Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Vi betaler for pass av våre barn. Og det burde være nok synes jeg. Vi har ellers mer enn nok med jobbene våre og det som skal skje av oppfølging av våre barn på fritiden. Så jeg skjønner alle som ikke stiller opp på dugnad.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Dugnad i barnehagen?? Er det da snakk om sånn familiebarnehage? Aldri hørt om at det kreves at en stiller på dugnad for barnehagene jeg :-P
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Vi betaler for pass av våre barn. Og det burde være nok synes jeg. Vi har ellers mer enn nok med jobbene våre og det som skal skje av oppfølging av våre barn på fritiden. Så jeg skjønner alle som ikke stiller opp på dugnad. Vil nå si at dugnad i barnehagen er oppfølging av barna jeg da. Hvem eller hvordan tenker du ellers at ting skal bli ordnet
Fomle84 Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Enig med nr. 3. Hvem forventer du skal gjøre det da? De voksne søn passer på barna deres hver dag? Er jo til alle barns gode om foreldrene tar i ett tak. Kommunene er ikke akkurat de rikeste...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Hva går disse dugnadene ut på da? I mine barns barnehage er det ikke dugnad for oss foreldre. Barnehagen er en Espiria barnehage, og der har de egne folk som fikser og ordner opp. Heldigvis sier bare jeg
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Velg en komunal barnehage hvis du ikke vil være med på dette. I de private barnehagene trenger de dette for at alt skal gå rundt. Dette er jo med på å gjøre slik at barna våre får det bedre på et eller annet vis. I vår private barnehage har de et stort teområde som vi har dugnad i på høsten og på våren. dette for at det ikke skal gro over der, å at barna skal ha ha det bedre og finere ute. Dugnad er også en fin måte å bli godt kjent med foreldrene til venne til barna dine.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Jeg syns det er greit å bruke 2-3 timer et par ganger i året på å hjelpe til med barnehagen. Vi har to frivillige dugnader i året. Om høsten har vi dugnad inne hvor det bla blir vasket tak/vegger osv som de ellers måtte brukt mye penger på å få et vaskeselskap til å gjøre. Om våren har vi dugnad ute og reparerer lekeapparater, rydder og kaster ødelagte leker, raker, maler lekeapparater osv osv osv. Det også ting som enten de ansatte måtte gjort eller de måtte leid inn andre for å gjøre. Alle pengene de sparer på at vi foreldrene bruker litt tid på dette kan de bruke på enten vikarer, tegnepapir, nye tegneblyanter osv osv osv. Jeg syns det er verdt det!
Fomle84 Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 Det er dugnad i kommunale barnehager og... Men ikke nødvendigvis hvert år..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 Vi har privat bhg og her er det ikke dugnad. Det fikk jeg skriftlig svar på før vi søkte der
Gjest Gullguttene Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Jeg syns dugnad i barnehagen er helt greit. Eldste går i kommunal barnehage og der er det dugnad en gang i året (mener jeg det var). På dugnaden gjør man jo ting som ganger barnet sitt, så det er vel å følge opp? Vi betaler bare 2330,- pluss mat. Syns det er greit at vi stiller opp et par timer en gang i året. Da kan barnehagen bruke penger på andre ting vi foreldre ikke kan bidra med ellers i barnehagehverdagen. Hyggelig å bli kjent med de andre foreldrene også
Willy Wonka Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Synes det er helt ok, jeg. Vi blir kjent med de andre foreldrene og er med å bidra til at barnas "arbeidsplass" blir et hyggeligere sted å være. De fåbkronene du betaler i bhg regning går faktisk til helt andre ting enn vedlikehold. Jeg deltar gjerne på dugnad for barna mine!!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. november 2012 #12 Skrevet 5. november 2012 Velg en komunal barnehage hvis du ikke vil være med på dette. I de private barnehagene trenger de dette for at alt skal gå rundt. Dette er jo med på å gjøre slik at barna våre får det bedre på et eller annet vis. I vår private barnehage har de et stort teområde som vi har dugnad i på høsten og på våren. dette for at det ikke skal gro over der, å at barna skal ha ha det bedre og finere ute. Dugnad er også en fin måte å bli godt kjent med foreldrene til venne til barna dine. Hjelper ikke med kommunal barnehage, det er dugnad der også Forøvrig er dette med "vi betaler for det" det mest idiotiske argumentet jeg ser. Ja, vi betaler, men det er vel omtrent en skarve hundrelapp om dagen per unge. Blir litt som sånne foreldre som er irriterte over å måtte stå i kiosken på idrettsarrangementer fordi de har betalt medlemsavgiften.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #13 Skrevet 5. november 2012 Norge er tuftet på dugnadsarbeid. Etter krigen var det egentlig bare en lang dugnad for å få landet på fote igjen. Du må ikke tro at de lusne pengene du betaler for barnehagen dekker alt som trengs av økonomi for å få økonomien til å gå rundt. Tror du det, bør du sette deg litt inni hva som trengs av lønninger til ansatte, drift av barnehagen, leie/låneutgifter av barnehagebygningen, lekeapparat, strøm, kloakk, renovasjon osv.. Hadde vi ikke hatt dugnader i barnhagene rundt omkring, så hadde de vært skrøpelige og triste oppholdssteder som barna våre må være i, mange timer daglig..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #14 Skrevet 5. november 2012 Vi betaler for pass av våre barn. Og det burde være nok synes jeg. Vi har ellers mer enn nok med jobbene våre og det som skal skje av oppfølging av våre barn på fritiden. Så jeg skjønner alle som ikke stiller opp på dugnad. Du høres ut om en sjarmerende person. Deg har jeg virkelig lyst å bli bedre kjent med! Som du sier: vi betaler pass av vårt barn....så hvem skal da gjøre vedlikeholden? De som passer barna?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #15 Skrevet 5. november 2012 Se her HI Mange her sier de er for dugnad og at det er koselig og sosialt, så da kan vi som er i mot det trekke oss tilbake og la de som liker det får gjøre det. Flotte greier det at så mange liker det ;-DD
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #16 Skrevet 5. november 2012 Velg en komunal barnehage hvis du ikke vil være med på dette. I de private barnehagene trenger de dette for at alt skal gå rundt. Dette er jo med på å gjøre slik at barna våre får det bedre på et eller annet vis. I vår private barnehage har de et stort teområde som vi har dugnad i på høsten og på våren. dette for at det ikke skal gro over der, å at barna skal ha ha det bedre og finere ute. Dugnad er også en fin måte å bli godt kjent med foreldrene til venne til barna dine. Vi har privat barnehage(i Grønmyr-gruppen) og har ingen dugnad. Men det er ikke dårlig stelt der av den grunn, heller tvert imot.
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. november 2012 #17 Skrevet 5. november 2012 Se her HI Mange her sier de er for dugnad og at det er koselig og sosialt, så da kan vi som er i mot det trekke oss tilbake og la de som liker det får gjøre det. Flotte greier det at så mange liker det ;-DD Jeg finner det ganske snodig at enkelte synes det er helt greit å "trekke seg tilbake" og overlate drittarbeid til andre med begrunnelse i at man ikke liker det. Kjenner vel ikke en sjel som VIL på dugnad, men vi går likevel, fordi vi har barn og det er noe som følger med.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #18 Skrevet 5. november 2012 Se her HI Mange her sier de er for dugnad og at det er koselig og sosialt, så da kan vi som er i mot det trekke oss tilbake og la de som liker det får gjøre det. Flotte greier det at så mange liker det ;-DD Flott, bli hjemme så slipper de som stiller opp og høre på misfornøyd klaging og se sure tryner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå