NovemberBaby<3 Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Vi tenker å kanskje flytte til Østensjøområdet. Det virker veldig koselig og roligt området, samtidig som det ikke er langt til byen. Men er usikker på hvordan det er å ha småbarn/barn i dette området. Er det er godt sted å oppdra barn? Eksempelvis i disse drabant boligblokkene? Noen som vet?
Førstemann Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Det er mange fine steder å ha småbarn i bydel Østensjø! Gode skoler og barnehager. På Oppsal er det mange barnefamilier i blokkene. På Bøler er det nok litt mer diverse i blokkene, mens det er roligere i rekkehusstrøkene. Av stedene i Østensjø, ville jeg gått for Oppsal/Skøyenåsen:) Lykke til
Kæmma og trultene Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Jeg bor på Skøyenåsen i en av de høye blokkene, og stortrives! Eldste går på Østensjø skole og jeg er veldig fornøyd. Turmuligheter og lekeplasser og butikker og masse barn. Anbefaler det, jeg flytter ikke herfra
NovemberBaby<3 Skrevet 5. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2012 Takk for svar. Nå fikk vi enda mer lyst å flytte der
Tøffe Tøflus Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Vi bor på Bøler og trives veldig godt her. Masse barnefamilier, men mest småbarn i blokkene (de fleste ønsker seg jo større plass når barna blir litt større). Og en stor andel "eldre" og pensjonister. Har 5 min å gå til butikk, 5 min til banen og 2 min til barnehage/skole. Alt i alt er det veldig lokale variasjoner i hele Østensjøområdet, kommer an på boligtype og prisnivå hvilke naboer du får. For vår del var nærheten til marka avgjørende, ville kunne gå på ski fra inngangsdøra. Ville styrt unna blokkene på Bogerud og "øvre deler" av Oppsal (langs Hellerudveien), men ellers er det stort sett fint.
Cornelianelia Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Beste bydelen i Oslo:-) Kryr av barnefamilier her. Eneste ulempe med det er at skolene nå er sprengfulle. Kan anbefale hele strekningen fra Godlia til Bøler. Enkelte områder ligger imidlertid et lite stykke fra t-banen. Jeg ville heller ikke valgt å bo helt inntil ytre ringvei, men ellers er dette et flott, barnevennlig og rolig område! Boligprisene begynner imidlertid å bli ganske stive. Rekkehus går fort for nærmere 5 mill nå.
itb Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 og enda et pluss er helsestasjonen på Bogerud (som du sokner til, hvertfall om du bor på skøyenåsen/ oppsal) den er så fantstisk. Vi flyttet nettop fra Skøyenåsen, men hadde aldri gjort det hadde vi ikke flyttet ut av oslo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå