Gå til innhold

feber, 7 år........


Anbefalte innlegg

Skrevet

39,5 i rompa.

nekter å ta stikkpille.

Nekter å måe mer i rompa.

 

Men om jeg måler under armen, hvor mye skal legges ti?

Eller skal den holdes under armen i X-antall sek etter at febermåler har pepet?

 

Har vanlig febermåler fra apotek 1. Kastet eska... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Legg på 0,5. Så lenge ungen får sove og ikke har smerter er det lite vits å gi paracet.

Endret av EnG+1?
Skrevet

Trodde stikkpille var lurt uansett ved 39 grader pluss jeg,,,,,

Skrevet

Er du usikker ringer du legevakta og hører hva de mener. Her får jr kun ved ubehag ved feber, for han kvikkner til og er lengre syk om jeg gir for tidligt.

Skrevet

En 7 åring trenger da ikke ta stikkpille? Om feberen er høy og barnet føler ubehag kan det vel få vanlig Paracet oralt?

Skrevet

Kjøp paracet og gi oralt. Det finnes både tyggetabletter, flytende og brustabletter.

Skrevet

Å himmel og hav, denne 7 åringen har ALDRIG tatt noe oralt.....

 

Tyggetabletter??

Finnes det virkelig det?

 

Flytende kan jeg bare gemme, barnet har fått hostesaft en gang og antibiotika en gang flytende, og full katastrofe hver gang :(

Skrevet

Både du og barnet høres nå særdeles vanskelig ut...

Skrevet

Her får 5åringen vanlig paracet knust og blandet i nugatti ved behov og han får det ikke hvis han kun har feber og ellers er i form. Jeg måler ikke i løpet av natta hvis han ikke våkner og virker enda mer syk. Men hvis jeg syns det er nødvendig å måle, så har han ikke noe valg annet enn å godta det og det skjønner han.

Skrevet

Hvorfor høres jeg og barnet særdeles vanskelige ut?????????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...