Gå til innhold

Baby som sjelden gråter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan dette høres ut som et skryte-innlegg, men jeg er oppriktig bekymret..

Gutten min er to uker gammel, og han gråter nesten aldri.. Kun hvis jeg somler veldig med maten.. Han sover hele tiden, våkner kun for mat! Innimellom må eg vekke han, fordi jeg har skikkelig melkespreng og han har sovet i maaange timer!

F.eks i kveld før legging skiftet jeg bleie, vasket navlen, sprutet saltvann 2 ganger i hvert nesebor (han er forkjølet), brukte den greia til å suge ut snørr mange ganger, drypper morsmelk i øyet.. Og ingenting.. Ikke et grynt en gang..

Er dette normalt?

Jeg er bekymret for at det er noe galt med han.. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alle behovene til babyen blir møtt uten at han må si fra så er det jo ingen grunn til å gråte :) du er en flink mamma og han er en flink baby!

Skrevet

Når vår var baby gråt hun aldri. Hun er 1 år nå og gråter kun når hun skal legge seg for det er ikke gøy :P Eller når hun slår seg så klart.

Alle kommenterer det hver gang og sier hun er den snilleste ungen de noen gang har vært borti :P

Skrevet

DRØMMEBABY!!!!

Første sønnen min gråt fint lite første leveåret. Under ti ganger, og da teller jeg med vaksinasjonene. Han var så blid og fornøyd hele tiden! Han jeg har nå er omvendt:) aldri fornøyd!

Skrevet

Har han vært sånn hele tiden, eller bare når han er forkjølet? Pass på at hanfår nok mat (våte bleier). Ellers er du nok bare heldig :)

Skrevet

Nå kan dette høres ut som et skryte-innlegg, men jeg er oppriktig bekymret..

Gutten min er to uker gammel, og han gråter nesten aldri.. Kun hvis jeg somler veldig med maten.. Han sover hele tiden, våkner kun for mat! Innimellom må eg vekke han, fordi jeg har skikkelig melkespreng og han har sovet i maaange timer!

F.eks i kveld før legging skiftet jeg bleie, vasket navlen, sprutet saltvann 2 ganger i hvert nesebor (han er forkjølet), brukte den greia til å suge ut snørr mange ganger, drypper morsmelk i øyet.. Og ingenting.. Ikke et grynt en gang..

Er dette normalt?

Jeg er bekymret for at det er noe galt med han.. :/

Har også en sånn. Han sov nå forresten de første tre mnd så vi begynte nesten å lure på m det var noe galt, hjerneskade el lignende. Da han var tre mnd våknet han opp og viste seg å være en kvikk liten type. Gråte gjør han fremdeles aldri. Kanskje 10 ganger totalt på 7 mnd og da har han hatt god grunn (fjernkontroll i hodet, tråkket på av storebror osv).

Bare nyt det, vi har vært i motsatt situasjon og, med storebror som skrek i timesvis hver dag/natt til han var over fem mnd. Ikke gøy...

Skrevet

Han har vært veldig rolig hele tiden.. Kan ligge på sofaen våken og bare se seg rundt! Jeg og samboeren min blir bekymret for at han kan ha en hjerneskade eller noe..

Spiser godt.. Har lagt på seg mer enn nok (allerede 150 g over fødselsvekten)..

Har vi kanskje bare vært heldige og fåtten veldig snill, rolig og enkel baby.. :)

Skrevet

Førstemann her var sånn.. gråt nesten aldri og sov hele natta fra han var 10 dager. Sovna når vi skulle støvsuge og om vi gikk inn på en butikk/var ute blant folk, hehe..

Drømmebaby deluxe!

Tok det igjen når han hadde passert 2 da ;)

Skrevet

Mine har vore rolege babyar dei første mnd, så lenge me reagerte når dei byrja å grynte for å seie dei var svoltne.

Hadde førebudd meg på at babyar gret mykje, men det stemte ikkje med mine.

Dersom babyen har rikeleg med våte bleier treng de ikkje å bekymre dykk.

Skrevet

Ikke bekymre deg du, sånn var jr også, og han gråter fortsatt yderst sjelden. Noen barn er vel bare mer...harmoniske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...