Gå til innhold

Lavkarbo vs mager mat og lite karbo??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lavkarbo herjer landet enda,

 

Men det må vel vær sunnere å spise mager mat og lite karbo??

 

Bare jeg som ikke klarer å tenke lavkarbomåten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg spiser grovkarbo, og synes det er supert. Når gulrøtter blir usunt, da er det noe som er feil.

Skrevet

man har vel kommet fram til at det er pga lavkarboen som har ført til økt hjerte og kar problemer.. så jeg er heller for ett sunt og variert kosthold.....

Skrevet

Enig med deg i at å øke fettinntaket så voldsomt som enkelte gjør ikke høres spesielt sunt ut.

Skrevet

Ekstrem lavkarbo (så du går i ketose) er heller ikke bra, etter at det ble populært har det vært en stor økning sykdom i nyre og lever (som stakkars skal rense alt fettet ut igjen). I bl.a USA brukes det mye penger på å forske på akkurat denne problemstillingen. Det er derfor ekstrem lavkarbo bare er anbefalt til sykelig overvektige, for da må man ta en avveining av hva som er mest skadelig for kroppen, fedmen eller lavkarbodietten...

 

Men lavkarbo er jo så mangt da, og mange lever bare karboredusert, og det er sunt, vi spiser definitivt for mye sukker og hvitt hvetemel.

 

Selv tror jeg grovkarbo er et godt alternativ, spis grovt og grønt, fiber og proteiner, litt fett og minst mulig sukker og hvitt hvetemel. Jeg har ingen tro på ekstremvariantene, de jeg kjenner som har prøvd det går ned i vekt, men skyter opp igjen den dagen de ikke klarer leve på den ekstreme dietten lenger.

Det beste er nok å finne et kosthold man kan trives med og leve slik resten av livet, da tror jeg grovkarbo er bra for de aller fleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...