Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Har de siste dagene hørt nye ord og utrykk fra barnet mitt, ord jeg vet kun kan komme fra bhg. Dumme dumme osv. Dumme jente. Dumme (navnet sitt). Hun er bare 2 år men rask til å lære seg ord og tar etter "alt" som sies. Fikk skikkelig klump i magen da jeg hørte at hun sa dumme+navnet sitt. Lurer på om jeg bør nevne dette i bhg? Er relativt ny i bhgverdenen, går på 2-4 års avd. Har merket meg spesielt en gutt som ofte er agressiv og hissig når jeg henter. Vet jo ikke om det er ham men det var en episode hvor han løp og dyttet henne i bakken da hun tydeligvis var i veien for henne da. Han løp bare videre selv om hun begynte å grine. Han er 4. Hva ville dere gjort? Er dette overreaksjon fra min side og noe man må regne med når man har barn i bhg?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 kanskje hun bare har lært seg ordet dumme? og navnet sitt kan hun jo sikkert allerede.... synes du overreagerer. du kan jo også bare fortelle barnevielederene at hun har begynt å si "dummme, og navnet sitt" og om de har en forklaring? eller kan skjønne hvorfor....
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 kanskje hun bare har lært seg ordet dumme? Jo, det ville jeg tenkt om det ikke var for at hun sa det på en "mørk" måte, med grovere stemme. Men det kan jo være tillfeldig også at hun kombinerer de ordene -det har jeg faktisk ikke tenkt på!
Tante_Esel Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 kanskje hun bare har lært seg ordet dumme? Jo, det ville jeg tenkt om det ikke var for at hun sa det på en "mørk" måte, med grovere stemme. Men det kan jo være tillfeldig også at hun kombinerer de ordene -det har jeg faktisk ikke tenkt på! dumme er jo også ofte et ord barn sier på en "mørk måte" som du sier.... spør de i bhg om de kan skjønne hvorfor hun har begynt med dette... ofte er det enkel forklaring på slike ting...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Det er jo en helt naturlig del av 2 åringene... Alle mine tre barn har vært innom det stadiet hvor "dumme" ditt og datt, dumme mamma, dumme pappa etc etc.. Så ja, du overreagerer stort!!
HeleneBeate Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 #3 er HI... Ser ofte at det refereres til "HI" hva betyr det?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 #3 er HI... Ser ofte at det refereres til "HI" hva betyr det? hi = hoved inlegger... den som skriver inlegget når man er anonym.
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 Helenebeate HI= hoved inlegger, altså den som har startet tråden... Brukes ofte når det er flere anonyme, slik at mn vet at det er strådatarter som skriver...
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 4. november 2012 #10 Skrevet 4. november 2012 Overeagerer å overreagerer..... Hvem vet... Det beste er å snakke med de i barnehagen, og /eller spørr barnet hva det betyr.. hva betyr ordet dumme.... For ikke alltid de vet hva det egentlig betyr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå