Gå til innhold

Dagpenger vs jobbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt dagpenger noen mnd, og har fått meg deltidsjobb, hvor jeg jobber ca 50 %.

Jeg fyllte ut timene jeg hadde jobbet på meldekortet, men ser jeg har tapt nesten 2000 kr på å jobbe mine fattige 18 timer. Er dette virkelig meningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må passe på å ikke jobbe så mye som en halvtime for mye. Det gikk lang tid før jeg fikk oppgitt fra nav hvor mye jeg kunne jobbe, så fordi jeg hadde jobbet 30 minutter for mye, så mistet jeg 10 000kr. Bittert!!

Skrevet

Hva er for mye da? Ble ordentlig frustrert av dette. Er bare en deltidsjobb til jeg går til den jobben som venter meg i februar. Er så sinnsykt lite m dagpenger, så har ikke råd til å tape nesten 4000 i mnd...

Skrevet

Ja du må jammen passe deg, det er viktig å jobbe minst mulig for mest mulig penger.

Skrevet

Du må se i vedtaket ditt, du har lov til å jobbe halvparten av timene der.

Og Dataverket, det har faktisk mye å si når man har deltidsjobb, og jobber 1 time for mye, og taper MYE penger på det, mens man leter etter jobb. Man har faktisk husleie osv man uansett må betale. Forsøk å sett deg inn i andres situasjon isteden for å sleng rundt deg med frekke kommentarer!!

Skrevet

Nå er det ikke slik at jeg vil jobbe minst mulig for mest mulig penger. Men som sagt har en jobb jeg skal begynne i, i midten av februar og istedet for å drive dank. Har engasjement til etter jul, og m varierende timeantall. Vil dog aldri få 100 %, men trodde at å jobbe litt var bedre enn ingenting. Dessuten har jeg fortsatt barn, lån, forsikringer, mat og klær som skal betales. Da blir forskjellen på 14.000 til skarve 10.000 i overkant av hva jeg kan klare. Ikke lett å søke på jobber, hvor jeg kun kan være noen mnd heller.

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, siden jeg er i samme situasjon selv, men desverre er det alltid noen som skal slenge med leppene. Man er ikke lat og vil jobbe minst mulig fordi man ikke vil miste 4000 fordi man har jobbet noen timer for mye.

Håper du finner ut av hvor mye du kan jobbe, sånn at du klarer deg frem til februar! :) For meg ble det en dyr lærepenge ihvertfall, når jeg hadde jobbet akkurat for mye i flere uker. Er jo dårlig av Nav mener jeg, at man faktisk TAPER penger på å jobbe, burde heller være at hvis man feks jobbet 60% mens på dagpenger, så kunne man må 40% dagpenger, isteden for å måtte passe på å ikke jobbe for mye.

Skrevet

Det skal vel lønne seg å jobb fremfor å gå på dagpenger?

Skrevet

Men hvordan har du tapt ? Du tjener vel mer enn 2000 på å jobbe 18 timer ?

Skrevet

Har hatt dagpenger noen mnd, og har fått meg deltidsjobb, hvor jeg jobber ca 50 %.

Jeg fyllte ut timene jeg hadde jobbet på meldekortet, men ser jeg har tapt nesten 2000 kr på å jobbe mine fattige 18 timer. Er dette virkelig meningen?

Hvorfor dagpenger da? Kan du ikke jobbe i f.eks vikarbyrå de resterende femti prosentene til du får deg fast jobb? Jeg har ikke fast jobb enda, men mottar heller penger fra vikarbyrå hver andre uke enn dagpenger.

Skrevet

Her er regnestykket: netto utbetalt fra nav pr 14.dag er 7003 kr

18* 145 kr t = 2610 - 36% skatt = 1614 kr

Nå når jeg jobbet fikk jeg netto utbet 3400 kr

Så 1614 + 3400 = 5014 kr

Altså 2000 kr mindre hver 14.dag. Da frister det veldig å gnage til seg ekstra timer her og der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...