Gå til innhold

Graviditeten tar knekken på meg snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg 14 uker på vei og et lite øyeblikk hadde jeg energi igjen. Men det var bare et øyeblikk. Som regel er det en kamp bare å komme seg i dusjen. Jeg blir utslitt av å gå i trappa og orker såvidt å være våken, men får heller ikke sove.

Og min kjære datter på snart 2,5 år får ikke sin energiske mamma lenger. I dag måtte jeg be mormor overta henne for jeg maktet ikke stå opp. Så dårlig samvittighet på toppen av det hele. Det var ikke slik sist jeg var gravid. Nå har jeg brukt 5 timer på sofaen.........og det gir meg ingen energi.

Er det virkelig noen som går gjennom hele svangerskapet og er så utmattet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur til legen og be om en fullsjekk.

Jernmangel, ustabilt blodsukker/svangerskapsdiabetes, stoffskiftet.... alle disse, og sikkert andre ting også, kan gi unormal tretthet.

Så en legetime er nok på sin plass. Og er alt som det skal så må du vel bare prøve å få tilrettelagt tilværelsen. Jeg kjenner ei som plutselig fikk igjen energien i uke 16 eller 17, så det er også mulig :)

Lykke til!

Skrevet

Da jeg var gravid med førstemann var jeg også heeeelt utslitt de første mnd.

Husker ikke hvor lenge, men kanskje 4-5 mnd?

Jeg var student, og heldigvis hadde vi ikke obligatoriske forelesninger, for da hadde jeg strøket.

De dagene jeg var på skolen var jeg der i kanskje 4 timer, og så tok jeg bussen hjem.

Jeg la meg til å sove med en gang jeg kom hjem, og sov i flere timer.

Så stod jeg opp og lagde meg mat, så på tv mens jeg spiste, og gikk til sengs igjen.

Heldigvis hadde jeg bare meg selv å tenke på!

Da jeg ble gravid med nummer to var det heldigvis mye bedre ;)

Men en tur til legen kan sikkert ikke skade ;)

Skrevet

Tusen takk, jeg har time til uken så får ta det opp da. Jernlageret mitt er fint heldigvis, men det er sikkert mye annet som kan være i ulage.

Så er det den evige tanken og følelsen av at en bare er lat, for i svangerskapet skal en jo leve som før......sier "fagfolk".

Skrevet

Sjekk B 12, jeg var også sånn under siste graviditet. Fikk en injeksjon med B 12 og ble som et nytt menneske :)

Skrevet

Jeg har vert veldig sliten i alle mine svangerskap. Verre for hver gang. Med nummer 4 kom det seg i uke 28...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...