Gå til innhold

Når legger du deg om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når står du opp?

Hvor mye før eller etter vanlig sengetid regner du som "seint" eller "tidlig"?

Når legger resten av familien seg (mann, barn?), og hvor mye voksentid har du/dere om kvelden?

Jeg legger meg som regel mellom 22 og 22.30. Alt etter 22.30 blir sent for meg (før jeg fikk barn var jeg kronisk B-menneske...). Står opp ca kl 7, bortsett fra den ene dagen i uka jeg starter tidlig på jobb (men da er det mannen som tar morgenstell og barnehagelevering).

Problemet her blir ofte at mannen trenger mindre søvn enn meg, særlig nå som jeg er gravid. Han kan gjerne sitte oppe og se tv/film til 23.30 uten problemer, men har ikke alltid like stor forståelse for at jeg ikke orker å holde ham med selskap.

I natt er mannen borte på konferanse med overnatting, og jeg hadde liksom en plan om å komme meg tidlig i seng og få litt ekstra søvn. Men det er jammen ikke enkelt å komme seg tidligere i seng enn vanlig! Sitter på PCn, ser tv-programmer jeg egentlig ikke er interessert i og tenker at jeg burde rydde kjøkkenet eller vaske klær eller noe. Klokka blir nok godt over ti før jeg finner senga i dag også...

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sies jeg står opp 5: 45 hver dag .

Skrevet

Her er siste frist 23.00. Jeg har en mann som er veldig nøye på dette med nok søvn, spesielt for kvinner, de trenger ofte mer søvn for å ikke blir utrivelige.

Jeg er sjelden så sent i seng som når jeg er alene hjemme om kveldene. Blir gjerne midnatt og mer. Står som oftest opp kl. 6.30, men i helgene bytter vi på, eller jeg får begge dagene til å sove ut. Han trenger mindre søvn enn meg, fungerer bedre og blir ikke utstabil som meg.

Skrevet

Legger meg som regel mellom 20:30 og 21:30 for tiden, er så ubeskrivelig trøtt og sliten!

Står opp mellom 5:30 og 6:00.

Vi har tenåringer som legger seg 21:15 & 21:30, så ingen alenetid noen gang egentlig...

Mannen legger seg som regel mellom 21 og 23.

Skrevet

Her er siste frist 23.00. Jeg har en mann som er veldig nøye på dette med nok søvn, spesielt for kvinner, de trenger ofte mer søvn for å ikke blir utrivelige.

Jeg er sjelden så sent i seng som når jeg er alene hjemme om kveldene. Blir gjerne midnatt og mer. Står som oftest opp kl. 6.30, men i helgene bytter vi på, eller jeg får begge dagene til å sove ut. Han trenger mindre søvn enn meg, fungerer bedre og blir ikke utstabil som meg.

Here we go again!

HI, bare vent, hun kupper tråden din nok en gang med sine "mindreverdighets komplekser" som kvinne.

Skrevet

I dag er unntaket. Normalt legger jeg meg 2230 og står opp mellom 0630-0700. Jeg burde legge meg kl 22, senest.

Skrevet

Før pleide jeg å legge meg rundt 22.30 tiden, men etter jeg ble alene har jeg ikke gjort det. Nå blir det fra 23.30 og ut over. Må opp 07.30.

Skrevet

Alt mellom 22.30 - 00.30. Sier hver dag at eg må legge meg tidlig, meeenn så vips er klokka mye. Står opp kl 7, men legger meg igjen og kose meg med babyen min et par timer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...