Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Herrejesus, så utrolig ekkelt! hadde jeg nå bare kasta opp... Men jeg er konstant kvalm og må ha noe i kjeften hele tida for å døyve det. (Hadde jeg nå enda bare ikke trengt mat, kunne jo vært den slankekuren...) Uansett, vi har huset fullt av folk og de vet det ikke. De tar all plass, sånn at jeg må sitte på pinnestoler fordi det ikke er plass i sofaen. På fredag var jeg møkksliten, dritkvalm og ville bare ligge på sofaen, men det fikk jeg jo selvsagt ikke... Hvordan skal jeg holde ut en uke med denne formen?? Noen tips mot kvalme i svangerskapet??
Gjest sug lut Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Supertips, følg med: Til enhver tid skal du ha tilgjengelig (i alle lommer, vesker, etc) følgende: en eller to pasjonsfrukt (sånne små som ser ut som innskrumpa tørka baller med hardt skall), en vanlig liten kniv (fordi de er harde) og en teskje. Fruktkjøttet er såpasss løst at du trenger skje til å spise det, og veldig surt og friskt. Det holdt meg gående i månedsvis på jobb etc.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Supertips, følg med: Til enhver tid skal du ha tilgjengelig (i alle lommer, vesker, etc) følgende: en eller to pasjonsfrukt (sånne små som ser ut som innskrumpa tørka baller med hardt skall), en vanlig liten kniv (fordi de er harde) og en teskje. Fruktkjøttet er såpasss løst at du trenger skje til å spise det, og veldig surt og friskt. Det holdt meg gående i månedsvis på jobb etc. Sånn kjærlighetsfrukt?? Sånne bittesmå burgunderrøde saker?
Gjest Mentha Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Drikk masse vann, i små doser. Ha gjerne en mugge i kjøleskapet med kaldt vann. Oppi dette vannet har du noen skiver ingefær. Ingefær er kvalmestillende og veldig friskt og godt! Drikk mange små slurker med dette vannet i løpet av en dag. De sier at opptil et gram ren ingefær i døgnet er greit for gravide. Ellers kanskje du finner noen tips her: http://www.apotek1.no/graviditet/kvalme-under-svangerskapet
Gjest sug lut Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Supertips, følg med: Til enhver tid skal du ha tilgjengelig (i alle lommer, vesker, etc) følgende: en eller to pasjonsfrukt (sånne små som ser ut som innskrumpa tørka baller med hardt skall), en vanlig liten kniv (fordi de er harde) og en teskje. Fruktkjøttet er såpasss løst at du trenger skje til å spise det, og veldig surt og friskt. Det holdt meg gående i månedsvis på jobb etc. Sånn kjærlighetsfrukt?? Sånne bittesmå burgunderrøde saker? Vet ikke om det kalles kjærlighetsfrukt - disse er mer brunlige.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Supertips, følg med: Til enhver tid skal du ha tilgjengelig (i alle lommer, vesker, etc) følgende: en eller to pasjonsfrukt (sånne små som ser ut som innskrumpa tørka baller med hardt skall), en vanlig liten kniv (fordi de er harde) og en teskje. Fruktkjøttet er såpasss løst at du trenger skje til å spise det, og veldig surt og friskt. Det holdt meg gående i månedsvis på jobb etc. Sånn kjærlighetsfrukt?? Sånne bittesmå burgunderrøde saker? Vet ikke om det kalles kjærlighetsfrukt - disse er mer brunlige. disse? http://www.frukt.no/...lighetsfrukten/
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Drikk masse vann, i små doser. Ha gjerne en mugge i kjøleskapet med kaldt vann. Oppi dette vannet har du noen skiver ingefær. Ingefær er kvalmestillende og veldig friskt og godt! Drikk mange små slurker med dette vannet i løpet av en dag. De sier at opptil et gram ren ingefær i døgnet er greit for gravide. Ellers kanskje du finner noen tips her: http://www.apotek1.n...r-svangerskapet Takk!!! Ingefær har jeg hjemme.... Bare holde ut på jobb i dag da
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 Absolutt ingefær, jeg gikk fra å være sengeliggende til å være helt aktiv etter å ha begynt på ingefærtabletter Manna fra himmelen Men hadde ikke klart å spise fersk ingefær altså tabletter!!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 Absolutt ingefær, jeg gikk fra å være sengeliggende til å være helt aktiv etter å ha begynt på ingefærtabletter Manna fra himmelen Men hadde ikke klart å spise fersk ingefær altså tabletter!! Tabletter har jeg og! Shall try Takk for alle tips!
Lille♥mitt Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Å herregud, jeg fikk et sykt dårlig flashback av å lese dette innlegget. Jeg spiste store mengder av Ritzkjeks på den tia du snakker om. Og iskaldt vann (aller helst med isbiter) eventuelt syyyltynn saft (men måtte bytte smak ofte fordi jeg etter kort tid ble superkvalm av de smakene jeg hadde brukt en stund). Ellers knasket jeg agurk. Klementiner ble også spist hyppig. Ellers kjøpte jeg sånne kvalme-armbånd på apoteket, vet ikke om de fungerer men jeg følte de hjalp bittelitt i enkelte perioder. Var veldig desperat, da. For min del takler jeg den dag i dag enda ikke noe av det jeg spiste mye av når kvalmen var som verst. Lykke til, føler med deg.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Å herregud, jeg fikk et sykt dårlig flashback av å lese dette innlegget. Jeg spiste store mengder av Ritzkjeks på den tia du snakker om. Og iskaldt vann (aller helst med isbiter) eventuelt syyyltynn saft (men måtte bytte smak ofte fordi jeg etter kort tid ble superkvalm av de smakene jeg hadde brukt en stund). Ellers knasket jeg agurk. Klementiner ble også spist hyppig. Ellers kjøpte jeg sånne kvalme-armbånd på apoteket, vet ikke om de fungerer men jeg følte de hjalp bittelitt i enkelte perioder. Var veldig desperat, da. For min del takler jeg den dag i dag enda ikke noe av det jeg spiste mye av når kvalmen var som verst. Lykke til, føler med deg. Samme her, klarer ikke å se et rizt kjekt og svarte docs uten å bli kvalm
Anonym bruker Skrevet 5. november 2012 #12 Skrevet 5. november 2012 Ha noen mandler klar til å spise før du står opp. Spis lite og ofte. Kjøp sitronekstra - om de fortsatt finnes - ha dem i lomma klar til å døyve. Ingefær er det en del som har glede av. Kvalmearmbånd (sånne mot reisesyke) er det en del som har glede av... God bedring!
Gjest sug lut Skrevet 5. november 2012 #13 Skrevet 5. november 2012 Supertips, følg med: Til enhver tid skal du ha tilgjengelig (i alle lommer, vesker, etc) følgende: en eller to pasjonsfrukt (sånne små som ser ut som innskrumpa tørka baller med hardt skall), en vanlig liten kniv (fordi de er harde) og en teskje. Fruktkjøttet er såpasss løst at du trenger skje til å spise det, og veldig surt og friskt. Det holdt meg gående i månedsvis på jobb etc. Sånn kjærlighetsfrukt?? Sånne bittesmå burgunderrøde saker? Vet ikke om det kalles kjærlighetsfrukt - disse er mer brunlige. disse? http://www.frukt.no/...lighetsfrukten/ Nei, disse:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå