Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Datteren min har fått så mye nupper på kroppen, virker ikke som det klør. Mye på armene, underarmene og bak lårene. Klør utslett fra ull?
Fire småtroll Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Jeg er allergisk mot ull, det er også to av barna mine, og det kløøøøøøøør! Men er jo ikke sikkert alle reagerer likt, deg vet jeg ikke, vi er atopikere alle sammen og da er jo kløe en del av pakka. Om jeg får ull inntil huden blir huden rødflammet og hovner opp, det kør helt intenst. Første gangen jeg hadde en ulltrøye på minstejenta klødde hun seg til blods på magen så det skal hun slippe å noengang ha på seg igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Allergi er det kanskje ikke, men jeg har en gutt som reagerer på akkurat samme måte som ditt barn. Etterhvert kan det utvikle seg og bli litt hissigere rødt og klø intenst. Atopisk hud som er nevnt. Årsaken er (fra HS) at ull trekker fuktighet ut av huden og da kan de reagere på den måten. Dette var spesielt ille når min gutt var baby, i fjor ble det litt bedre og nå kan han bruke ull innerst en dag eller to uten reaksjon.Strømpebukse går faktisk greit nå, uten reaksjon. Men han bruker ull bare på de aller kaldeste dagene, og han trenger da "pauser" der han bruker bomull innerst noen dager.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Takker for svar. Har gått mange dager uten ull, men det går ikke bort.... Skal bestille legetime til henne idag jeg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå