Gå til innhold

Hvordan kjenne rier


Anbefalte innlegg

Skrevet

I begynnelsen? Kjenner man et skikkelig press der nede,eller sitter det som regel i mage/rygg? Jeg har kjent noe ubehag i rygg og mage i dag. Men ikke noe press der nede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente det kun i korsryggen og ut mot hoftene, ingen press nedover før det var på tide å presse. Men dette er jo veldig forskjellig, og jeg kan bare svare for meg;-)

Skrevet

Jeg fikk "strekk" eller krampe følelse i hoftene og lårene. Jo sterkere de ble, jo vondere ble det nederst i magen. Ikke noe press, bare stramt og ømt.

Skrevet

Magen strammer seg innimellom, men det gjør det jo ved kynnere også. Uff, ikke lett detta altså :)

Skrevet

Kjente ut som mensensmerter ganger med en million

Skrevet

Jeg husker jeg lette etter "følelesen" på nettet, men når de endelig kom så var det ingen tvil om hva det var. Det var en følelse jeg aldri hadde kjent hverken før eller siden.

Skrevet

Trust me...når de begynner ordentlig så er det ikke noe tvil. Da kjenner du de for å si det sånn.

Skrevet

Jo er klart at når de begynner ordentlig kjenner jeg det, det vet jeg og :) men husker ikke følsen når det begynte på en måte, mannen er på jobb 7 timers kjøring unna her. Er det som gjør det litt vanskelig og beregne, kjenner bare det stråler over rompa for og kalle det det nå:) så da var det nok ikke noe ;)

Skrevet

Er nok veldig forskjellig hvordan man kjenner de. Noen kjenner de i ryggen, andre i magen...

Jeg kjente de i magen og nedover lårene. Var også av de som sa; "når du får rier, er det absolutt ingen tvil...". Var helt til jeg kom innom jm da jeg skulle ha nummer 4. Tenkte hun kunne strippe meg, for hadde kynnere som holdt meg våken. Viste seg at jeg hadde 8 cm åpning ;)

Skrevet

Jo er klart at når de begynner ordentlig kjenner jeg det, det vet jeg og :) men husker ikke følsen når det begynte på en måte, mannen er på jobb 7 timers kjøring unna her. Er det som gjør det litt vanskelig og beregne, kjenner bare det stråler over rompa for og kalle det det nå :) så da var det nok ikke noe ;)

 

Oi, når har du termin da? Jeg hadde ikke likt at mannen var så langt vekke når det nærmet seg.

 

Jeg kjente riene først som murringer i korsryggen, og etter hvert stråling i/ved rumpa og nedover venstre fot (det hadde jeg også hatt de siste ukene pga bekkenløsning). Fra dette begynte var det bare 4-5 timer til unden var ute (nr.2), så jeg ville nok tatt en tlf til mannen hvis jeg var deg. Trenger jo kanskje ikke komme hjem enda, men si at du kanskje tror noe er på gang, og han må være klar hvis du ringer igjen.

Skrevet

Enig med de over. Men en pekepinn er at en rie bygger seg opp (samtidig som magen strammer seg) før den på et punkt slipper å smerten går tilbake sakte. (En rie varer ofte over 1 min) i starten syntes jeg det kjennes ut som et belte som strammer rundt hele magen før det slipper igjen. Også er riene regelmessige (som oftest) når en virkelig er i gang. Her i starten begynte de med hvert 8 min nå med siste å i løpet av to timer hvert 4 min. Da vsr det ikke tvil å vi var på vei til stkehuset. Masse lykke til. Dette er noe du ALDRI glemmer! Jeg har født to å skulle gjerne gjort dette igjen for det er det flotteste jeg har vert med på. Vondt men mektig. Så litt messunnelig her jeg sitter med en gutt på straks 7 mnd å ei jente snart på tre år. Å vi er ferdige.

 

Lykke, lykke til. Husk, la kroppen jobbe å ta det som det kommer. :) snart er du mamma. <3

Skrevet

Sist fødsel tok 25 t, så vi går for at vi har god tid. Derfor er han så langt borte på jobb :) er nå 39+2 uker i dag, men 1 kom 14 dager før termin :) vil ikke ringe hvis det viser seg at det ikke er noe. Var litt løs i magen til morgen i dag, pluss en del slim men litt blod. Men bare bittelitt, så tar ikke det som noe tegn. Men har snakket med han, så han skulle kjøre hvis jeg merket noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...