Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Har en samboer som er fantastisk på alle måter, men så har han som de fleste andre, en side som ikke er fult så fantastisk. Hver ENESTE lørdag kveld er han sammenmed guttegjengen. De samles hos en av de, spiser god mat,spiller spill,snakker og har det nok veldig kjekt, men dette er HVER eneste helg, hver ENESTE lørdag, fra sånn i 17 tiden på kvelden til 3-4tiden om natten. Er det bare jeg som er vanskelig når jeg syns dette blir for mye? Vi får jos ett hverandre og funnet på ting sammen/med venner både fredag og søndag, men jeg syns det er vondt å aldri kunne få lørdagene med han,eller hele helgen. Det er alltid guttegjengen som skal prioriteres. Nå er vi i prøvere på vår første spire sammen også, å jeg kjenner jeg er livredd dette skal fortsette når vi eventuelt får barn... Huff, det skal ikke være bare...
forevermamma Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Herlighet!! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Jeg hadde ikke klart å være i et sånt forhold. Beklager, må bare si det rett ut, jeg ble helt satt ut. Hvor gamle er dere? Det der høres jo ut som sånn man hadde det med den første kjæresten da man var 14-15 år. Vet han at du syns det er irriterende/ sårende? Har dere snakket om det? Han kan jo ikke fortsette sånn når dere blir en familie...?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Kan jo hende at det endrer seg når han blir far. Min var ute med kompiser hver fredag og lørdag fram til han ble far, da ble han plutselig opptatt av å være hjemme med familien. Nå er han ute av og til, jeg er ute av og til, mens vi stort sett er hjemme sammen med ungene på lørdagskvelden. Men det er fredagen her som er den store familiedagen. Er det ikke noe heeelt spesielt, er vi alle sammen hjemme på fredagen (har store barn nå), og koser oss med film og god mat. Men uansett kan du snakke med ham om dette. Veldig dumt å få barn med en som ikke er klar over at livet forandres veldig når man får barn, og kompisgjengen må bli nedprioritert.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 HVor gammel er han da? Hvis han er 19 og alle kompisene også er det er det nok helt vanlig og trolig ikke noe som vil endres hvis han blir far om ett år.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Problemet er at jeg annser han som alt for voksen til å holde på slik. Han ble nettopp 28. Jeg er 25. Bare for å ha nevnt det (selvom det antagelig ikke har noe å si) er han høyt utdannet og arbeider i en lederstilling. Er til vanlig veldig ansvarsbevist,omsorgsfull og god, men akkurat på dette emnet med guttene i helgene, så er han tydeligvis helt låst. Syns det er trist og frustrerende. Har tatt opp med han flere ganger at jeg syns det er veldig vanskelig at hver eneste helg går til dette,men han presiserer at sånn har det vært i så mange år, og sånn skal det fortsette. Han beskriver det som sitt ultimate fristed. Hadde det bare vært en ettermiddag etter jobb så hadde det vært allefall LITT greiere, men å ødelegge en hel helg til det,det syns jeg er helt idiotisk. ( og jeg er ikke en slik kjerring som ikke vil at mannen skal ha et selvstednig liv med venner, bare så det også er sagt...)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Det er meg, HI, som skrev over her.
Elsker livet Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 Dette syns jeg var svært egoistisk. Noen timer ett par kvelder i uka om det er anledning er greit. En og annen gang på den måten du beskriver. Men ikke timesvis hver eneste helg.
forevermamma Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Jeg kjenner dere jo ikke, men hadde det vært meg så hadde jeg tatt en skikkelig prat med ham. Finn en middelvei. Annenhver helg, kanskje? Håper det ordner seg for dere.... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 Tja...hadde dere hatt barn sammen hadde jeg sett problemer med dette - da prioriterer man familien i helgene i større grad. Men så lenge dere ikke har barn - hva er det store problemet? At du ikke får akkurat lørdagskvelden sammen med ham? Hvis dere er sammen de fleste andre kvelder gjør det kanskje ikke så mye at dere gjør hver deres ting på lørdager? Kan ikke du finne på ting med venninner på lørdager? Eller er det også en del av problemet - at du ikke har folk å være sammen med? Uansett - ta en samtale med ham. En middelvei kan jo være en løsning. Spør også hva han tenker om det sosiale livet sitt når han blir far - er han innstilt på at ting blir endret da?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #10 Skrevet 4. november 2012 Har en samboer som er fantastisk på alle måter, men så har han som de fleste andre, en side som ikke er fult så fantastisk. Hver ENESTE lørdag kveld er han sammenmed guttegjengen. De samles hos en av de, spiser god mat,spiller spill,snakker og har det nok veldig kjekt, men dette er HVER eneste helg, hver ENESTE lørdag, fra sånn i 17 tiden på kvelden til 3-4tiden om natten. Er det bare jeg som er vanskelig når jeg syns dette blir for mye? Vi får jos ett hverandre og funnet på ting sammen/med venner både fredag og søndag, men jeg syns det er vondt å aldri kunne få lørdagene med han,eller hele helgen. Det er alltid guttegjengen som skal prioriteres. Nå er vi i prøvere på vår første spire sammen også, å jeg kjenner jeg er livredd dette skal fortsette når vi eventuelt får barn... Huff, det skal ikke være bare... Slik var mannen også før. Etter vi vart gravide forandret det seg fullstendig. Nå er det familietid hver lørdag. Du får si hva du mener. Hadde ikke giddet å få baby med en som ikke vil forandre seg iallfall.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #11 Skrevet 4. november 2012 Har en samboer som er fantastisk på alle måter, men så har han som de fleste andre, en side som ikke er fult så fantastisk. Hver ENESTE lørdag kveld er han sammenmed guttegjengen. De samles hos en av de, spiser god mat,spiller spill,snakker og har det nok veldig kjekt, men dette er HVER eneste helg, hver ENESTE lørdag, fra sånn i 17 tiden på kvelden til 3-4tiden om natten. Er det bare jeg som er vanskelig når jeg syns dette blir for mye? Vi får jos ett hverandre og funnet på ting sammen/med venner både fredag og søndag, men jeg syns det er vondt å aldri kunne få lørdagene med han,eller hele helgen. Det er alltid guttegjengen som skal prioriteres. Nå er vi i prøvere på vår første spire sammen også, å jeg kjenner jeg er livredd dette skal fortsette når vi eventuelt får barn... Huff, det skal ikke være bare... Slik var mannen også før. Etter vi vart gravide forandret det seg fullstendig. Nå er det familietid hver lørdag. Du får si hva du mener. Hadde ikke giddet å få baby med en som ikke vil forandre seg iallfall.
prettyfishy Skrevet 4. november 2012 #12 Skrevet 4. november 2012 Synes verken det er noe oppsiktsvekkende eller rart med dette når dere ikke har barn.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2012 #13 Skrevet 4. november 2012 Jeg tror det viktigste blir å spørre han om det skal fortsette slik etter du blir gravid og får barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå