Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 i dag mens jeg var inne på butikken og de satt ute i bilen. Det hadde vært mye trassing og suring hele dagen så de fikk ikke være med inn. Da hadde bf sagt drittunger til dem, noe eldste sa til meg da jeg kom ut i bilen igjen. Da ble jeg forbanna og sa at sånt sier man ikke til noen! Da ble vi alle kjefta huda full av han hele veien hjem. Vi er ikke sammen lenger, men vi var på tur sammen i dag. Han satte meg og ungene av i raseri. Vi er ikke sammen lenger pga hans voldsomme sinne, han sier utrolig masse stygt når han blir sint. Har kalt meg både fittetryne, bitch ubrukelige møkkakjerring osv. Jeg sa til han at hvis han ikke klarer å snakke skikkelig til barna sine selv om han er sint så må jeg ta kontakt med barnevernet. Og da virkelig svartnet det for han. Og skulle melde meg også til barnevernet pga at jeg har hatt litt økonomiske problemer i det siste pga at jeg har vært syk. Jeg lurer virkelig på hva han gjør og sier til dem når han har ungene på samvær. Spør eldste av og til, og hun har tidligere sagt at han blir mye sintere enn meg og minste hadde mareritt en gang og gråt hysterisk: pappa ikke rope når han våknet, men de har ikke sagt noe nå i det siste. Det er to krevende barn og jeg har slitt litt med grensesettingen, så hver gang vi er sammen med barna prøver de seg. Han har null tålmodighet og det tar han ikke en kalori å ta tak i dem og snakke hardt til dem. Jeg er veldig tålmodig og bruker teknikker jeg har lært for å oppdra dem på en mer kjærlig måte. Jeg sa også at vi kan snakke om dette når ungene er i seng, men han bare kjørte på med utskjelling. Han er veldig sta og har alltid rett. Hjelp meg damer, hva skal jeg si til han? Tenkte å ringe han i kveld for dette må taes tak i.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 i dag mens jeg var inne på butikken og de satt ute i bilen. Det hadde vært mye trassing og suring hele dagen så de fikk ikke være med inn. Da hadde bf sagt drittunger til dem, noe eldste sa til meg da jeg kom ut i bilen igjen. Da ble jeg forbanna og sa at sånt sier man ikke til noen! Da ble vi alle kjefta huda full av han hele veien hjem. Vi er ikke sammen lenger, men vi var på tur sammen i dag. Han satte meg og ungene av i raseri. Vi er ikke sammen lenger pga hans voldsomme sinne, han sier utrolig masse stygt når han blir sint. Har kalt meg både fittetryne, bitch ubrukelige møkkakjerring osv. Jeg sa til han at hvis han ikke klarer å snakke skikkelig til barna sine selv om han er sint så må jeg ta kontakt med barnevernet. Og da virkelig svartnet det for han. Og skulle melde meg også til barnevernet pga at jeg har hatt litt økonomiske problemer i det siste pga at jeg har vært syk. Jeg lurer virkelig på hva han gjør og sier til dem når han har ungene på samvær. Spør eldste av og til, og hun har tidligere sagt at han blir mye sintere enn meg og minste hadde mareritt en gang og gråt hysterisk: pappa ikke rope når han våknet, men de har ikke sagt noe nå i det siste. Det er to krevende barn og jeg har slitt litt med grensesettingen, så hver gang vi er sammen med barna prøver de seg. Han har null tålmodighet og det tar han ikke en kalori å ta tak i dem og snakke hardt til dem. Jeg er veldig tålmodig og bruker teknikker jeg har lært for å oppdra dem på en mer kjærlig måte. Jeg sa også at vi kan snakke om dette når ungene er i seng, men han bare kjørte på med utskjelling. Han er veldig sta og har alltid rett. Hjelp meg damer, hva skal jeg si til han? Tenkte å ringe han i kveld for dette må taes tak i. Ikke ring han, ta det skriftlig, på mail eller noe og ta vare på all kommunikasjon. Dette er noe du kan bruke mot han ved behov. Jeg har selv vært sammen med en utagerende mann og her ble det til slutt vedtatt samvær med tilsyn. Jeg ville kanskje fått meg en singeltime på familievernkontoret, du trenger ikke informere eksen om det. Der kan du få råd om hva du bør gjøre videre. Personlig synest jeg ikke han skulle fått hatt samvære med ungene alene hvis han ikke kan styre sinnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Du vet han sliter med sinnet sier mye stygt også videre når han er sint og så begynner du å diskutere dette med han,true med barnevernet også videre, i bilen hvor barna sitter! Beklager med det er ikke bare han som har tråkket over en stor grense der altså, hvorfor i all verden sa du ikke bare noe slikt som pappa som er voksen skulle nå vite at vi sier ikke slike ting og lot det være med det til du en gang kunne ta det opp med han alene, innkalt han til familievernkontoret eller noe slikt. Tenk så skremmende det var for barna å sitte bak i denne bilen mens dette holdt på, sitter nok lengre i den opplevelsen en det at pappa kalte de drittunge. Men over til det andre om du er usikker på hva du skal gjøre i forhold til samvær kontakt barnevernet og be om råd. Dessverre skal det mye til før du kan nekte samvær. Min søster slet med en voldelig ex som fysisk og psykisk mishandlet henne og psykisk mishandlet barna, men siden hun ikke kunne bevise psykisk mishandling av barna så måtte hun bare sende dit på samvær allikevel. Fram til den dagen da han fysisk gikk til angrep på ene barnet. Men hun hadde vært i kontakt med barnevernet om dette hele veien så selv om hun var den med hovedomsorgen fikk hun ihvertfall aldri noe mot seg i forhold til at hun hadde sendt til samvær til noen som skadet barnet. Så ja det skal utrolig mye til før du kan nekte samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå