Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 og skal være det noen mnd. Grugleder meg, aldri gjort noe sånt før. Er det noen som har noen gode tips og råd til meg? Hva jeg bør/ikke bør gjøre? Er på barneskolen men ikke blant småtrinnene:) Dere som jobber som lærere/vikar: hvordan er dagene lagt opp? Kan jeg se for meg mye kveldsarbeid? Og hvordan lønnes en? Da tenker jeg både på timelønn og om det er noe som heter plantid? Er dette innbakt i timelønnen? Mange spm gitt, og jeg setter pris på hvert et svar;)
julibaby13 Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 og skal være det noen mnd. Grugleder meg, aldri gjort noe sånt før. Er det noen som har noen gode tips og råd til meg? Hva jeg bør/ikke bør gjøre? Er på barneskolen men ikke blant småtrinnene:) Dere som jobber som lærere/vikar: hvordan er dagene lagt opp? Kan jeg se for meg mye kveldsarbeid? Og hvordan lønnes en? Da tenker jeg både på timelønn og om det er noe som heter plantid? Er dette innbakt i timelønnen? Mange spm gitt, og jeg setter pris på hvert et svar;)
julibaby13 Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Ikke vær for snill Læreren har et opplegg til deg som du får når du kommer på morningen. Så er bare å følge den Du skal ikke ha kveldsarbeid hvis du er vikar, men hvis du er satt inn for en i en lengre periode kan det hende du må planlegge osv. Noen steder får du betalt for 1 t når du har jobbet 45 min. varierer litt fra sted til sted. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Ikke vær for snill Læreren har et opplegg til deg som du får når du kommer på morningen. Så er bare å følge den Du skal ikke ha kveldsarbeid hvis du er vikar, men hvis du er satt inn for en i en lengre periode kan det hende du må planlegge osv. Noen steder får du betalt for 1 t når du har jobbet 45 min. varierer litt fra sted til sted. Lykke til Tusen takk for svar. Det er meningen jeg skal være der en stund ja. Uff, syns det er litt skummelt men det syns jeg bestandig når jeg skal nye steder;) Tar gjerne imot flere råd om noen har;)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Det viktigste tipset er: ikke vær for snill og vis grenser fra første stund. Prøv å kom forberedt. Vanskelig når en har nye klasser hele tiden men her skal du jo ha en klasse over tid:) Har jobbet som vikar selv, så har ikke så mange tips egentlig men de jeg kom på.
Smyril Line Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Prøv å tenk gjennom nøyaktig hvordan du vil at overganger skal foregå, og gi klare beskjeder om dette, beskjeder som ikke kan misforstås! Med overganger mener jeg alt fra skifte av aktiviteter i en time til å finne frem matpakken til å pakke sammen sakene for å forlate klasserommet. Å si "da er timen slutt", og tro at elevene pent og pyntelig pakker sammen, stiller opp og forlater rommet i rekke, er en stor nybegynnerbommert Samme med skifte av aktiviteter. Si gjerne slik som at "nå skal vi avslutte lesestunden, men bli sittende rolig ved pulten til jeg har snakket ferdig. Først vil jeg at.. deretter skal du.. og så.. Nå kan du pakke sammen". Alle slike overganger har potensiale til å bli fullstendig kaos, så du gjør deg selv en stor tjeneste ved å tenke gjennom dem og gi klare beskjeder. Klare, tydelige beskjederer forøvrig generelt lurt
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Viktigst av alt: Ikke la foreldrene ete deg levende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå