Gå til innhold

Hva er symptomene på at man har sopp i kroppen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok opp dette med legen min,kjente meg liksom igjen på det som står om symtomer.Han sa så at det finnes ingen vitenskapelig forskning på at mennesker har sopp i kroppen og blir dårlig av det,foruten aids-pasienter uten immunforsvar.Legene anerkjenner ikke dette som en sykdom,alle kan kjenne seg i de generelle symptomene som står om trepp,slapp,magebesvær osv. Han ba meg ta vi-siblin fiber og etter 5 uker var alt totalt forandret. Hvorfor tror du at du har det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp dette med legen min,kjente meg liksom igjen på det som står om symtomer.Han sa så at det finnes ingen vitenskapelig forskning på at mennesker har sopp i kroppen og blir dårlig av det,foruten aids-pasienter uten immunforsvar.Legene anerkjenner ikke dette som en sykdom,alle kan kjenne seg i de generelle symptomene som står om trepp,slapp,magebesvær osv. Han ba meg ta vi-siblin fiber og etter 5 uker var alt totalt forandret. Hvorfor tror du at du har det??

 

Veldig bra at du ble bra av det legen anbefalte! :)

 

MEN hvis legen din har sagt at det ikke er noe vitenskapelig forskning på at mennesker har sopp i kroppen og blir dårlig av det - da er dessverre legen din ikke oppdatert i det hele tatt!!! Det er nesten skremmende vranglære fra en som skal være en fagperson!!!

 

Jeg har i flere år jobbet med pasienter med sopproblematikk, og har også hatt det selv. Jeg fikk det påvist av en lege med en spesifik test som brukes i Tyskland.

 

Et raskt søk på pubmed viser mange varianter av sopproblemer. Det er en kjent sak at en del svake pasienter, samt pasienter som får mye antibiotika kan få sopp i systemet, noen får det i munn, og dermed vil også mage-tarmsystemet kunne påvirkes, noen får til og med uvi forårsaket av candida, det er forsket på biofilm-problematikk forårsaket av candida i forbindelse med proteser, jeg har sett tall på opp mot 50 % av bihulebetennelser som er forårsaket av sopp (da gjør antibiotika situasjonen mye verre!) osv. osv. osv.

 

Hadde det vært min lege som hadde hevdet det du sier at din lege sier, da hadde jeg blitt skremt og byttet lege...

 

Problemet er selvfølgelig at symptomene også kan være symptomer på mye annet, samt at det hos noen ofte er mange, men diffuse symptomer.

 

Til HI:

Symptomer på sopp i kroppen er ofte ulike mage-tarmbesvær, sopp i underlivet, neglesopp eller andre deler av kroppen, kløe i huden/hodebunnen (noen som tror de har hodebunnpsoriassis har egentlig sopp, det er også noe som legene kan sjekke med en enkel test, eller de gjorde det i hvert fall tidligere), redusert immunforsvar, sukkerhunger, dårlig næringsopptak fra tarmene, trøtthet, lite energi osv. osv.

Har man mye sopp i systemet kan man bli veldig oppblåst i magen av å spise sukker, man kan også begynne å klø i huden etter sukkerinntak.

 

Søk på candida, HI, så får du opp mye informasjon. Skal du bli kvitt det så må du beregne lang tid og du må være veldig konsekvent med kostholdet, tilskudd osv. Men det er det verdt hvis det er det som er årsak til plagene dine. Få hjelp av en erfaren terapeut som kan hjelpe deg i gang og evt følge deg opp etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...