Gå til innhold

Erfaring med ergobaby bæresele?


LillePersille<3

Anbefalte innlegg

Prøver å bestemme oss for hvilken bæresele vi skal kjøpe. Hadde baby Bjørn bæresele original classic til forrige, men var ikke fornøyd. Nå står valget mellom ergobaby orginal og Stokke mycarrier. Noen som kan anbefale eller har erfaring med noen av disse?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira bjeffer!

Nå hører ikke jeg til her, men svarer uansett :)

 

Hadde BB til førstemann, og kjente det godt i ryggen og nakken etter kort tid. Denne gangen kjøpte jeg meg en Ergobaby, og for en forskjell! Mye av vekten blir nå liggende på hoftene, og kjenner ingenting i nakken.

 

Den er også genial fordi den varer så lenge. Så bærer han på 8 mnd foran, og hun på 3 år på ryggen. Den kan også bæres på siden, men det har jeg foreløpig ikke noe særlig erfaring med.

 

Så jeg er ihvertfall veldig fornøyd!

Valget mitt stod også mellom Ergo og Stokke, men etter å ha prøvd de på med ungen oppi var Ergo mest riktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begge deler, og sier meg mest fornøyd med Ergoen, mye grunnet lang brukstid. Men med mine store babyer var det faktisk noen måneder Ergo med nyfødtinnlegg ikke kunne brukes, og kunne heller ikke bruke uten fordi det ble for lite støtte. BB ble for tung uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Veldig fornøyd med Ergo babyen. Men som Lille Fru sier passer den ikke for store babyer med nyfødtinnlegg. Vurderer å kjøpe ett bæresjal til de første mnd denne gangen dersom neste jente blir slike stor som første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har båret barnet fra nyfødt har dere klart dere uten vogn også? Jeg ønsker egentlig å klare meg uten vogn men kjenner ingen som har erfaring med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har båret barnet fra nyfødt har dere klart dere uten vogn også? Jeg ønsker egentlig å klare meg uten vogn men kjenner ingen som har erfaring med det...

Jeg innrømmer at bæresele har vært mer nødhjelp for meg, jeg har hatt barn som har krevd å bli bært, uten at det nødvendigvis har vært mitt ønske... Det har vært tungt nok å bære barna det jeg MÅTTE, og jeg har vært stort sett glad for å kunne legge dem ned. Så jeg hadde ihvertfall ikke greid meg uten vogn ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ergobaby er toppen!! :D kjøpte sjal-mei tai først til forrige og syns det var så kronglete med all knytinga. Kjøpte ergobaby da hu var litt større og har brukt den så utrolig mye! Kjøpte spebarnsinnlegget også, men da var hu allerede for stor til å bruke det. Gleder meg til å teste på nurket når den tid kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ergo baby selen sammen med vogn fra tyskland. Virker som det er den de fleste anbefaler og er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke ergo men manduca som er en lignende bæresele. eneste minuset er når ungen er for for stor for nyfødtinnlegget og for liten uten. Da kan man bruke sjal istedenfor. Jeg har kjøpt en BB tai som er veldig ålreit. En mellomting av sjal og ergo/manduca. Men sjal er også veldig behagelig å bruke.

 

med ergo/manduca/sjal sitter ungen ergonomisk riktig og man kan bruke den både lenge og på mage/rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dere som har båret barnet fra nyfødt har dere klart dere uten vogn også? Jeg ønsker egentlig å klare meg uten vogn men kjenner ingen som har erfaring med det...

 

Vi har en reserve- vogn fra 94, men brukte den mest når vi skulle til byen for å handle e.l.. Brukte vognen til å putte varene oppi;) senere ble den brukt som sovevogn på dagtid :) tenker å gjøre det samme denne gangen. Så hvis du har planer om å bære mye, ikke stress med å skaffe deg en vogn før etter at babyen er født- da vil du jo se om behovet er der:)

 

Vi kjøpte heller ikke akkurat en splitter ny vogn til mange tusen kroner, for vi merket at behovet ikke var så stort.

men en brukt på finn. no til 500 kr er kjekk å ha i bakhånd når man skal på langtur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på vei i posten nå :)

Gleder meg til å prøve den. Har elastisk sjal, men det er ikke alltid like praktisk å få snørt på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde min idag, Har ikke noe barn ennå, men magen fylte opp hele selen :)

 

Hærlig;)

Hvilken farge har du valgt? Jeg gikk for sjokoladebrun, den var tilogmed økologisk så det er sikkert bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde min idag, Har ikke noe barn ennå, men magen fylte opp hele selen :)

 

Hærlig;)

Hvilken farge har du valgt? Jeg gikk for sjokoladebrun, den var tilogmed økologisk så det er sikkert bra ;)

 

Vi har samme smak. Har barnevogn i sjokolade brun og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og selen i sjokoladebrun. Pluss taske og sekk i samme farge. Hatt de i litt over to år nå og de er like fine enda! Gleder meg SÅ til å bruke den igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...