jentene på haugen Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Jeg er nå gravid i 4 uke, og fått tips om at jeg ikke bør drikke kaffe pgs koffein. Jeg elsker bare kaffe, og drikker nok for mye. Har nå kuttet ut all kaffe den siste uken, men savner det å ha en kopp eller to. Hva tenker dere? Er det skadelig eller ikke?
HH80 Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Det er ikke skadelig å drikke en kopp kaffe eller to om dagen. Noen mener vel at kaffe i store menger kan øke risikoen for SA men da snakker vi vel stooooore menger. Det eneste jeg har null toleranse for når jeg er gravid er alkohol, Og røyk selvfølgelig. men nå røyker jeg ikke til vanlig så da er ikke det noe sak : ) KOs deg med morgen kaffen med verdens beste samvittighet : )
Gjest Ballongmamma Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Jeg har drukket to kopper kaffe hver dag i hele svangerskapet, er uke 38+3 idag. Var kun en uke jeg holdt meg unna, for da hørtes kaffe ut som døden selv Elsker også kaffe, men har holdt meg innenfor to-koppers regelen min da det er anbefalt å ikke drikke mer enn 100 eller 200 mg koffein om dagen
Nydag75 Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Jeg er veldig glad i kaffe og har sikkert drukket 3-4 kopper hver eneste dag. Er i uke 22 nå
Gjest Trulte med to små Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Jeg er også nygravid og kuttet ned på kaffeinntaket. Tar nå en kopp om morgenen. Noen ganger tar jeg to og tenker det er helt greit. Om jeg vil ha brus, så har jeg alltid valgt Cola, men den har jeg kuttet ut nå, enn så lenge. Jeg syns det er fint å være forsiktig, men er ikke hysterisk. Har heller aldri røyket eller drukket særlig alkohol, å det er ingen problem å unnvære. Tar meg heller en ekstra kaffekopp i godt lag Lykke til med svangerskapet, vi er like langt på vei vi da HI!
Jada-har fire små Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Jeg er fryktelig glad i kaffe, drikker vanligvis mange kopper om dagen. Nå begrenser jeg meg til to kopper om morgenen og så blir det ofte en eller to utover dagen på jobb. Jeg er ikke så bekymret da, har gjennomgått tre andre svangerskap der kaffedrikkingen har vært ca det samme, så hvis det her ender i SA, så tviler jeg på det har noe med kaffen å gjøre. Men hadde jeg opplevd SA ofte, så hadde jeg selvsagt ikke tatt sjansen.. Noen ganger lager jeg meg koffeinfri, for det letter litt på samvittigheten:)
jentene på haugen Skrevet 3. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2012 takk for veldig mange gode svar. Er veldig glad i kaffe, men er jo redd for at noe skal gå galt. Har lenge ønsket meg denne spiren, så vil jo sørge for at den holder seg der. Men da tror jeg at jeg skal kose meg en kopp kaffe kansje allerede i dag er jo tross alt lørdag. En kopp kan da ikke skade om dagen.
Nostalgia Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Er i uke 38+5 og har drukket 2-3 kopper kaffe hver dag men fra uke 6/7- uke til uke 14 drakk jeg ikke noe pga kvalmen...
TPK Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Anbefalingen fra myndighetene er vel maks 3-4 dl for dagen. Så hvis du drikker 4 dl bør du ikke drikke Cola og andre ting med koffein. Men 1-2 små kopper kaffe er helt OK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå