Tuttelura881 Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Prøvd og Google dette, men ble ikke noe klokere! Jeg jobber nå på prøvekontrakt men en stilling på 60 til 80% Får 139 kr i timen på Prøvetiden! Skal skrive ny kontrakt snart, hva har jeg da krav på i lønn! Jobber som butikkmedarbeider.. De har to av den samme butikken der jeg jobber, vet de får 168 kr i timen der..
GeeGee Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Det er ingen minstelønn i Norge, iflg.AML. Men de fleste arbeidsgivere gir tilnærmet lik tarifflønn som andre bedrifter i samme bransje. Er det tariffavtale på arbeidsplassen din?
Tuttelura881 Skrevet 5. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2012 Vet ikke hva tariff avtalen her :/ vet ikke hvordan man sjekker dette! Sjefen min er ikke den beste! Så vil bare kunne mine rettigheter
GeeGee Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Har dere tillitsvalgt på jobben? I såfall ville jeg snakket med ham/henne. Det er ikke alle arbeidsplasser som har tariffavtale, spesielt ikke i handelsbransjen... En tariffavtale vil spesifisere lønn, tillegg, osv. Men det står ikke i AML. Hvis det ikke er tariffavtale, ville jeg forhørt meg med hva de andre får i lønn, og snakke med sjefen din. Spør om lønn, og hvorfor du evt. ikke får det samme som de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå