Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Var på 1-års kontroll idag og hun fikk vaksine. HS tok feil vaksine for hun trodde det var 16 mnd. kontroll. Dermed fikk ungen min vaksine for meslinger, kusma og røde hudner (tror jeg) i armen. Hun må tilbake neste mnd. for å ta de vaksinene hun egentlig skulle tatt idag. Er det farlig?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Det er nok ikke farlig, men siden immunforsvaret enda ikke er så sterkt så kan hun få bivirkninger. Selv valgte vi å utsette den vaksinen til etter fylte 2 år, nettopp pga. immunforsvar og at sjansen for bivirkninger er mindre etter 2-årsalderen
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Hvilke bivirkninger er vanlige da? Fikk beskjed om at det ikke var noen bivirkninger på den jeg
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Da hadde jeg klikket. Klarte hun virkelig å ta feil? Vi ventet til barnet var 4 år før vi tok den.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Hvilke bivirkninger er vanlige da? Fikk beskjed om at det ikke var noen bivirkninger på den jeg Seriøst? Da foreslår jeg at du Googler "bivirkninger + mmr"
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Sikkert ikke farlig, men jeg hadde følgt veldig nøye med ved neste vaksinasjon. Hva sa HS når hun oppdaget den brøleren?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 MMR vaksinen er den mest omdiskuterte vaksinen av alle barnevaksinene. Jeg hadde blitt så sint. Kjenner jeg blir sint bare av å lese dette.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Tror det var den vaksinen hvertfall. Var i alle fall den som skulle tas på 16 måneders kontrollen, men om det var meslinger, kusma og røde hunder vet jeg ikke sikkert
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Tror det var den vaksinen hvertfall. Var i alle fall den som skulle tas på 16 måneders kontrollen, men om det var meslinger, kusma og røde hunder vet jeg ikke sikkert Da er det nok MMR vaksinen. Om du alikevell hadde tenkt å gi den på neste kontroll, så er det vel ikke så farlig. Virker ikke som du har sett deg så godt inn i vaksinasjonsprogrammet. Her er en oversikt: http://www.fhi.no/ew...537:1:0:0:::0:0
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Men hvordan reagerte Helsesøster da hun oppdaget feilen?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Hun sa helt vanlig at hun tok feil, men det var ikke farlig og at vi måtte ta 1 års vaksinene neste mnd. istedet
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Vil MMR vaksinen da bli tellende, eller må den tas på ny med 15 mnd.?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 HS sa ikke at vi måtte ta den på ny Hi
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Du kan slappe helt av. Vaksinen kan gis til barn over 12 mnd. og er da "tellende". http://www.felleskat...teur-msd-571349
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Hva med resten av kontrollen? Ble barnet målt og kontrollert som om det var 16 mnd? Merkelig. Tenk om dette hadde hent en som ikke skulle ha MMR vaksina, den er jo ganske omdiskutert. Jeg kjenner mange som har ventet eller hoppet over MMR. Ble du ikke sint?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Ho kom på ganske snart etter sprøyta var satt at det var 1 års kontrollen. Veiing og måling gjøres ute av sekretæren før man går inn til hs. Jeg ble ikke sint når jeg fikk beskjed om at det ikke var farlig og vaksina skulle hun fått uansett om noen mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå