Gå til innhold

På juleshopping med det ene barnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mulighet til en billig tur til London i forbindelse med møter mannen skal ha. Vi lurer da på om jeg skal reise over med barna som er halvannet og fire år. Men vi vet jo at en ettåring ikke har kjempestor glede av en sånn tur, og at shopping, museer og restauranter egentlig ikke er aktiviteter vi får særlig godt til med ham med.. Fireåringen er derimot rolig og interessert, og kan gjøre de nevnte tingene uten problemer - og ha stor glede av det. Han er også veldig glad i å reise og se nye ting. Så kommer spørsmålet. Kan vi reise fra lille gullet for å hygge oss vi tre andre? Jeg får helt panikk av tanken på at han skal føle at vi forlater ham!! Han vil eventuelt være sammen med besteforeldre som han kjenner veldig godt, så jeg er ikke redd for at det ikke er trygt og koselig for ham, men det føles så feil å splitte barna sånn..?! Noen som har gjort det? Hva ville dere gjort? Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt med begge.. Men det er meg da :)

Skrevet

Ville latt minstemann være hjemme å kose seg med besteforeldre. En sånn tur er bare stress for et så lite barn, shopping og museum bryr han seg nok liiiite om. Så jeg synes du skal dra å kose deg sammen med eldstemann. Bra for både liten og stor det! :)

Skrevet

kommer an på barna, men jeg er nok åpen for å ta med den ene og la den andre kose seg hos besteforeldre, for deretter, om et år eller to, la den eldste være igjen hos besteforeldre og ta med den yngste, men hele tiden la begge to få vite, og være klar over, at siden eldste fikk lov da, så skal du få lov når du blir xx.. og for all del; OVERHOLD løftet!

Skrevet

Ville bare tatt med største til en sånn by. Den lille koser seg jo sikkert uansett sammen med besteforeldrene.

God tur! :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

1åringen skjønner ikke hva dere skal engang :) Jeg tok med eldste til syden jeg, og han som ble igjen var sååå happy for han skulle i svømmehallen ;)

Skrevet

Jeg ville (med egen erfaring og tanke på egne barn) tatt med begge og heller lagt opp til et litt annet program. Pappa på lekeplass i parken med begge barna, mens mor shopper julegaver, far og 4 åring på museum, mens mor shopper og 1 åringen sover i vognen osv osv.

Dele seg opp litt og gjøre det til en kjekk tur for alle fire :-)

Nå svarer jo jeg da ut fra egne forutsetninger, med min veldig brelete og mamma-avhengige 1 åring som jeg raskt ser for meg at kunne reagert negativt om vi alle dro fra bare henne.

Skrevet

Vi tok med to av tre barn og lot den bittelille være igjen hjemme. Han skjønte jo ikke bæret uansett, men koste seg veldig med farmor og farfar. Jeg synes godt du kan dra uten den yngste.

Skrevet

Ja for all del :)

Vi har tre barn og er veldig opptatt av at hver enkelt unge skal få alenetid med oss. I tillegg har de jo ulike interesser og ulike behov.

Vi drar til støtt og stadighet på diverse ting med bare et av barna, så er de andre med besteforeldrene. Det viktigste er at alle får oppleve det like mange ganger i løpet av barndommen ;)

Skrevet

Sunt for alle mann å være litt fra hverandre innimellom, så dra med eldste, med god samvittighet! Yngste kommer ikke til å skjønne hva dere har gjort uansett, så trenger ikke tenke på at han skal bli "misunnelig". Kos dere! :)

Skrevet

# 7 igjen her.

Ville sett annerledes på det dersom det kun var en forelder og et barn som reiste, mens det andre ble igjen med den andre forelderen.

Men når alle i familien reiser fra kun den ene, som er for liten til å forså hva, men som helt klart merker at alle blir borte, det syns jeg er litt trist..

