Gå til innhold

Spurte søsteren min...


Anbefalte innlegg

Skrevet

om hvilken str. 3 åringen hennes brukte i klær og fikk til svar; "Hæ, tenkte du å gi henne klær det ønsker hun seg ihvertfall ikke!"... Var jo et ærlig svar det da, men bare jeg som synes det var litt rar måte å svare på? Datteren har så mye leker og det har søstrene hennes også så jeg sa at jeg tenkte det kunne være praktisk, men at jeg skulle finne på noe annet istedenfor... De er veldig uorganiserte og hjemmet flyter av leker og rot, men barna har veldig lite klær og mye er for smått... Det er mye man skal undre seg over gitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom søstre er det nodvendigvis ikke et merkelig svar. Synes nå jeg da. Jeg kan være langt mer direkte ovenfor min søster enn jeg er ovenfor andre(og hun tar forøvrig samme tonen til meg).

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Ja, jeg er enig i at det var en rar måte å svare på!

Hvis hun absolutt ikke ønsker klær til sin 3-åring, så finnes det andre måte å si det på.

Skrevet

Nei, kanskje ikke så merkelig, ble vel bare forundret siden jeg synes klær er mangelvare der i gården...

Skrevet

Det var et frekt svar. Da hadde jeg sagt at jeg syns de hadde nok leker, og kanskje trenger mer klær. Til jul får de uansett leker fra andre, så det bli sansynligvis ikke bare myke uintressante pakker til 3-åringen.

Skrevet

Hun hørtes hvertfall fryktelig utakknemlig ut!

Skrevet

Søsken snakker jo gjerne litt "kvasst" til hverandre, så det er vel ikke så rart, men rart at hun ikke vil ha noe klær hvis de har såå mye leker!

Men hun vil vel gjerne at datteren skal få det som hun har mest lyst på, og mange barn syns jo klær er skikkelig kjedelige gaver..:P

Skrevet

Du får kjøpe noen kule esker til ungen da, du får jo rosa lekekasser med bilder av prinsesser på og hjul under f.eks. Kanskje 3-åringen blir inspirert til å rydde litt ;)

 

Jeg spurte jentene mine på 3 og 5 år hva de ønsket seg til jul og fikk til svar: fine kjoler, nye strømpebukser, sokker, gensere og mange andre fine klær.

Skrevet

Nei, kanskje ikke så merkelig, ble vel bare forundret siden jeg synes klær er mangelvare der i gården...

 

Hadde det vært meg hadde jeg gladelig takket ja til mer klær! :)

Skrevet

Etter et sånt svar så hadde jeg garantert kjøpt klær til alle barna til jul.

 

Beregn str etter alder og gå så opp en str eller to. Hun får jo byttet klærne. Er få butikker som gir tilbake penger så da må det jo bli nye klær uansett.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Det å si "Hæ, tenkte du å gi henne klær det ønsker hun seg ihvertfall ikke!" er frekt uansett om man er søstre eller ikke. Hun hadde helt sikkert klart å ordlegge seg på en langt bedre måte

Skrevet

Frekt svar ja. Selvom man er søsken, så bør man vel ordlegge seg som "normale folk". Hadde kjøpt klær jeg!!

Skrevet

Merkelig...

 

Jeg spurte min svigerinne jeg hva barnet deres ønsket seg til jul... Til svar fikk jeg : han hverken ønsker seg eller trenger noe?!!?! Han er 2 år, så jeg ville jo tro at i hvertfall klær er kjekt å ha... men nei vel...

Skrevet

Merkelig...

 

Jeg spurte min svigerinne jeg hva barnet deres ønsket seg til jul... Til svar fikk jeg : han hverken ønsker seg eller trenger noe?!!?! Han er 2 år, så jeg ville jo tro at i hvertfall klær er kjekt å ha... men nei vel...

 

Hyggelig med sånne folk.. :P Herremin, går an å ha litt mellom øra, og skjønne at julegaver faktisk er hyggelig å kjøpe til en nevø, og at det er hyggelig for barnet å få gaver... Mange rare mennesker rundt omkring.. :P

Skrevet

Syns godt folk kan tenke seg om og svare på en ordentlig måte. Når det er sagt ønsker vi leker til våre unger i år. De trenger klær, men erfaring viser at det er få som klarer å kjøpe praktiske, brukbare klær. Stort sett får ungene finklær som aldri blir brukt som skjorter, stive bukser, cardigans osv. Har prøvd å si konkret ifra at de trenger strømpebukser, ullundertøy, fleecedress osv, men virker ikke som folk bryr seg. Da er det like greit at de får leker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...