Gå til innhold

Har dere vært skikkelig blakk noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har dere alltid hatt penger til alt?aldri utsatt betalinger osv?

Vi har en liten periode nå hvor vi må snu på krona, men det skal ordne seg snart har jeg tro på:)

Men tar gjerne imot tips og triks:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært skikkelig blakk ja, opptill flere ganger :)

Her har jeg faktisk lånt penger av kontoen til barna (er betalt tilbake nå)

stoppet betaling på studielån et par betalinger.

lett etter tilbud i matbutikken.

Skrevet

Ja da jeg var nyutdannet og da jeg byttet jobb, flyttet nesten til andre kanten av landet, dyr flytting og måtte vente 1,5 mnd før jeg fikk første lønning.

Aldri etter at jeg ble voksen og vi fikk barn.

Skrevet

Ja, da jeg bodde alene, og renta steg betraktelig, samtidig som jeg hadde en større reparasjon på bilen og jeg fikk briller. Da var jeg skinnblakk i lenge tid, og hatet det. Så nå har jeg alltid en god buffer for å slippe å havne i samme situasjon igjen.

Skrevet

Ja! Da jeg var alenemor og tok påbyggingsfag på videregående. Hadde ca 11000 kr i mnd. Det skulle dekke alt av utgifter. Hus, strøm, barnehage (dyrt den gang), og alle andre normale faste utgifter.

Hadde ikke rett på stipend/lån siden jeg fikk overgangsstønad. (8-9000 den gang).

Har også vært blakk i overgangsfaser. Ved flytting for eksempel. (dobbelt opp med husleie, strøm osv) og i påvente av behandling av søknader (permisjon, overgangsstønad og lånekasse).

Skrevet

Jepp, hender seg at jeg får noen dager jeg er skinne blakk... I det siste har det vært pga kjøretimer...

Grunnen til at jeg er blakk i noen dager inni mellom er for at jeg har ikke en utbetalingsdag, men 4 forskjellige dager. Så noen ganger så kommer noen uforutsette regninger også er det bare og vri på krona til neste utbetaling....

Skrevet

Jepp. Når jeg var student hendte det at foreldrene mine måtte overføre en hundrelapp eller to i slutten av mnd.en. Var veldig kjip på den tiå med brød f.eks. kjøpte brød til 10 eller 5 kr på rimi. Unnet meg av og til litt god middag. Løsnet heldigvis når jeg fikk deltidsjobb. Er også ganske blakk nå. Har holdt på å pusset opp kjelkerleiligheten i huset i ett år. Nå er kassa bunnskrapt, men leieboer overtok denne mnd. så den 12. kommer både lønn og leie. Skal bli herligt :)

Gjest pizzadilla
Skrevet

Da jeg var student og ikke fikk meg jobb så hadde jeg ikke penger i det heletatt. Fra januar til april så spiste jeg en gang om dagen og det var middag hos besteforeldrene mine. Bestemor lagde av og til en pose med brus, potetgull, knekkebrød og litt stæsj. Jeg turte ikke si til dem at jeg ikke hadde mat hjemme... Det var helt grusomt! Hele lånet gikk til husleie og t-banekort. Hadde ikke rå til å betale mobilabbonnement heller. Så telefon var jeg fri for.

Jeg fikk jobb i april, men studiet var så hardt at det ble dårlige karakterer. Det måtte jeg bare godta siden jeg måtte ha mat på bordet.

I dag eier jeg både huset og bilen så det var verdt det i det lange løp.

Synes veldig synd på studenter i dag!

Skrevet

Ja, mange ganger. Og da mener jeg BLAKK. Utrolig provoserende når folk som har feks 500 000 på sparekonto, sier at de er blakke når man virkelig er BLAKK selv. Man er bare blakk når man ikke har mulighet til å få tak i penger mener nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...