Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Sitter og kikker på jobber. (ja, ikke at jeg hadde tenkt å søke på denne da men )
Februargullet2013 Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 det betyr hva man vil jobbe med som lege, for eksempel Fastlege, Gynolog og sånne ting
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Sitter og kikker på jobber. (ja, ikke at jeg hadde tenkt å søke på denne da men ) Lege i spesialisering = Assistentlege. Dvs. begynnerstilling for en lege som ikke er godkjent som spesialist i noe fag ennå. Underordnet overleger.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 det betyr hva man vil jobbe med som lege, for eksempel Fastlege, Gynolog og sånne ting Nei, fastlege er ikke noen spesialitet. Lege i spesialisering er en begynnerstilling på sykehus for leger som ikke er spesialister ennå.
Februargullet2013 Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Oki,da mistforsto jeg overskriften
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Sitter og kikker på jobber. (ja, ikke at jeg hadde tenkt å søke på denne da men ) Lege i spesialisering = Assistentlege. Dvs. begynnerstilling for en lege som ikke er godkjent som spesialist i noe fag ennå. Underordnet overleger. Aha, så dette er en slags opplæringsstilling?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Sitter og kikker på jobber. (ja, ikke at jeg hadde tenkt å søke på denne da men ) Lege i spesialisering = Assistentlege. Dvs. begynnerstilling for en lege som ikke er godkjent som spesialist i noe fag ennå. Underordnet overleger. Aha, så dette er en slags opplæringsstilling? Ja. Men det tar minst 5-6 år å bli spesialist, ofte lenger (og avhengig av at man har riktige jobber), så mange leger er assistentleger opp mot 10-15 år før de evt. blir spesialist/overlege.
Følelsesvims Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Er en opplæringsstilling ja Og fastlege er ingen spesialitet nei, men mange fastleger er spesialister i allmennmedisin (eller på vei til å bli det)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Ok, så legeutdannelsen er 6 år på skole før 1,5 år turnuskandidat. Etter dette kan man enten jobbe som fastlege eller begynne på spesialisering? Kan man altså møte en lege som har sittet å lest i 6 år og som kun har 1,5 års pasient erfaring?
hit og dit Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 En lege i spesialisering, er ferdig med turnustiden, og arbeider på sykehus i en veilledet stilling. Alle leger som arbeider på sykehuset er i en slik stilling frem til de blir konstituerte overleger eller spesialister. Ok, så legeutdannelsen er 6 år på skole før 1,5 år turnuskandidat. Etter dette kan man enten jobbe som fastlege eller begynne på spesialisering? Kan man altså møte en lege som har sittet å lest i 6 år og som kun har 1,5 års pasient erfaring? Ja det kan du. Etter 5-6 år er de som regel konstituerte overleger.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 De har masse pasienterfaring fra studietiden også, da. Det er ikke 6 år med lesing og så første møte med pasienter og sykehus i turnustjenesten.. En assistentlege kan ganske mye, ville følt meg rimelig trygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå