Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk veldig lyst på biff stroganoff :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det lapskaus:o)

Skrevet

Fiskeboller. Har veldig dilla på hvitsaus for tiden :D

Skrevet

Her blir det kjøttpai med kvernet elgkjøtt, purre, kål og epler. Krydret med karri, soyasaus og tabascosaus:) Gleder meg!! Må ha salat til også da..

Går det ann å spørre om oppskrift? Hørtes godt ut:)

Skrevet

Her er det koteletter i brun saus og poteter og gr.saker. Er veldig glad i brun saus. :)

Skrevet

Her er det koteletter i brun saus og poteter og gr.saker. Er veldig glad i brun saus. :)

Jeg også. Jeg er faktisk så glad i det at enkelte ganger lager jeg brunsaus fra bunnen av og spiser med kun kokte poteter. Hehe.
Skrevet

Stekte partypoteter innsurret i bacon, ris, salat og ostesaus som potetene dyppes i :)

Skrevet (endret)

Nøttestek med poteter, saus, gulrøtter og rosenkål.

Hva er nøttestek? Hilsen nyskjerrig:)

Jeg spiser ikke kjøtt, så lager stek av nøtter. Man trenger ikke bruke hvitløk som den under reagerer på, man kan bruke det man liker selv.

Jeg bruker ikke en vegansk oppskrift nødvendigvis, nøttestek kan være så mangt.

Endret av CaptainHindsight
Skrevet

Her blir det kjøttpai med kvernet elgkjøtt, purre, kål og epler. Krydret med karri, soyasaus og tabascosaus:) Gleder meg!! Må ha salat til også da..

Lag paideig.. jeg pleier å lage dobbel porsjon og fryse en, da går det veldig fort med den neste paien:)

Fyll

3-400 gram kjøttdeig (eller kvernet kjøtt av hva som helst)

50 gram strimlet purre

¨100 gram strimlet kål

2 epler, grovt revet

1 ss margarin

1 ts karri

litt pepper og salt

1 krm tabascosus

1/2 ts soyasaus

2 ss vann

litt revet ost..

Gjør klar alle grønnsakene. Stek kjøttdeig og purre i margarinen, dryss på karri mot slutten. Bland i kål,eple, pepper, salt tabasco og soyasaus. Ha i vann.

Kjevle paideigen, legg i formen og la den gå over kantene. Forstek i ovnen i 10 minutter på 225 grader. Legg på fyllet, brett ned kantene og klem til med gaffel,

Dryss revet ost over.

Stek på nederste rille i 20 minutter på 225 grader..

Serveres med en klatt rømme og salat:)

Den er kjempegod!!

Skrevet

Her ble det rester etter den hjemmelagde lasagnen fra i går :)

Skrevet

Står en ribbe på to kilo i ovnen nå og godgjør seg :) lukter smukt i hele huset, og gleder oss som små barn til grisen er ferdig :)

Skrevet

Lag paideig.. jeg pleier å lage dobbel porsjon og fryse en, da går det veldig fort med den neste paien:)

Fyll

3-400 gram kjøttdeig (eller kvernet kjøtt av hva som helst)

50 gram strimlet purre

¨100 gram strimlet kål

2 epler, grovt revet

1 ss margarin

1 ts karri

litt pepper og salt

1 krm tabascosus

1/2 ts soyasaus

2 ss vann

litt revet ost..

Gjør klar alle grønnsakene. Stek kjøttdeig og purre i margarinen, dryss på karri mot slutten. Bland i kål,eple, pepper, salt tabasco og soyasaus. Ha i vann.

Kjevle paideigen, legg i formen og la den gå over kantene. Forstek i ovnen i 10 minutter på 225 grader. Legg på fyllet, brett ned kantene og klem til med gaffel,

Dryss revet ost over.

Stek på nederste rille i 20 minutter på 225 grader..

Serveres med en klatt rømme og salat:)

Den er kjempegod!!

Takk skal du ha, da blir det pai til middag en dag til uka:)

Skrevet

Ribbe, hvis den bare blir ferdig.

Spiser ikke det i jula, så kan spise det mange ganger om høsten uten å ødlegge for følelsen av at det er noe spessielt med julemiddagen ;)

Skrevet

Taco. Tror jeg? Mannen har påtatt seg ansvaret i dag, men jeg så noe tacosaus og grønnsaker i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...