msunicorn Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Snuppa mi ble for 11 dager siden syk med oppkast. Dette varte et par dager før hun fikk en forkjølelse med feber. Så matlysten har vært dårlig hele veien. Men hun går nå med mye vondt imagen, og nekter å spise for hun sier det blir verre da. Spiser hun litt sier hun plutselig at hun må kaste opp og løper for å finne bøtta. Idag kastet hun opp brødskiva si til kvelds...hun har blitt så tynn. Hun tør ikke spise, og går med vondt i magen. Tenker at det er fordøyelsen som er ødelagt etter mange dagers sykdom med lite matlyst...Skal ringe helsestasjonen i morgen tidlig for råd, for dette går ikke lenger! Jeg er sykt bekymret for henne, og lurer på hvordan man snur dette? Når er det ikke vondt å få mat i magen igjen?? Trenger sårt noen erfaringer her ikveld kjenner jeg...Og hva kan jeg tilby en jente som ikke har lyst på NOE!...
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Hadde gått til lege, ikke helsesøster..
Gjest yrild Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Jeg ville gått til lege! 11 dager med oppkast er veldig lenge... Gå til fastlegen i morgen og få dem til å sjekke om hun er dehydrert!
marsgutt 2013 Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 jenta mi hadde noe slikt da hun var 4. varte i rundt 3 uker. spiste litt frukt og fikk i henne sodd, masse veske. ta en tur til legen og få litt råd.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Drikker hun nok? Det er det viktigste! Og hvis hun drikker kan du lure i henne litt "mat" også. En greit ting å starte med er eplejuice og farris blandet, det er lett å drikke og hun får i seg både litt sukker og litt salter som er viktig hvis hun kaster opp. Smoothie er også greit å gi når de har lite matlyst. Generelt gir jeg dem det de vil ha når de har lite matlyst. Kjeks er også greit. Og syke barn skal ikke på helsestasjon, dit skal de bare når de er friske. Syke barn skal til lege, så ring kontoret til fastlegen hennes når de åpner i morgen
msunicorn Skrevet 5. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2012 Jeg ville gått til lege! 11 dager med oppkast er veldig lenge... Gå til fastlegen i morgen og få dem til å sjekke om hun er dehydrert! Ble kanskje litt feil formulert, men hun har ikke kastet opp 11 dager i strekk. Kastet opp 2 dager, for så å være bra noen dager. Men virker som hun er så fokusert på det med å kaste opp, er opptatt av at hun må ha bøtta på rommet sitt i tilfelle liksom...aner ikke hva jeg skal gjøre, men HS og lege , det blir d..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 Følgende symptomer indikerer dehydrering eller andre alvorlige årsaker til at barnet kaster opp og har diaré. Lege må derfor kontaktes hvis barnet: har blod- eller slimholdig diaré har vedvarende eller voldsomme magesmerter har oppkast som er farget gul av galle har få dobesøk/lite urin som kommer ut/tørre bleier i flere timer blir stadig sløvere har innsunkne øyne eller innsunkne fontaneller (bløte punkter i babyskallen) har blek og kald hud
msunicorn Skrevet 5. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2012 Drikker hun nok? Det er det viktigste! Og hvis hun drikker kan du lure i henne litt "mat" også. En greit ting å starte med er eplejuice og farris blandet, det er lett å drikke og hun får i seg både litt sukker og litt salter som er viktig hvis hun kaster opp. Smoothie er også greit å gi når de har lite matlyst. Generelt gir jeg dem det de vil ha når de har lite matlyst. Kjeks er også greit. Og syke barn skal ikke på helsestasjon, dit skal de bare når de er friske. Syke barn skal til lege, så ring kontoret til fastlegen hennes når de åpner i morgen Ja hun har drukket bra hele veien. Problemet nå er at hun ikke er forkjølet eller noe annet lenger, hun har vondt i magen pga at hun nesten ikke har spist på 11 dager, og hun tror at hvis hun kaster opp blir det bedre. er min teori ihvertfall...hun vil ikke ha kjeks eller noe, for hun er bestemt på at alt hun spiser får hun vondt av!....
msunicorn Skrevet 5. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2012 Frem med cola! Jenta har ikke smakt brus før og er ikke interessert heller.dessverre HI
det er berre mordi Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Hun kan ikke ha utviklet cøliaki eller annen allergi? Ta henne med til legen i morgen, uansett, og finn ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå