sterkt å flytte tilbake til Drammen. Kanskje greit å sjekke ut Drammen før du uttaler deg. Mye har endret seg siden 2000. Det er ikke PR, men fakta Anonym poster: 471a5982dc598d3947e0b1fb0a4c7758
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #20 Skrevet 9. november 2012 Vi valgte som deg Drammen. Drammen er for oss sentralt og nærmere familie. Konnerud er området vi valgte. Dette fordi Konnerud er den mest barnevennlige plassen i Drammen. De som sier Kommerud er usentralt og at det tar lang tid å komme seg hjem er litt på vidda. Ja det ligger ikke midt i sentrum (heldigvis), men tar 5 min med bil til Gulskogen. Konnerud er stort. Jo lengre inn på Konnerud du bor jo lengre tid tar det naturlig nok. Jeg er veldig fornøyd med at jeg vet mitt barn får en fin oppvekst med gode fritidstilbud og et godt oppvekstmiljø. Et trygt sted for barn å vokse opp. Anonym poster: 471a5982dc598d3947e0b1fb0a4c7758
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #21 Skrevet 9. november 2012 Vi bor på Konnerud og stortrives. Har vokst opp her selv og flyttet tilbake hit da vi fikk barn. Flotte muligheter for idrett og uteaktiviteter, bra ungdomsmiljø, gode skoler, full barnehagedekning, badeplasser på sommeren, skiløyper, og kort vei til Drammen sentrum (10 minutter). I motsetning til det noen skriver over her opplever ikke vi lange køer til og fra sentrum, litt trafikk er det jo på morgen og ettermiddag, men ikke noe som er verdt å klage over om man har vært i andre byer i rushtiden. Anbefaler absolutt Konnerud til barnefamilier! Anonym poster: 66cb3f63ec8d5a7228ea1b977d9203f9 Anonym poster: 66cb3f63ec8d5a7228ea1b977d9203f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå