Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Ett beger med Sprett yoghurt inneholder 1.5 spiseskje sukker dvs 14%. Cola inneholder bare 10.6% sukker.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Nei. Det er ikke ofte. Kanskje et par ganger i mnd.
Mamma med 2 små Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Her får barn yoghurt hver dag. Varierer på hvilket merke jeg kjøper.
me_87 Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Nei det gir jeg aldri. Han er bare ett år så er altfor tidlig å begynne å gi noe sånt synst jeg. Holder meg til sunnere alternativer.
Appelsindyret Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Min gutt får yoghurt flere ganger i uken. Her er får han som regel Danonino eller Sprett Økologisk barneyoghurt.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Vi kjøper av og til beger med vanlig tine yoghurt. Ellers har vi alltid ei bøtte med gresk yoghurt i kjøleskapet. Hiver oppi noen frosne, knuste bær og litt honning sammen med yoghurt i en liten bolle. Barna liker den best. De får yoghurt 2-3 ganger i uka:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Test på tv2 hjelper deg i fjor. hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Dårlig sammenligning, cola inneholder jo koffein som er mye verre enn sukker. Uansett, mine unger får yoghurt 3-5 ganger i uken, varierer merke. Ps, sjekket sukkerinnhold i kjøpebrød?
Februargullet2013 Skrevet 3. november 2012 #10 Skrevet 3. november 2012 Kan ikke akkurat si at Cola og Yougurt er det samme. Lille stesønnen min på 20 mnd før yougurt 1% fett anhver dag i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #11 Skrevet 3. november 2012 Nå gir jo ikke jeg barnet mitt cola istedet for yoghurt. Vet det er mye annen dritt i colaen. Det som er poenget her er at det er mer sukker i sprett yoghurten enn i brus. hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #12 Skrevet 3. november 2012 synes nok at kunstig søtningsstoff er verre enn vanlig sukker altså! hvorfor propppe barna sine med kunstig fremstilte stoffer? skjerp dere!
fikas Skrevet 3. november 2012 #13 Skrevet 3. november 2012 Vi har det i hus kanskje en gang i mnd eller sjeldnere. Syns ikke det er noe god 'mat' og har ikke noe i vanlig kosthold å gjøre, ikke hos oss i allefall de gangene fireåringen får yoghurt så spiser han den stort sett med havregryn oppi - da metter det i det minste litt!
Kyllingbein Skrevet 3. november 2012 #14 Skrevet 3. november 2012 Ganske ofte egentlig. En gang i uka omtrent. Stort sett go morgen sin for da blir det et mellommåltid gjerne. Hender seg jeg kjøper domino eller en annen de ønsker seg. Mine barn er aktive og sunne barn så de tåler litt yoghurt. Sammenligner det ikke med cola da næringsstoffene ellers er noe HELT annet.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #15 Skrevet 3. november 2012 Det lille røde/gule begeret med dinosaur på kom best ut i testen. Go'morgen havnet på siste plass. hi
Anonym bruker Skrevet 3. november 2012 #16 Skrevet 3. november 2012 Får yoghurt 4-5 ganger i uka, og er 2 år. Sprett, Domino eller Safari. De tåler litt sukker, yoghurt inneholder jo andre ting bl.a kalsium som er bra for de små, mens Cola er jo bare sukker. Yoghurt 1% fett er nok ikke det beste alternativet, der er det jo like mye sukker og barn skal jo ha fett.
L-8 Skrevet 3. november 2012 #17 Skrevet 3. november 2012 (endret) Han får vel stort sett yoghurt hver dag... Får hovedsakelig gresk yoghurt og da med bær, frø, quinoa og havre i. men innimellom har jeg kjøpt den naturlig mild eller hva den nå heter, men det er heller sjelden, hvis vi er på farta eller noe sånt. Endret 3. november 2012 av L-8
MrsMilla Skrevet 3. november 2012 #18 Skrevet 3. november 2012 Yoghurt ca en gang om dagen. eldste får vanlig yoghurt med skogsbær, hun er 9. andremann får laktosefri yoghurt naturell, han er 3 tredjemann er seks mnd og får vel noe yoghurt i et barnematbeger med annet i sånn kanskje et par ganger i uka.
Svømmetur Skrevet 3. november 2012 #19 Skrevet 3. november 2012 Ett beger med Sprett yoghurt inneholder 1.5 spiseskje sukker dvs 14%. Cola inneholder bare 10.6% sukker. Trulte får en youghurt hver dag før vi skal i barnehagen. Varierer kas type er ikke så redd for litt sukker jeg. Bedre enn kunstige stoffer....! (Ser flere og flere gir 1 åringer skyr youghurt!!!!) Også må det jo ses i sammenheng med kombinasjonen/ sammenhengen til resten av måltidet. Blander ut med havregryn, noen ganger frukt oppi... Tørr å påstå at det er vel så godt måltid som brødskive med f,eks prim, ost o.l...
TPK Skrevet 3. november 2012 #20 Skrevet 3. november 2012 2-åringen får yoghurt 3-4 ganger i uken. Som oftest Tine Naturlig lett, gjerne tilsatt havregryn og diverse andre gryn. En sjelden gang får han Dobbel 0% vanilje, men jeg prøver å unngå kunstig søtning.
millemille Skrevet 3. november 2012 #21 Skrevet 3. november 2012 (endret) Yoghurt inneholder mer enn bare sukker, mens cola bare er sukkervann. Og når du oppgir prosentinnholdet er det per 100 g? Per beger? Per flaske? Mye verre å drikke en halvliters flaske cola enn et yoghurtbeger spør du meg... Endret 3. november 2012 av millemille
LilleBamBam+EnTil Skrevet 3. november 2012 #22 Skrevet 3. november 2012 1 hver dag i barnehagen. Godt for magen og fin variasjon. Er ikke så nøye på merker. Men varierer mellom Biola (ved uro i magen), naturell eller en eller annen lett-youghurt som den nye til Tine eller naturlig lett
Cruella De Vil Skrevet 3. november 2012 #23 Skrevet 3. november 2012 Ja, de får yoghurt hver dag i barnehagen (foreldrene som tar med); enten Sprett eller Safari. Jeg er klar over at det er endel sukker i yoghurt, men som en ernæringsfysiolog sa en gang, er det ikke den daglige yoghurten som er problemet dersom barnet får i seg for mye sukker... Alt med måte. Jeg gir også barna mine frukt forresten, og godteri på lørdager.
ROFL Skrevet 3. november 2012 #24 Skrevet 3. november 2012 Her får de de minste danonino (kesam"yoghurten") med seg til frokost i barnehagen ca. 3 dager i uken. Jeg synes de store yoghurtene er litt mye, men det får de en sjelden gang i helgene.
Fire småtroll Skrevet 3. november 2012 #25 Skrevet 3. november 2012 Stort sett hver dag, gjerne i en skål med havregryn og rosiner i. Ingen av mine barn drikker melk så de melkeproduktene de får i seg er yoghurt og ost, at det er litt sukker i plager meg ikke i det hele tatt. Siden vi spiser godteri bare på lørdag og i selskap er det overhodet ikke noe skadelig for barna med litt sukker. Variere veldig med merkene, både sprett, safari, dolomino (eller hva det nå heter) og vanlig "voksenyoghurt" går ned på høykant her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå