Gå til innhold

Dere som tar/har tatt ubetalt permisjon en periode...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks et halvt år eller mer, eller evt sagt opp jobben og blitt hjemmeværende:

Har dere gjort noe ift huslånet i banken?

Jeg planlegger å være hjemme en lengre periode (et halvt til ett år) og skal selvsagt spare til det. Men det er jo kjekt å ha litt å rutte med så jeg lurte på om dere har fått til noen avtale med banken i denne perioden?

Bryr banken seg om det er ubetalt permisjon eller om jeg sier opp? (det er lett for meg å få ny jobb)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha 50% ulønnet perm nå, gjør ikke noe med lånet mitt - klarer å betjene det som vanlig. Blir bare litt mindre lommepenger :)

Skrevet

Vi betalte bare renter på lånet det halvåret jeg var hjemme i ulønnet permisjon, men vi har flexilån så vi styrer selv hvor mye vi vil betale i avdrag hver måned.

Skrevet

Slenger meg på her. Tar en ulønnet permisjon mister en vel alle opptjente rettigheter i form av ferie osv? Hvis en blir gravid når en er hjemme i ulønnet permisjon, hvordan blir de da med foreldrepenger når babyen kommer?

Vi har foresten tenkt til å spare og betjene lån som før.

Skrevet

Vet en mister opptjent egenmeldingsdager og sykt barn dager. Ferie har man rett på uansett, dog ikke nødvendigvis med lønn.. Vi venter en i april så blir nok gående hjemme til august 2014, kanskje med unntak av pappapermen. Vet ikke helt hvordan vi løser dette enda. Leier heldigvis ut kjellerleiligheten så kommer til å spare mesteparten av de pengene fra etter sommeren.

Skrevet

Feks et halvt år eller mer, eller evt sagt opp jobben og blitt hjemmeværende:

Har dere gjort noe ift huslånet i banken?

Jeg planlegger å være hjemme en lengre periode (et halvt til ett år) og skal selvsagt spare til det. Men det er jo kjekt å ha litt å rutte med så jeg lurte på om dere har fått til noen avtale med banken i denne perioden?

Bryr banken seg om det er ubetalt permisjon eller om jeg sier opp? (det er lett for meg å få ny jobb)

Var hjemme noen måner ekstra sist, søkte da om avdragsfrihet, var ikke noe problem å få.

Skrevet

Hva skjer om man blir syk i ulønnet perm. Feks blir syk 1 mnd før man skal begynne igjen etter 6 mnd ulønnet perm? Har man da rett på sykemelding?

Skrevet

Første gang var jeg hjemme til barnet var 1,5 år, andre gang 1 år og 2 mnd og nå skal jeg være hjemme til barnet er 1 år og 7 mnd. Jeg har alle gangene begynt å legge til sides penger med en gang jeg visste jeg var gravid for å ha å bruke i tiden i ulønnet permisjon. Huslån og billån har vi betalt som vanlig. Ei venninne av meg fikk i alle fall avtale med banken om å bare betale renter, tror det er greit å få til i de fleste tilfeller.

Jeg har tatt kortere permisjon og 100 % lønn da dette totalt sett gir litt mere utbetalt enn lengre permisjon og 80% lønn. Dette forutsetternjo at man klarer å legge til sides.

Vi har selvfølgelig litt mindre å rutte med, men det går helt fint. Har blitt litt billigere feriealternativ etc i perioden jeg har gått uten lønn.

Hvorfor i all verden skal du si opp jobben din? Du har krav på permisjon et år utover fødselspermisjonen. Må da være fryktelig dumt å si opp før du har noe nytt uansett hvor lett det er å få ny jobb. Om noe uforutsett skulle skje har du noe å gå tilbake til.

Skrevet

Vi betalte bare renter på lånet det halvåret jeg var hjemme i ulønnet permisjon, men vi har flexilån så vi styrer selv hvor mye vi vil betale i avdrag hver måned.

Det der med flexilån høres lurt ut. Det skal jeg sjekke om banken min har. Takk for tips.

HI

Skrevet

Jeg er hjemme et år uten lønn. Vi har et lavt og fornuftig forbruk og klarer fint å betjene huslånet vårt som før. For oss er det vel verdt å prioritere å bruke mindre penger på oss selv i et år for at minsten skal få være hjemme til han er nesten 2 år. Ser på det som en fornuftig innvestering. Vi storkoser oss med å få være mye sammen et år til før den travle hverdagen begynner igjen. :)

Skrevet

Tok tidskonto sist, både jeg og mannen+ ett par mnd ekstra perm uten lønn.. kommer til å ta ca 4-5 mnd perm uten lønn denne gangen....

Vi må selvfølgelig knipe litt inn på forbruket, men vi tjener bra så det går fint med lån osv.. Jeg ønsker å være hjemme hele første året med babyen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...