Gå til innhold

Noen som vet ang. arb.ledighetstrygd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i permisjon som går ut i slutten av året. Jeg skal være hjemme til neste august, men har ingen jobb å gå tilbake til. Noen som vet... altså.. hvis jeg skulle slite med å få jobb i august, hva kan jeg ha rett på av støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på om du fyller kravene til dagpenger. Du har jo ikke noe inntektstap i og med at du er i ulønnet permisjon. Dagpenger er jo en delvis erstatning for tapt arbeidsinntekt, og du har jo ikke noen. Om du er alene så kan du vel søke overgangsstønad, men om du ha en partner så får dere antagelig klare dere på samme måte som dere har gjort i de månedene du har hatt ulønnet perm. Du har god tid på deg til å søke jobb, da :)

Skrevet

Vi har råd til dette ene og alene fordi kontantstøtten er på 5000 kr fra et år til halvannet. Etter dette blir den mye lavere, og snuppa skal i bhg. Da blir det plutselig uhyggelig trangt hvis jeg ikke har funnet meg jobb innen det.

Men, det er sant som du sier, jeg har god tid til å søke jobb. Er bare redd det ikke nytter å søke lang tid i forveien for da vil de vel heller ha en som kan starte raskt...

Men, men... den tid den sorg. Bare lurte på om noen visste... Satser jo på at jeg finner meg noe, om det så ikke er helt relevant til å begynne med :-)

HI

Skrevet

Vi har råd til dette ene og alene fordi kontantstøtten er på 5000 kr fra et år til halvannet. Etter dette blir den mye lavere, og snuppa skal i bhg. Da blir det plutselig uhyggelig trangt hvis jeg ikke har funnet meg jobb innen det.

Men, det er sant som du sier, jeg har god tid til å søke jobb. Er bare redd det ikke nytter å søke lang tid i forveien for da vil de vel heller ha en som kan starte raskt...

Men, men... den tid den sorg. Bare lurte på om noen visste... Satser jo på at jeg finner meg noe, om det så ikke er helt relevant til å begynne med :-)

HI

Folk flest har jo 3 mnd oppsigelsestid, så om de ansetter noen som ikke kan begynne før om 3 mnd fordi de har oppsigelsestid eller deg som ikke kan begynne før om 3 mnd fordi du ikke har barnehageplass skulle ikke ha noe å si for arbeidsgiveren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...