Gå til innhold

Andre studenter med termin i Juli? :)


kanmam

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er gravid med nr 2, har ei nydelig jente på 1 1/2 fra før.

Jeg er student på 3. året og har menstermin 8. juli. Jeg skal skrive bacheloroppgave til våren og håper jeg blir ferdig med det før fødsel.

 

Jeg lurer på om noen har oversikt over hva man har rett på i følge lånekassen og NAV?

Jeg har hørt at man får best betingelser dersom man ikke tar permisjon fra studiene, men fortsetter med minimum 15 studiepoeng (jeg må da søke meg inn på nytt studium siden jeg egentlig er ferdig våren 2013) og lar mannen (som jobber fullt) ta ut permisjon. Hva får i tilfelle jeg da? Engangsstønad eller foreldrestipend? Er dette mulig å få ut dersom han evt tar gradert permisjon?

 

Håper noen kan hjelpe, systemet er så forvirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, gravidstudent jeg også, skal også skrive min bachlor til våren men skal egentlig ut i turnus fra august 2013, så svært usikker på hva jeg skal gjør og hva jeg har krav på.. :-/ så lurer på mye av det samme som deg.. Jeg har forresten termin ca 6. Juli og dette blir min første <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student jeg også med termin 2. eller 3. juli :) Jeg håper jeg får skrevet ferdig masteroppgaven min før babyen kommer, hvis ikke utsetter jeg oppgaven til innlevering i 2014. Jeg aner egentlig ikke hva jeg har krav på helt enda. Får sette meg inn i det hvis alt går fint denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to :)

 

Jeg vet i alle fall at man må ha permisjon fra studiet for å ha rett på støtte; altså man må ha et studie å gå tilbake til etter permisjonen. Man får ikke annet enn engangsstønad fra NAV dersom man er helt ferdig med utdanningen rett før barnet kommer. Så det kan faktisk lønne seg å utsette litt... Eller melde seg opp i nye fag etter permisjonen.

 

Lykke til, håper alt går fint med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider