Gå til innhold

Når legger dere deres små på 18 mnd og hvor lenge sover de?


Håpefull77

Anbefalte innlegg

Når legger dere barna deres, når står de opp og hvor lenge sover de på dagen?

 

Jenta vår legger seg kl 18- 18:30. Da sover hun til 5-6. Hun sov til kl 6-7 før flytting av klokken.

Hun sover ca 45 min på dagen.

Jeg kunne tenke meg å legge henne senere. Men er redd hun vil sove mer om dagen. Ikke lengere om morgen.

Vi står ikke opp før 6. Men pyton å være våken fra fem. Jeg sovner ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea - kukløsklan

Legger henne 18.30 sovner som regel med engang. Går ofte bort til sengen selv og sier natta sove godt. Da er hun klar for natta.

 

I helgene sover hun til 10 tiden. hverdagene er varierende alt ettersom når jeg må opp. For noen dager må vi dra tidlig. Men hun liker best å sove til sånn 9 hverdager. Hun er 19 mnd.

 

Hun sover ca 2 timer på dagen. Hun trenger mye søvn som dere ser.

 

Hun er også den typen som sover lenger for hvor sent hun legger seg. Legger jeg henne 9 for eksempel om vi har vært borte på noe sover hun til iallefal 11 om hun har mulighet.

 

Så det er håp hi =)

Endret av Juliea - kukløsklan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi legger seg 19.00-19.30, og sover da til 07.30-08.00. På dagen sover hun opp mot 1,5 time, men tror vi må justere det litt da hun har begynt å ligge lenge før hun sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger hun seg ca 19.30. Sover da til 7-7.30.Har noen oppvåkninger i løpet av kvelden/natten, men sover stort sett sammenhengende fra midnatt til 6. Om hun våkner 6 får jeg henne stort sett til å sove en times tid til om jeg tar henne over i min seng.

 

Sover fra ca 12-14 i barnehagen, 11.30-13.30 når hun er hjemme. Har vært litt vanskelig å legge siste tiden, så vurderer å kutte litt ned på duppen.

Endret av Babyønske - har 2 små gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger seg kl. 19 og sover i totalt 12-12,5 t om natten (men har ofte noen oppvåkninger og sover som oftest de siste timene i vår seng). Sover vel en time på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun legger seg 18.30-19.00 og sover som regel til 07´ ish....

Sover maks 45 min på dagen, i helgen hender det hun ikke sover i det hele tatt på dagen...

Samme her som hos #3 - er hun lenger oppe sover hun lenger om morgenen.

Hun er straks 17 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her legges han kl 19, sovner fort og sover til ca 6:30. tar han over i min seng og han sover til alt fra 8-10:00. sover stort sett mellom 1,5 og 2 timer dupp. han er 19 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger henne 18.30 sovner som regel med engang. Går ofte bort til sengen selv og sier natta sove godt. Da er hun klar for natta.

 

I helgene sover hun til 10 tiden. hverdagene er varierende alt ettersom når jeg må opp. For noen dager må vi dra tidlig. Men hun liker best å sove til sånn 9 hverdager. Hun er 19 mnd.

 

Hun sover ca 2 timer på dagen. Hun trenger mye søvn som dere ser.

 

Hun er også den typen som sover lenger for hvor sent hun legger seg. Legger jeg henne 9 for eksempel om vi har vært borte på noe sover hun til iallefal 11 om hun har mulighet.

 

Så det er håp hi =)

OH MY GOOOOD! Skal vi bytte unge? :P Tulla.. ;) Snakk om sovehjerte då! Heldig både mor og barn :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovner kl 19 og sover 12 timers netter <3 Startet med det når han var 17 mnd gammel og begynte i bhg (+ at vi flyttet i samme periode), før det sov han 10,5 t netter og våknet som regel kl 05-06.

 

Sover 1,5 t på dagtid, i helgene sover han ofte litt kortere enn i bhg hvor de som regel må vekke ham etter 1,5 t.

 

Han har aldri sovet så mye og godt som han gjør nå, som baby sov han MYE mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Legger henne 18.30 sovner som regel med engang. Går ofte bort til sengen selv og sier natta sove godt. Da er hun klar for natta.

 

I helgene sover hun til 10 tiden. hverdagene er varierende alt ettersom når jeg må opp. For noen dager må vi dra tidlig. Men hun liker best å sove til sånn 9 hverdager. Hun er 19 mnd.

 

Hun sover ca 2 timer på dagen. Hun trenger mye søvn som dere ser.

 

Hun er også den typen som sover lenger for hvor sent hun legger seg. Legger jeg henne 9 for eksempel om vi har vært borte på noe sover hun til iallefal 11 om hun har mulighet.

