Gå til innhold

Dere som har barn med søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var de da dere oppdaga problemene? Hvordan fant dere det ut og hva gjorde dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sov nesten ikke før han var 3 år. Men det gjorde heller ikke jeg og faren da vi var små. Gikk seg til etter hvert og sov når vi kunne. Han sov 30min dupper fra han var nyfødt. Sover fortsatt kortere enn andre unger men har blitt bedre siste mnd. Er snart 7 nå. Sover best alene på mørkt rom, gjort det siden flr han ble året.

Skrevet

Jeg har ikke barn med søvnproblemer, men jeg er født med søvnproblemer, eller rettere sagt jeg utviklet aldri døgnrytme. Mine foreldre var fortvilte fordi jeg ikke sovnet ved faste tider, sto opp om natten og gråt når jeg måtte i barnehagen for jeg var så trøtt. Senere fikk jeg problemer med å komme meg opp i tide til skolen, og var våken store deler av natten, av og til sov jeg ikke i det hele tatt. Sånn har jeg det ennå.

Skrevet

Har en jente på 14 mnd som har sovet dårlig siden fødselen. Og vi jobber nå sammen med Barnelegen på sykehuset for å prøve å finne ut om noe plager henne. Så langt har vi sjekket ører, nese, hals, reflux, manuell terapeut, helse stasjonen sine råd, og siste er å se om hun reagere på melke proteiner.

Problemet her er at hun våkner jevnt å trutt natten gjennom, men er veldig trøtt og vil sove..

Mulig hun bare må vokse det av seg, men det er fælt når hun gråter så mye om natten, og blir ekstra sliten om dagen. Så føler vi må prøve å utelukke medisinske problemer.

Skrevet

Oki. Skal ta en ordentlig prat med hs på tirsdag for i 2-3 mnd. Nå har det vært en kamp.

Hun får ikke sove på kvelden uansett hva vi prøver på og våkner mange ganger om natten. Er utslitte hele gjengen :(

Skrevet

Føler med dere, vi sleit lenge med unge som var våken flere timer på natta. Han grein ikke, var bare pill våken..

Masse lykke til og håper dere får hjelp.

Skrevet (endret)

Her sov Muffin elendig fra han var 1 dag gammel. Klarte kun å sove oppå oss, aldri mer enn 2 timer av gangen og sjelden mer enn 9 timer ila døgnet. Han sutret mye og krevde enormt med nærhet og jeg var laaangt nede ettersom månedene gikk uten bedring. Var hos både fysioterapeut og manuellterapeut som ikke fant noe galt. Gikk så til kiropraktor spesialisert på småbarn når Muffin var 11 uker gammel og fikk 5 behandlinger mot muskelstiv nakke. Da ble han raskt mye bedre og kunne tolerere bilkjøring og trillevogn i korte perioder.

Helsesøster var det forøvrig svært lite hjelp i. Hun hadde tydeligvis begrenset med erfaring når det gjaldt babyer med lakenskrekk. Så jeg måtte selv finne tips, råd og informasjon om hvordan sovingen kunne bli enklere å få til. Heldigvis så ble Muffin gradvis enklere jo eldre han ble, og når han var 7 mnd gammel så sov han natten gjennom i egen seng. Våknet deretter kl 05 hver morgen i 7-8 mnd, men var enkel å legge og sov altså 10,5 gode timer hver natt :) Nå de siste mnd har det vært 12 timers netter - endelig <3

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...