Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Jenta mi er godt over året, og jeg holder på å slutte å amme. Seriøst, det er så vanskelig. Vi er jo totalt avhengig både mor og barn. Tipper at å slutte og røyke er ingenting i forhold. Noen som har hatt det slik, når ungen ikke viser interesse til å slutte selv?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Ja, hadde det litt slik med alle mine tre. Vi holdt på til de var 17-18 måneder, selv om det på slutten bare var ca én -to ganger i døgnet, type morgen og kveld. Jeg syntes amming var fantastisk koselig. Elsket den vidunderligestunden der man bare er helt i fred, helt nær barnet. Tenker med glede tilbake på det, lukten av babyen, de små boillekinnene som går ut og inn når barnet dier, de små lubne hendene som stryker på mammen sin, de søte lydene.... Skjønner godt at du synes det er vanskelig!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Det haster jo ikke akkurat å slutte da. Du skal jo amme til 2 år hvis du følger rådene. Forslag: Begynn å gi mat før amming. Da blir det bare litt. Gjør deg travel etter mat slik at det ikke er "tid" til amming. Kutt ut for flere og flere måltider. Nattammer du - pappaen får ta over natta en periode (du lukter melk). Morgenamming - gjør deg "travel" igjen. Kveldsamming - la pappaen ta kveldsstellet en periode (du går ut av huset). Erstatt ev ammingen med noe annet (smoothie e.l)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå