Gå til innhold

Ok å be svigermor om dette? (julegave)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har allerede kjøpt en dyr julegave til sønnen vår. Så er det èn dyr ting til han ønsker seg. Jeg syns det er bedre at han får dette enn flere småleker han ikke bruker. Summen på denne tingen er dyrere enn svigermor pleier å kjøpe. Kan vi foreslå for henne at vi kjøper denne tingen (uten å si hva det koster) og skriver hennes navn på "fra lappen", så kan hun gi oss den summen hun tenker å bruke på gaven (ca halvparten antar jeg).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kunne jeg glatt spurt min svigermor om (har vel gjort det også når jeg tenker meg om). ;)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Tja, si det. Det kommer vel an på om hun har flere barnebarn. Kjedelig om de andre barnebarna tror at bestemor har kjøpt en gave til 1000 kroner (bare for å ta et tall) til en fetter eller kusine og "bare" brukt 500 på dem.

Ellers er det helt ok, synes jeg. Og det går jo også an å spørre om hun vil være med å spleise og sette gaven fra bestemor og dere f.eks.

Skrevet

Jeg ville heller spurt om hun kunne tenke seg å spleise med dere.Hun klarer helt sikkert å finne ut hva denne tingen hun gir bort er verd, og da kan hun fort bli sittende igjen med en følelse av at dere mener at det hun gir ikke er bra nok.

Skrevet

Hun har ikke andre barnebarn. Tenker det er bedre for henne å stå alene på lappen. Vi har jo allerede kjøpt en annen stor gave. Gutten aner ikke hva det koster, for han er bare 5 år. Bestemoren vet nok heller ikke hva den koster, men kan selvsagt finne det ut.

Hi

Skrevet

I utgangspunktet, ja. Vet du hva denne tingen koster? Føler prisen er relevant her..

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. For meg hadde det luktet litt for mye av "utpressing" for å få en dyr gave. Da kan dere kansje heller foreslå å spleise eller at både jule og fødselsdagsgaver slås sammen (hvis hun klarer å gjennomføre det).

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hadde nok heller spurt om hun ville være med på å spleise på gaven, om dere gjør slik dere planlegger det, og hun oppdager det, så kan det jo fort hende at hun føler at dere ser henne som "ikke god nok".. Så kan hun kanskje legge til en liten ting som er fra henne alene.

Skrevet

Tingen koster 1400 kr.

Han har bursdag i september, så går ikke å slå sammen.

Hi

Skrevet

Da ville jeg heller sagt at han ønsker seg penger til det han ønsker seg. Så slipper hun å føle at hun ikke ga hele gaven selv.

Skrevet

Da ville jeg heller sagt at han ønsker seg penger til det han ønsker seg. Så slipper hun å føle at hun ikke ga hele gaven selv.

Ser den, men dette produktet kjøpes på nettet, så dumt å måtte vente med å bestille.

Hi

Skrevet

Ja, det kunne i hvert fall jeg ha funnet på å spørre om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...