Gå til innhold

Noen som skal til Egypt i nærmeste fremtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tanker om terrorfaren? Veldig usikker på om vi har lyst å reise, føles ikke helt riktig å utsette ungene for evt fare. Skal etter planen nedover på torsdag så har noen dager å se det an på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i egypt skal du? det står nå at de har averget faren.Helt sikkert vanvittig sikkerhetsystem der nå uansett,så ganske trygt for turister.Hvertfall i Hurghada.. jeg hadde dratt.Er bare å holde seg innenfor hotellområdet som vanligvis er vanvittig svært og har alt man trenger.Deilig og varmt der nå,billig osv.Mannen min er fra Egypt,jeg hadde dratt.

Skrevet

Mannen min hilser og sier ikke dra på noen utflukter,safari i ørkenen osv.Hold dere innnenfor eller rundt hotellområdet så er dere helt sikre.Sharm el sheik er i utgangspunktet et urolig område pga ligger nærme Israel.

Skrevet

Vi skal til Hurghada, eller litt utenfor et sted. Er all inclusive så vi slipper å forlate hotellet. Går ikke an å dra på noen utflukter med ungene uansett, blir ren badeferie dette. Takk for svar, ble litt roligere nå merker jeg ;)

HI

Skrevet

Hvorfor dra, om det bare er en badeferie? Hvorfor ikke dra til et vakkert og trygt land hvor dere ikke behøver å engste dere?

Faren min dro til Egypt for noen måneder siden, og de måtte ha bevæpnede vakter, det var stadig ting som skjedde og de ble selvfølgelig matforgiftet. Skjønner ikke at folk orker å dra til det hølet der.

Skrevet

Grunnen til vi reiser dit er en lang historie. Var ikke dit vi egentlig skulle, men nå er iallfall turen bestilt og betalt. Var ikke mange alternativer når vi bestilte, kun thailand og gran canaria. Thailand blir for langt unna med tre barn under fem år. Gran canaria er en drittplass. Har vært der mange ganger og nå har vi bestemt oss for å aldri dra dit igjen.

Hotellet vi skal til i Egypt er femstjerners og har enda ikke funnet noen som sier de er matforgiftet der (på tripadvisor) så akkurat det er jeg ikke så bekymret for selv om jeg vet de har dårlig mathygiende der nede.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet ikke hvordan det er nå, men var der i slutten av august når det var mye opptøyer. Merket ingenting overhodet! Var ute på utflukter og uten noe problem. Så ikke noe til bråk noensted

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og vi ble heller ikke matforgiftet! Tok dukoral før vi dro. Og vi spiste alt

Skrevet

Er derfor jeg laget tråden kjære deg #10... Er veldig lett å s at man aldri hadde dratt når man ikke sitter der med billettene selv få dager før avreise. Er derfor jeg spør om det er andre som skal nedover. Så lenge UD ikke går ut og advarer nordmenn mot å reise får vi heller ikke pengene tilbake.

Har nå vært inne på den britiske ambassadens hjemmesider og denne saken er som vanlig blåst ut av proporsjoner av norske medier. Blir nok til at vi reiser...

Skrevet

Igjen,mannen mom er fra Egypt sier at det er helt ok å dra til Hurghada nå og området rundt men ikke spesielt trygt i Sharm el sheik.Jeg har vært i Egypt 9 ganger og føler meg tryggere der enn i Oslo sentrum.De gjør ALT for at turistene skal trives og være trygge,de er totalt avhengig av turistnæringen.Det er et eget turistpoliti som passer på overalt,også sivilt.Det er svært sjeldent at noen blir utsatt for ran,overfall osv som her i Norge.Roper du hjelp på gata der har du 120 stk som hjelper deg før du får sagt kake.For å komme inn til Hurghada må du som egypter innom opptil 20 check-points,vise pass osv.Hvis de ikke har arbeid og adresse i Hurghada får de ikke innreise. For å komme inn til Norge trenger en ikke ID men kan reise rett inn.Vi i Norge lever også under konstant terrorfare og har blitt truet flere ganger.Det samme i Irland,Spania osv.

Reis du og kos dere masse- 5Stjernes hotellene er rene luksus-palassene,jeg har aldri hatt magetrøbbel i Egypt!

Skrevet

Sorry skrivefeil men pc`n er fucked

Skrevet

Barna mine skal til Egypt snart, og begynner igrunn å håpe at ud råder folk til å ikke dra. Men hysterisk er jeg ikke, hun ene satt på første fly ned for to år siden og de hadde en super tur. Nå blir de kun på hotellet om de drar, råder ud å ikke dra flytter de turen ett annet sted.

Men vi får se det ann noen dager.

Skrevet

Hadde ikke reist. Noen venner av oss var i Hurghada i august og de hadde ikke reist dit igjen. Selv om hotellområdet føltes trygt så hadde de likevel en uro over seg, og de ville gjerne ta utflukter noe som de ikke turte. De synes også det var ubehagelig på turen fra flyplassen og til/fra hotellet.

Skrevet

Syns det er ekkelt som kvinne å dra til egypt, jeg hadde aldri dratt igjen. Egyptiske menn kan være temmelig pågående og ekle!

Skrevet

Hei, ...bare reis, uten bekymring for sikkerheten.. Uansett har du hele rødehavet mellom der det er uro og dit dere skal. Kom hjem fra Egypt for 1 uke siden, og er overbevist om at det er mye tryggere der, enn i norge. mindre kriminalitet også, Det føles aldri utrygt å fredes alene, selv om jeg dame på over 50, Og syns ikke dere skal la medie-oppslag skremme dere fra å bli med på turer eller forlate hotellområdet. Luxor er også verdt ett besøk,Selv har jeg oppholdt meg blandt lokalbefolkingen både i Hurghada og Luxor, og føler meg alltid tryggere der enn hjemme. Ny tur(med sønn) i desember.. God tur,..ta sjansen på å oppleve gjestfriheten i Egypt ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Følte meg svært utrygg i Hurghada.. og som en over skriver er egyptiske menn svært innpåslitsomme på nordiske kvinner!

Alle fra Norge (på vårt hotell) fikk magetrøbbel med oppkast/diare under oppholdet, og det var på et 5 stjerners hotell...

Hjalp lite at det så ut som et paradis da! Vil ikke annbefale å reise til Egypt, med mindre du ikke frykter terror og har steinmage;-)

Anonym poster: 51b1a2735e995e9b20118ef5f55e88b4

Skrevet

Familien min bor i sharm og der er Det ikke urolig. Er som alltid og mange turister er nord i sinai Det har vært tull pga de opner grensen.

Anonym poster: 86d77b713834cec26bacb120f8a4101c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...