Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Han har hostet kraftig i to måneder og får innimellom vondt på høyre side av hals og opp mot siden på tunga. Når jeg kjenner på halsen er han hoven og det er hardt på høyre side. Har lenge prøvd å få han til å gå til lege, men han mener han ikke har tid siden han nettopp har startet i ny jobb. Kjenner jeg får litt panikk siden jeg fikk påvist kreftceller i halsen min for to år tilbake, det lå i lymfekjertelen og legene fikk det heldigvis bort. Skulle ønske han ville ta seg en tur. Er det bare jeg som er overhysterisk eller burde jeg overtale han mer til å dra til lege?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Uff nei, skjønner deg godt. Sett ned foten
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Har dere barn? I så tilfelle kan du fortelle ham at som far bør han for ungenes del se til pokker å komme seg til lege. Om han driter i seg selv er nå en ting, men ungene elsker pappaen sin og trenger ham i livet sitt lengst mulig.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Plager man ikke vet hva kommer av er alltid viktig å ta alvorlig. Ting som er overkommelig i starten kan fort vise seg å være noe helt annet om noen måneder. Mamma gikk med hoste og klump i halsen som hun ikke fortalte om. Vi oppdaget ikke hvordan det lå an før klumpen begynte å vokse utover også. Hos henne var det uhelbredlig kreft som tok livet hennes altfor raskt. Men hadde hun dratt til legen med en gang plagene oppsto hadde slutten vært en helt annen. Noe å tenke på for mannen din.
Elsker livet Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Få noen andre til å snakke med han om han er så sta.
<3 StørsteØnske <3 Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Dette er så typsik menn. Har en slik en jeg også. Men jeg forteller gjerne hvor redd jeg er for å miste han, og at han må ta slikt på alvor. Da jeg en gang endelig fikk han til legen, (mulig det var legevakta) ble jeg med han inn og fortalte legen at han sliter med legeskrekk og legen sa han noen alvors ord. Det hjalp. Etterpå har han vært to gang til lege. Aner ikke hvordan jeg kan gi deg gode råd for akkurat din mann, men vær kreativ. Prøv alt som prøves kan. Man skal ikke tulle med slikt - skjønner godt du er redd og bekymra!
Jenny251210 Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 (endret) Du må bestille time til ham. Idag! Endret 5. november 2012 av Jenny251210
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 Takk for støtte! Ser at jeg må være litt strengere med han og fortelle om mulige konsekvenser. Jeg har bestilt time til han men han fikk ikke før om tre uker og han mener selv at det ikke er nødvendig å møte opp på den. Tenker å sende han til legevakta selv om jeg vet at de ikke fungerer som fastleger . Er helsesekretær selv vet at det ikke er populært. Han kan kanskje ta en tlf til legevakta og høre selv. Trur han lar være å dra til fastlege siden det går utover jobben og han er kanskje redd for å "være til bry" siden han er ny der. Vi har to skjønne små under fire år.
Major HotLips Houlihan Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 Ring til sjefen hans og si fortell at han har time den datoen og hvilket klokkeslett og forklar hvorfor han må dra, sjefen sier at det er greit og da har han ikke lenger en unnskyldning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå