Gå til innhold

Leietakers rettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er rettighetene våres som leietakere når mangelfullt vedlikehold fra utleiers side gjorde at kloakken har oversvømmet halve kjelleren?

For å gjøre det kort: huset er ubeboelig (da vi ikke kan bruke vann, gå på do, vaske klær/oppvask, osv) og det er omfattende reperasjon da ALT av rør må graves opp og byttes.

Så det jeg lurer på er hva skjer nå? Vi kan jo ikke bo der og i tillegg har vi nyfødt baby. Har ingen å bo hos heller. Har også hunder, men de kan vi få pass til. Værre med oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på ca det samme....

Akkurat flyttet inn i en leilighet hvor det er skadedyr. Dette må behandles med kjemikalier jeg ikke tåler, og det må være slik i 6-8 uker.... Hva gjør man ift midlertidig bolig?

Skrevet

Ingen som vet?

Oppå det hele fikk jeg vite at eventuelle hundepassere ikke kunne passe mer enn ett par dager...

Vil jo ta minst en uke, minst, å reparere..

Så vi sitter fint i det.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ta kontakt med forsikringsselskapene deres

Skrevet

Da tar dere kontakt med forsikringsselskapet deres. De dekker det dere har tapt av eiedeler og evt. hotell / et sted å bo imens det bblir fiksa.

Men vil nå tro at det vil ta mer enn uke å fikse?

Dere skal selvfølgelig ikke betale husleie om huset ikke kan bos i.

:)

Skrevet

Her hvor vi leier ble det vannlekasje, og de måtte ha avfuktning i noen uker, samt skifte gulv. Vi tok kontakt med forsikringsselskapet vårt ( if ), og de fikset alt for oss. Flyttebyrå som kom og pakket ned våre ting, flyttet de til et lager, og så fikk vi bo på hotell. Etterpå flyttet de alt tilbake for oss.

Huseiernes forsikring dekket reperasjon av selve vannlekasjen og ødeleggelsene av leiligheten, samt tapt leieinntekt fra oss de ukene. ( Vi betalte da kun egenandel til vårt forsikringsselskap)

Skrevet

Det er dyrt å være fattig... jeg har ikke innboforsikring... :(((

Men er det virkelig mitt evt forsikringsselskap som skulle dekket det når jeg må flytte, når dette er noe huseier ikke har informert meg om, men delvis har visst om? Noen som vet?

# 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...