Gå til innhold

Kan jeg gå på livredderkurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 24. Litt sliten, men synes det går veldig greit, og er i full jobb. Dette er barn nummer tre og jeg er i grunnen avslappet med det meste. Vår eldste går på allidrett og de arrangerer nå et frivillig og gratis livredningskurs for foreldre, siden det nå er svømming som står på programmet. Det er jeg som følger opp denne aktiviteten og har meldt meg på, liker å engasjere meg i barnas aktiviteter. Men nå ble jeg usikker. Ene kollegaen min sa at det kan jeg vel ikke, kan ikke være bra å dykke, og jeg var tung og en mye annet. Ble overrasket. Dette hadde ikke slått meg, og denne kollegaen er ikke av en hysterisk type. Skal jeg sende min mann i stedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at kollegaen din mente *dykking*, sånn SCUBA. Å fridykke går fint hvis du er vant til det fra før.

Skrevet

Enig, hvis du selv er komfortabel med å dykke etter en dukke "på djupa" så ser jeg ikke at du ikke kan det. Men mulig du vil ha litt problemer med å holde pusten like lenge som i ikke-gravid tilstand, du puster jo for 2 nå :)

Skrevet

Har blitt advart mot å bade, pga bakterier i vannet.

For om en ikke er helt tett kan en få infeksjon!

Så jeg gjør som forrige gang holder meg unna bading.

Skrevet

Ingenting i veien for å bade. Slimproppen sperrer for bakterier og du kan bade helt til denne er gått.

Jeg har bada i alle mine svangerskap, med legens og jordmors støtte. Her i byen har de til og med vanntrim for gravide - så det er ingen grunn til å bekymre seg.

Regner med du uansett ikke skal dykke mer enn et par meter - og det skulle ikke være noe problem i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...