Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Jeg har lyst på fast jobb og har virkelig prøvd alt. Jeg har tilogmed vært på nav for å prøve å få hjelp til jobbsøking, men NEIDA! Har ikke krav på en dritt. Har bare lyst til å kaste noe i veggen for jeg er så dritt forbanna lei av å være tilkallingsvakt når jeg har søkt jobber i 4 år!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Hvordan kan NAV hjelpe deg med søknad? Mener du og få utformet en søknad/CV? Det finnes plenty av maler på nettet man kan bruke. En søknad må uansett tilpasses det sted du skal søke, en CV kan være mer standard. Man antar at man må søke (dette gjaldt folk med utdannign ut over videregående) over 100 jobber i snitt, før man får napp. Så det er bare og stå på. Gå rundt til bedrifter du vil jobbe og legg igjen CV og lit om deg selv og HVORFOR du vil jobbe der, og hvorfor du tror du vil passe inn. fortsett med deltid og tilkalling,- perioder uten aktivitet på CV er ikke bra !!! Selc om jobbsøking i perioder er fulltidsjobb i sseg selv, ås er det viktig og jobbe så mye man har mulighet til i tillegg. Det tok med nesten 3år!! og få fast jobb etter at jeg var ferdig med 3årig høyskolestudie. HAdde fast helgejobb (Hver fredag, løærdag, søndag) samt sommerjobb et sted, og tok på med deltid og tilkalling to andre teder,- samt at jeg satt eksamensvakt et par eksamenssesonger..... NAV skal ikke lete jobber for deg. På en måte har de gjort det..De har jo en ledigstillingoversikt hvor alle ledige og UTLYSTE stillinger i hele landet skal stå. Men mer enn det skal de da ikke gjøre, for du kan da lese selv og finne stillinger du kan tenke deg? Og dermed sende søknad? som sagt, jobbsøkerkurs FINNES; men der lærer man ikke annet enn hva jeg har sagt her.:CV-opsett (finner like mye nyttig på nett) og tipe til kreative søknader, (Mer info go finne på nett).:Det er fortsatt du selv som FYSISK må gå rundt og levere søknad og cv og lete stillinger og bedrifter du vil jobbe i...
lykkeligmams<3 Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 har du tenkt på praksis plass da? kanskje det hadde vært noe, og du ville fått en fot innenfor det yrket du trives i. Samboer har hatt det og det har vært både lærerikt og bra på cvn
Aaliyah Dana Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Jeg er i samme båt som deg men nå har jeg begynt i praksis i en barnehage. Jeg liker meg god i barnehagen:)) Praksisen er gjennom Nav. Jeg håper at jeg får meg en fast jobb etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå