Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 en nydelig liten gutt som er veldig forsiktig av seg. Han er ikke veldig sosial, utrolig glemsk, lager ingen frokost til han feks, så klarer han det ikke selv. må bli kjørt til skolen selv om skolebussen stopper foran døra hans, fordi han glemmer, følger ikke med. Fått en egen mattebok som ingen av de andre i klassen har, fordi han "sliter med matte" som læreren sier. "klarer" ikke sykle noe særlig, og ikke snakk om å sykle til venner ( som bor 4-500 meter unna) må ha med foreldre når han skal på speideren. Inne sammen med han. Det er så mangt, men han virker veldig... hjelpesløs på en måte...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Min 10-åring er også hjelpeløs. Han har add og sliter med konsentrasjonen. Jeg kjenner igjen alt du skriver. Etter at han begynte på medisin så var det som å slå på en bryter. Han kan gå selv til skolen, gå til venner og gjennomføre andre aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Nei, det er ikke normalt. 10-åringer pleier være veldig mye mer selvstendig enn det. Jeg har en 8-åring som blir 9 i januar og han er veldig selvstendig. Går til skolen selv, har sluttet på sfo og er hjemme alene et par timer to-tre ettermiddager i uken. Smører mat selv, finner klær selv, finner frem og skifter selv til fritidsaktiviteter. Blir kjørt til turningen, men bare sluppet av på utsiden, og kommer ut på parkeringsplassen selv når det er slutt (der vi står og venter). Avtaler vennebesøk selv, både ringer og skriver meldinger selv til kompiser på egen mobil. Sykler, kjører sparkesykkel og skateboard, sykler alene til venner som bor 1-2 km unna (gangvei hele veien da). Trenger overhodet ikke "gjete" han som en smårolling lenger, han er stor gutt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Dette gjelder nemlig stesønnen min. Og jeg må innrømme at vår 4 år gamle datter er mer selvstendig ( hun er som en 14åring..hehe). Jeg ber mannen ta kontakt med skolen eller noe for å få noe hjelp ( eller noe annet sted? ) Han ser det selv, men vet ikke hva han skal gjøre osv. Jeg syns det er veldig rart. Gutten er veldig rolig av seg, veldig fantasifull og virkelig SNILL gutt, men som sagt.. han henger litt etter på selvstendige ting virker det slik.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 hvordan kan man gå frem for å få sjekket dette?
Edelweis Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Kontakt ppt. Eller fastlegen. De kan sikkert hjelpe deg. Ellers hadde jeg tatt det opp med kontaktlærer.
mamma_til_gutt Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 Slik var min stesønn også. Frem til han var 11-12. Årsaken var rett og slett at foreldrene behandlet ham som en baby og han oppførte seg deretter. Han kunne som eksempel ikke kle på seg selv da han begynte på skolen. Da foreldrene våknet og stilte litt krav til ham ble han mer selvstendig omtrent over natten
ny vestfold Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 fyll ut søknad til ppt.dere kan kontakte de selv,da vil de observere han på skolen,og snakke me dere.for det er ikke normalt,så vil absolutt anbefale at dere gjør noe nå. snakk med gutten også,hva tenker han selv om at han henger etter,ikke klarer å sykle,gå til kamerater,ta buss ol? jeg har ett barn på 9,med adhd og autisme,vet veldig godt at hun er litt anderledes og hvorfor,og hva som hjelper henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå