Gå til innhold

Hva tenker dere barnehageansatte om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de ringer og sier at barnet er blitt sykt og mor kommer med en gang. Aldri noe nøling, men sier jeg kommer nå og hun er der etter maks 30 minutter.

Ville dere da tenkt at hun egentlig ikke jobber, men bare sier det eller at ungen tydeligvis kommer først av alt så alt annet blir satt på 2. linje så fort ungen er dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trudde dette var vanleg, eg? Eg har så lang veg frå jobb at eg ikkje rekk det på 30 min, men eg dreg då så snart eg har fått beskjed, og det gjer kollegaene mine og.

Skrevet

De fleste jeg kjenner rekker til barnehagen innen 30 min. Jeg hadde nok rukket det på 15 min. Har en jobb som er selvstendig og som bare er 5min. fra barnehagen

Skrevet

Er ikke alle som jobber fra 8-16. Jeg er alltid hjemme fra barnehagen åpner til 14.00 og hvis de ringer kommer jeg selvfølegligt med en gang. Barnet mitt har 1 prioitet, så jobben.

Skrevet

95% r der i løpet av 30 min, helt vanlig det.

Skrevet

Jeg drar med en gang jeg har gitt beskjed på jobben. Det tar meg mellom 45 -60 min å komme meg hjem alt etter når første buss kommer.

Skrevet

Som andre skriver, det er da vel helt normalt at det går en halvtime eller så før forelderen er der og henter? Ikke alle bor eller jobber rett ved barnehagen, og ikke alle har bil. Her har verken jeg eller mannen mulighet til å være i barnehagen før en time fra vi får beskjed. Har ikke bil, og er avhengig av buss - som ikke akkurat går hvert 10. minutt, heller.

Skrevet

Jeg er ikke barnehageansatt, men svarer likevel....

Jeg jobber som lærer, og det er klart det passer dårlig å bli oppringt midt i en undervisningstime pga sykt barn. Men selvsagt må jeg hente da. To klasser må kanskje slås sammen, men jeg ordner det på et vis innen 10 minutter. Barnet kommer først. Med 10 minutters kjøretur til barnehagen er jeg der etter 20 minutter.

Har aldri falt meg inn at de barnehageansatte skal tenke at jeg ikke jobber eller lignende! Kommer ikke alle med en gang ved sykt barn? Det er jo en grunn til at de ringer!

Er for øvrig syk i dag.....Blir jeg oppringt fra bhg i dag, er jeg der på 10 minutter... Da skal jeg liksom bli ukas tema i bgh?......Hu mora som ikke jobber.....

Skrevet

Jeg er ikke barnehageansatt, men svarer likevel....

Jeg jobber som lærer, og det er klart det passer dårlig å bli oppringt midt i en undervisningstime pga sykt barn. Men selvsagt må jeg hente da. To klasser må kanskje slås sammen, men jeg ordner det på et vis innen 10 minutter. Barnet kommer først. Med 10 minutters kjøretur til barnehagen er jeg der etter 20 minutter.

Har aldri falt meg inn at de barnehageansatte skal tenke at jeg ikke jobber eller lignende! Kommer ikke alle med en gang ved sykt barn? Det er jo en grunn til at de ringer!

Er for øvrig syk i dag.....Blir jeg oppringt fra bhg i dag, er jeg der på 10 minutter... Da skal jeg liksom bli ukas tema i bgh?......Hu mora som ikke jobber.....

Bare en liten presisering, så jeg ikke blir "tatt" her.... Slår ikke sammen to fulle klasser for at jeg må gå, altså..... Det kan være elever som er tatt ut av klassen som må inn igjen i klassen og fortsette der. Eller at en lærer som har en fritime overtar klassen. Eller at jeg kan vente til undervisningstimen er over, hvis det er kort tid igjen..... Bare en liten digresjon.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...