Gå til innhold

Nav? til å bli gal av :/


KajThe 88

Anbefalte innlegg

Jeg har gjentatte ganger nå prøvd å få kontakt med en veileder på Nav kontoret mitt i håp om å få noen svar. Men alt jeg får er at jeg må regne ut på den kalkulatoren. Med fulltids studie og kun vikar jobber så har jeg da ingen fast inntekt, og prøvde å beregne ut bassert på gjennomsnittlig mnd lønn. Og da får jeg av utregningen beskjed om at jeg har krav på 5333,- per uke!? Kan dette stemme? Jeg er jo så usikker da dette er mitt første barn, og min samboer er ikke vant til denne problem stilling da hans eks kone var i fast jobb før hun gikk ut i permisjon.

 

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal finne ut av ting :/

Håper noen har vært i samme situasjon :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. På NAV sine hjemmesider kan du klikke deg inn på en chat - foreldrepenger chatten. Fra forsiden klikker du inn under Familie - fødsel og adopsjon - og på høyre side av skjermen ligger chatten. Jeg fikk god hjelp der - hun jeg chattet med svarte på mine spørsmål og jeg fikk også gode svar ang. andre problemstillinger en akkurat foreldrepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjentatte ganger nå prøvd å få kontakt med en veileder på Nav kontoret mitt i håp om å få noen svar. Men alt jeg får er at jeg må regne ut på den kalkulatoren. Med fulltids studie og kun vikar jobber så har jeg da ingen fast inntekt, og prøvde å beregne ut bassert på gjennomsnittlig mnd lønn. Og da får jeg av utregningen beskjed om at jeg har krav på 5333,- per uke!? Kan dette stemme? Jeg er jo så usikker da dette er mitt første barn, og min samboer er ikke vant til denne problem stilling da hans eks kone var i fast jobb før hun gikk ut i permisjon.

 

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal finne ut av ting :/

Håper noen har vært i samme situasjon :/

Hvor mye har du i gjennomsnittlig mnd lønn da?

Har du virkelig over 20 000 kr i mnd?

 

De ser som regel på siste lønn før du går ut i permisjon, men om det er store variasjoner (over 25%) tar de ett snitt av de siste 3-6-9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er akkurat det jeg ikke har. Jeg har kanskje gjennomsnittlig rundt 4000kr i mnd. Men, det er jo derfor jeg blir gal av Nav. For de sier at jeg må ta utgangspunkt i det den kalkulatoren sier :/ men jeg får det kp ikke til å stemme :/ de sier jo også at de 3 siste ligningen ikke har noe ned saken å gjøre, men det er derfor den ukes satsen blir så høy. For i 2011 hadde jeg nesten 380 000 inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta den en chat med de. Ha ligningene fra siste tre år tilgjengelig og forklar situasjonen din. Håper du får noen gode forståelige svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er akkurat det jeg ikke har. Jeg har kanskje gjennomsnittlig rundt 4000kr i mnd. Men, det er jo derfor jeg blir gal av Nav. For de sier at jeg må ta utgangspunkt i det den kalkulatoren sier :/ men jeg får det kp ikke til å stemme :/ de sier jo også at de 3 siste ligningen ikke har noe ned saken å gjøre, men det er derfor den ukes satsen blir så høy. For i 2011 hadde jeg nesten 380 000 inn.

Da er det ca. 4000 kr i mnd du vil få om dere velger 100% uttak. Kommer som sagt ann på hva du tjener siste mnd før permisjonen.

Du må ikke ha over 14 dager mellom vaktene om det skal regnes som sammenhengende mnd i opptjeningsperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...