 

Så det er håp hi =)

OH MY GOOOOD! Skal vi bytte unge? :P Tulla.. ;) Snakk om sovehjerte då! Heldig både mor og barn :)

 

Ja du det er faktisk helt fantastisk! Nå sover hun som en stein allerede. Og jeg merker ikke at jeg har barn frem til jeg må vekke henne i morgen tidlig. Helt utrolig! Jeg er så takknemelig da. Jeg har jo masse energi og overskudd.

 

MEN hun har stor vilje da, så hun vet hva hun vil hun også og ikke minst ikke vil.. Men akkurat søvnen er en dans på roser.. PUH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legges kl 19 hver dag, sovner med en gang uten bråk og sover til 07. Sover 1-2 timer på dagen. Sleit mye med søvn de første 8-10 mnd så dette er lykke! 18 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovner som regel rundt 19.30, og sover til rundt 07.00. Men hun MÅ sove rundt tre timer (fra ca. 11-14) på formiddagen ellers er hun bare sur og grinette på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger seg som regel 19.00, noen ganger litt før. Sover da normalt til rundt 06.30. Har ofte en 2-3 oppvåkninger i løpet av natten, som regel lett å få til å sovne igjen, men kan også ligge å knøle over en time (da i vår seng).

Sover rundt halvannen time på dagen, men alt over en time er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hsar de siste par mnd sovnet 20 og sovet til 0730-08.

Sover 1,5 -2 timer på dagen.

 

Har den siste uka prøvd å legge henne litt tidligere da vi må vekke henne på morgenen og da sover hun tungt, men hun turner som regel til klokka 20. Hun er 18 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, litt misunnelig på alle dere over her! Min på 17mnd sovner ikke før 20, og da må vi sitte inne med henne, tar mellom 30-45min som oftest. Våkner oftest et par ganger og må ofte over i vår seng for at hun skal klare å ro seg. Står opp mellom 05 og 07... Sover 1-1,5t om dagen. Har forsøkt å legge tidligere, da tar det bare lengre tid. Har forsøkt å sove både lengre og kortere på dagen; ingen effekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger seg mellom 1830-1900, sovner ganske kjapt *bankibordet*

Hun sover i hvert fall 12 timer, noen ganger må jeg vekke henne etter 13 timer fordi vi begynner å få dårlig tid med å komme oss avgårde.. I bhg sover hun 1,5-2 timer, men ikke lengre enn til 1330.

 

Hun er 18 mnd, og har hatt STORE søvnproblemer før, men bhg har virkelig hjulpet på her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar:-) Mange som legger seg senere og sover lengere om morgenen her. Får håpe vår sover lengere etterhvert fordi hun er ikke uthvilt når hun våkner. Vi prøver å legge henne 1830 nå. 18 er for tidlig. Noe senere blir nok vanskelig. Da blir hun overtrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, litt misunnelig på alle dere over her! Min på 17mnd sovner ikke før 20, og da må vi sitte inne med henne, tar mellom 30-45min som oftest. Våkner oftest et par ganger og må ofte over i vår seng for at hun skal klare å ro seg. Står opp mellom 05 og 07... Sover 1-1,5t om dagen. Har forsøkt å legge tidligere, da tar det bare lengre tid. Har forsøkt å sove både lengre og kortere på dagen; ingen effekt...

Jeg ligger og ved siden av datteren min til hun sovner, hver eneste kveld. Tar som regel 40 min.

 

Har dere testet studentmamma88s metode om å stå lengre og lengre unna sengen og til slutt ved døråpningen for å avvenne med at barnet må ha noen inne i rommet for å sovne? Syns den metoden høres så fin ut :) Ikke noe gråt og veldig gradvis :)

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jenta mi er straks 20 mnd, og sovner av seg selv i 18-18.30 tiden. Da våkner hun mellom kl 04.30 og 06.30 avhengig av hvor lenge hun har sovet på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Noen som har en 5 mnd gammel baby? 

Hvor mye spiser barnet deres om dagen og til hvilken tid?

Når legger dere barnet deres for natten pg hvor lenge sover barnet?

Mitt barn er 5 mnd, får ikke henne til å sove tidlig om kvelden. Hun våkner om natten også. Sover ikke gjennom natten. 

Tar gjerne imot ideer. Er nybakt mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det natta kl. 18:30, men vi har hatt flere faser med protester hvor vi har måttet justere når og hvor lenge hun sover for å holde på det tidspunktet. Nattesøvnen er det viktigste! Vi har alltid brukt timeplanene anbefalt på Sove Sove Baby. Se: https://www.sovesovebaby.no/13-18-maneder/

Anonymkode: ec24b...ac2

Men jeg får henne ikke til å sove så tidlig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...