Skrevet

Hun har jo ingen mulighet til å la ene være med pappa mens hun gjør ditt og datt med andre.

mannen skal jo til london pga jobb!

jeg ville latt minsten være igjen hos bestemor og bestefar. Det er jo ikke mange dagene, og det er sikkert godt for største å ha mamma litt for seg selv.

Blir gjerne litt mindre tid på ham når det har kommet et barn til.

han må vente for han er stor, det blir ikke så mye kos og lek.

Nyt dagene med den eldste, yngste kommer til å ha det fint hos besteforeldrene sine!

Skrevet

Tusen takk for veldig gode svar! Tydeligvis mange som er gode til å ikke problematisere det så veldig :-) Og noen som deler den problemtiserende vinkelen ;-) Mannen synes det er åpenbart at vi bør dra uten minste - det blir to dager.. Supert at dere kommer med så bra tilbakemeldinger, deilig å få luftet det litt! Tror det går mot at vi drar med eldste.. Må la det synke litt til...

Skrevet

Typisk "mammaproblem" det der tror jeg! ;) Er jo deg det er litt trist for å la minstemann være hjemme, minstemann har garantert ikke noe i mot det. Tenk deg full fokus fra besteforeldre i 2 dager da, toppen av lykke det vet du. Og, stas for største som får lov å gjøre noe "litt voksent" sammen med dere! :) Blir nok mye mer kosetur med dere 3, og litt mer stressetur med den lille. Så tenk deg godt om ;) God tur!

Skrevet

Kunne jeg fint gjort, og vi har også gjort lignende "delinger" selv. Ettåringen skjønner ikke hva dere skal, og har mye større glede av å være sammen med besteforeldre enn å sitte i vogna på slep på shopping og museer. Han koser seg like mye på lekeplass i nærmiljøet som i London.

Jeg stiller meg samtidig litt spørsmålet om shopping, restauranter og museer er så gøy for en fireåring heller jeg da, men dere vet jo best selv hva som fungerer hos dere :)

Skrevet

Typisk "mammaproblem" det der tror jeg! wink.png Er jo deg det er litt trist for å la minstemann være hjemme, minstemann har garantert ikke noe i mot det. Tenk deg full fokus fra besteforeldre i 2 dager da, toppen av lykke det vet du. Og, stas for største som får lov å gjøre noe "litt voksent" sammen med dere! smile.png Blir nok mye mer kosetur med dere 3, og litt mer stressetur med den lille. Så tenk deg godt om wink.png God tur!

Jeg finner det merkelig at dere kan "garantere" for andres unger..

Jeg mener, jeg vet ingenting om HI's barn i dette tilfellet, og kan derfor ikke uttale meg om hvordan deres barn vil takle det, og det gjør vel ikke egentlig ikke du heller?

Dette er egentlig litt "off topic", for jeg er helt sikker på at HI's ettåring kommer til å ha det supert dersom de reiser, men jeg syns altså det er merkelig at andre ukjente mennesker kan "garantere" for at ungen ikke har noe i mot det.

Jeg var på jobbreise for en tid tilbake.Yngste barnet ( da 1 år) var hjemme sammen med far og søsken. Det var ikke noe hyggelig, hverken for barn eller far, da barnet savnet mor og gråt mye både på dagen og på natten og ropte etter meg. Holdt det gående flere timer på natta.

Dette hadde vi aldri trodd på forhånd. Jeg har vært borte en overnatting om gangen tidligere, og det har gått bedre. Barnet er veldig vant til å være med bare far, likevel var det altså veldig veldig trist når jeg reiste bort den spesifike gangen. Ungen hang nærmest fast i meg dagen etter jeg kom hjem. Og vi snakker EN natt her.

På grunn av egne erfaringer (og en del andre ting) så syns jeg derfor det er så rart når andre påberoper seg å skulle vite hvordan andres barn vil kooooose seg når foreldrene reiser bort. Det vet man jo ikke, det er jo det som er poenget. De er for små til å vite det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...