Gå til innhold

Matbusdjett, og tilbudsaviser....huff....

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg ser en de går igjennom tilbudsavisene og hander og ager ukesmenyer ut fra det.

Jeg har nå prøvd det.

Og det der har jeg rett og slett ikke tid og muighet til jeg.

For å kjøre på rema1000 for noen varer, bunnpris for bilig fisk, så innom ica for knaltilbud på en ting, og så innom eurospar for noe bilig der, og så på coop for frukt og grønt......

Jeg brukte enormt med tid på å gå igjkennom reklamene og se og sammenligne og innhente tilbud, og så har jeg aldrig i mine dager brukt så lang tid på å handle........herregud, kjrte hit og dit og frem og tibake for å hande det som var billig der og der.

I min hverdag, der jeg aldrig er hjemme før 16:50, så er det ikke tid til den slags, kiwi er nermest, så da blir det handet der, uavhengig om at rema har supertilbud på karbonadedeig, og om bunnpris har bilig middag på tirsdag.....

Men dere som gjør dette, hvordan gjør dere det?

Har jeg gjort det "feil"??

Utsitt var jeg når jeg og en suuur 6 åring kom stupende inn dørene her på fredag kveld k 18:40, etter å ha vert inom de feste butikkene i byn....... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg handler alt på rema 1000. Handler inn 2 ganger i uken, mandag og fredag. Fungerer ihvertfall veldig bra for oss, og vi sparer mye på det :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Lokketilbud driter jeg glatt i.

Handler fast på KIWI, handler en dag i uka og fyller bare på med f.eks. frukt og melk. (Rema er vel hakket billigere, men det får ikke hjelpe, jeg hæler ikke den lokale Rema-butikken...) Jeg tror det er ukeshandling og planlegging som er stikkordet for mathandel til en fornuftlig pris, ikke nødvendigvis knalltilbud eller hvilken butikk du handler i.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, HI og tenker vel det samme som deg. Det må vel egentlig handle om at du drar på knalltilbud på varer dere bruker mye av, ikke småting histen og pisten...? Og så handle alt på Rema f.eks,

Skrevet

Jeg orker det heller ikke. Handler på rema og kiwi, som er de rimeligste butikkene, og er fornøyd med det.

Skrevet

Jeg tror det er lurt å kjøpe det meste i en billig butikk (rema eller kiwi) og så heller dra i de andre etter tur når de har noe kjempebillig. Har obs supertilbud på karbonadedeig, så kan du dra dit å kjøpe det, ikke bare det du trenger den uka, men også for å ha i fryseren og med det samme du er der, så kan du handle med andre billige ting der også. Neste uke handler du fortsatt det meste på kiwi/rema og hvis da bunnpris har supertilbud på kylling da, så reiser du dit da og handler for mer enn den uka osv osv.

Hvis man hver uke skal dra rundt til alle butikkene, så bruker man for det første mye penger på bensin og for det andre blir man, som du har oppdaget, utslitt.

Skrevet

Jeg handler en gang i uken på Coop Marked som sikkert er den dyreste butikken i verden. Men det er nærbutikken, så det er det enkleste. Jeg bruker tilbudsavisene på en litt annen måte. Jeg bruker den til å planlegge ukesmenyen. Altså spiser vi til middag det som er på tilbud den uken. Noen gang faller jeg for lokketilbud, men da skal det være gode tilbud, altså..

Kjøp det du trenger vanligvis på Kiwi, så kan du følge med om det er noen supertilbud du skal slå til på :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg handler alt på Kiwi eller Meny begge er like nære.

MEN om jeg kommer over et godt tilbud og er i nærheten av den butikken går jeg inn der og handler. Da går det ikke utover min vanlige handletur. Det er ikke så ofte jeg handler de tilbudene altså. Men hender jo at jeg skal inn på Bunnpris for en pakke tyggis og da kan jeg jo slenge med kyllinglår eller hva det måtte være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...